• Anonym (vd)

Förälskad i en kvinnlig överläkare - min lilla berättelse

Oavsett vad som händer är det kanske klokt att inte jobba tillsammans...

Men släpp henne inte helt, det vore grymt mot er båda tycker jag. I alla fall inte utan att berätta den äkta orsaken - och då får ju hon ta ställning till hur hon vill ha det. Kanske är det inte känslor av samma slag hon har för dig, och kanske kan ni ändå fortsätta ha en vänskaplig relation efter det. Eller så är där (som det ju låter som) något mer..

Lycka till!

• Anonym (vd)
    ÄngDal skrev 2014-04-27 17:38:15 följande:
    ... men samtidigt slänger ni möjligen bort någonting väldigt fint. Hon är kanske inte lycklig i sitt förhållande - varför ska du försöka välja åt henne genom att tolka in allt detta med man och barn och "spela undvikande". Du är väl ensamstående? Då är de upp till henne att välja, tycker jag, om hon vill ha dig eller sin man. Barnen har hon ju kvar i alla fall.
    Håller med!!!

Och som jag skrev ovan jag tycker det är grymt att undvika henne så här, utan att vara ärlig med varför! Om du är ärlig och ni sedan blir överens om att inte trassla till hennes relation så kommer det ju vara nog så plågsamt, men då vet ju i alla fall båda två hur det ligger till och kan ta ställning till det.

Ett SMS till att börja med vore nog inte fel...
Svar på tråden Förälskad i en kvinnlig överläkare - min lilla berättelse