Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Står ni och tittar på era barn när de leker på exempelvis en lekplats?

Ibland står jag bara och tittar och ibland är jag med i leken. Det beror på dagsformen på lilkasyster eller om stora tjejen har en kompis med sig t.ex

• älskarlivet81
    Maddi skrev 2014-03-17 20:20:01 följande:
    För mig är det en självklarhet att vara med aktivt och leka om dom vill. Ofta brukar andras barn till just föräldrar som sitter på bänken och kollar i telefonen, också vara med. Och jag är liksom du, ts, förundrad över hur många tråkiga föräldrar det finns. 
    Om barnet inte vill att man ska vara med då? Jag har i och för sig inte mobilen i högsta hugg alltid, men ibland vill mitt barn leka själv och jag kanske sitter och pratar med någon annan förälder.
  • älskarlivet81
    Maddi skrev 2014-03-17 20:53:08 följande:

Jo precis, därför skrev jag "om dom vill" så om du läser de jag skrev igen så ser du i slutet av den första meningen och fortsätter på nästa rad. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle kunna vara mer tydligare än så.
    Jag vet, men ändå skrev du så här: Ofta brukar andras barn till just föräldrar som sitter på bänken och kollar i telefonen, också vara med. Och jag är liksom du, ts, förundrad över hur många tråkiga föräldrar det finns.

Hur kan du veta att just mitt barn vill leka själv? Kanske jag är en av de "tråkiga" föräldrarna också?
  • älskarlivet81
    Linnez skrev 2014-03-19 20:17:45 följande:
    De gungar inte.
    Har även sett barn som fått gungfart och sedan har ungen fått sitta där tills gungan stannat av sig själv, Har haft två gungor utanför hyreshuset där jag bott och då har jag sett en tjej på 1,5 sitta själv i barngungan utan vuxen i närheten och utan någon fart.
    Sedan så är det många som har stora syskon, 4-7år som ger fart mm.  
    Du vet ju inte heller hur länge barnet gungat... Jag har en 3,5-åring som kan gunga timmar om dagen (jag skojar inte, häromdagen gungade hon nog totalt 2 timmar....).. Det blir rätt tröttsamt i längden, framför allt eftersom jag har ett yngre barn också.
  • älskarlivet81
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-20 10:17:42 följande:
    Jo mina barn tycker också om att vara med oss föräldrar men att ALLTID ha med föräldern i leken, då har inte barnet tillräckligt fantasiförmåga.
    Jasså? Min dotter har fantastisk fantasi men hon vill nästan alltid att vi sitter bredvid när hon gör något. Behöver inte alltid vara med men hon vill helst inte vara ensam.
  • älskarlivet81

I och för sig inte. Missförstod dig i så fall!

Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-20 10:44:25 följande:
    Det är en helt annan sak det du beskriver. Då är du ju inte delaktig i leken.

Svar på tråden Står ni och tittar på era barn när de leker på exempelvis en lekplats?