• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • Kaye

Här rullar det också på bra. Är i v25 nu och bebis lever rövare jämt typ. :P Värmen tar inte något större på mig, jag gottar mig i solen nästan varje dag. :)

Vi flyttar om cirka en månad så jag hoppas jag fortsätter må så här bra så jag orkar greja så mycket som jag tänkt :P

• Anna84

1a skatten:ja livet som blir är från bebisen...d sparkas och far runt! Men en blöt handduk på magen bara så är d lugnt därinne

Hur går d själv?

Nån mer som börjar känna av att de blir trötta i magen och lite molande om ni tar i för mkt/stressar eller är trötta i allmänhet?
    Har börjat känna av d nu i ca 1 veckas tid...ska till BM om en vecka så funderar på att prata med henne då.
    Börjar jobba efter semestern imorn och är lite orolig för att jag inte ska orka....jobbar på tåg så d är ju inget stillasittande jobb direkt

• 1a skatten

Allting flyter på här väldigt bra, ska inte klaga! Är nog väldigt liten om magen tror jag, verkar så på folk reaktioner! Är i vecka 26!

Har två veckor kvar att jobba sen går jag på semester och efter det har jag ansökt om havandeskap som jag hoppas blir beviljat!

Jobbar i livsmedel med frukt och grönt så det är ett väldigt tungt jobb, på gränsen nu att det inte går mer!

Hela ens hållning har förändrats så lite värk i ryggen har jag!

Livmodern har nog börjat "öva" nu också för jag kan få sammandragningar ibland, Stenhård blir magen haha.

Och visst är det mysigt att känns den lillas sparkar, helt underbar känsla :)

Hoppas ni alla mår toppen!

• EmiliaN
    Anna84 skrev 2014-07-27 16:40:50 följande:

1a skatten:ja livet som blir är från bebisen...d sparkas och far runt! Men en blöt handduk på magen bara så är d lugnt därinne

Hur går d själv?

Nån mer som börjar känna av att de blir trötta i magen och lite molande om ni tar i för mkt/stressar eller är trötta i allmänhet?

Har börjat känna av d nu i ca 1 veckas tid...ska till BM om en vecka så funderar på att prata med henne då.

Börjar jobba efter semestern imorn och är lite orolig för att jag inte ska orka....jobbar på tåg så d är ju inget stillasittande jobb direkt

Vad kul att läsa om era bebisar! Min bebis i magen protesterar också vid värme, bankar och slår tills jag svalkar med något blött. Min mage är ganska vit i jämförelse med resten av kroppen :)

Jag har också börjat känna en molande värk. Kommer främst på nätterna när jag vaknar av sprickfärdig urinblåsa och stenhård sammandragning. Någon som hört om det kan vara någon fara? Är i vecka 26.

1a skatten, jag måste säga tvärtom här! Fått frågan om tvillingar och "är du säker på datumet", förra gånger. Vad olika det kan vara! Jag ligger på plus 10 kg hittills.

Har ni möjlighet att träna något? Jag har inte rört mig på ett halvår!
  • flambards
    EmiliaN skrev 2014-07-28 17:11:19 följande:
    Vad kul att läsa om era bebisar! Min bebis i magen protesterar också vid värme, bankar och slår tills jag svalkar med något blött. Min mage är ganska vit i jämförelse med resten av kroppen :)

Jag har också börjat känna en molande värk. Kommer främst på nätterna när jag vaknar av sprickfärdig urinblåsa och stenhård sammandragning. Någon som hört om det kan vara någon fara? Är i vecka 26.

1a skatten, jag måste säga tvärtom här! Fått frågan om tvillingar och "är du säker på datumet", förra gånger. Vad olika det kan vara! Jag ligger på plus 10 kg hittills.

Så skönt att det inte bara är jag som är stillasittande, har inte heller rört på mig på typ ett halvår och ligger också +10 kg i vecka 26. Jag är också väldigt fascinerad av sparkarna och att man kan se bebisen sparka från utsidan. Jag längtar ihjäl mig till november och har aldrig tidigare tyckt att tiden har gått så långsamt som nu haha!
  • Kaye
    EmiliaN skrev 2014-07-28 17:11:19 följande:

Jag har inte tränat sen jag gick på semester för två veckor sen :P Men innan dess körde jag på ganska bra.

Trodde jag skulle kunna hålla igång med åtminstone promenader, men det har varit för varmt för det :/ Har gått upp 6kg nu. Är ganska liten så de kilona gör mycket på mig.
  • 1a skatten

Jag hade kunnat träna om tiden fanns, men som tur är har jag hund som måste ut, så det blir en hel del promenader i alla fall :)

Jag har gått upp 6 kg hittills, och tycker helt tvärtom att tiden går så himla fort, helt plötsligt har man tid till sockerbelastningen!

Kanske för att vi inte har handlat ett smack ännu som man tycker tiden går undan, stress haha, men tänkte börja med allt sånt under semestern nu i augusti!

• lawinn

Hej,

Kommer in väldigt sent i gruppen. Har precis läst igenom hela tråden. Vad roligt att läsa om er alla!

Själv är jag 31 år bor ibsödra Stockholm och har bf 29 november!

• Kaye
    lawinn skrev 2014-08-03 23:49:06 följande:

Hej,

Kommer in väldigt sent i gruppen. Har precis läst igenom hela tråden. Vad roligt att läsa om er alla!

Själv är jag 31 år bor ibsödra Stockholm och har bf 29 november!

Grattis och välkommen! :D
  • EnPetra

Jag är i v.26 och har hittills gått upp 2 kg. Har dock ett jobb inom hemtjänsten, och då vi är i "centrala stan", så har vi inga bilar. Vi går och cyklar alltså mellan alla vårdtagare, + att vi har hund, så jag får ju mina dagliga promenader där också. 

Sen när jag får graviditetspenning och börjar gå hemma tror jag dock att det kommer öka på vågen. Men det spelar ingen roll. Jag kan lätt bli ett  svullo om det betyder att vi får vår fina lilla bebis. :)  (Har sökt grav.penning från 20 september, då vi får gå 60 dagar innan BF om vi har fysiskt tunga jobb)

Svar på tråden Första barnet, november 2014