Förälskad i en kvinnlig överläkare - min lilla berättelse
Så fint du skriver. Jag vet precis hur du menar och är rädd för hur det ska bli. Jag har nämligen hamnat där själv en gång. Jag pluggade till sjuksköterska och hade min sista praktik på en avdelning på ett sjukhus där jag hade en lite äldre handledare. Vi klickade direkt, vi hade så ofantligt roligt tillsammans och hon tog fram de bästa sidorna hos mig. Vi kunde kommunicera utan ord. Efter 2mån var min praktik slut. Jag fick det bästa omdömet jag någonsin fått. Chefen ville att jag skulle börja jobba hos dem när jag var färdig. Jag började sen jobba där för nyfikenheten på henne blev så stor. Vi arbetade mycket tillsammans och vi blev liksom ett radarpar på jobbet. Folk började nästan se varandra som ett. På våran fritid umgicks vi en del. Hon var gift och hade mer eller mindre vuxna barn, jag var betydligt yngre och tänkte nog aldrig på att mina känslor skulle vara besvarade. Efter ett år åkte vi på tjänsteresa utomlands och alla fick dela rum två o två. Det var liksom självklart att vi två skulle bo ihop. Hotellet hade dock gjort fel och istället för ett rum med två sängar hade vi och ett par kollegor fått rum med grand lit säng, dvs en stor säng med ett stort täcke. Hmmm, ja vi vill gärna ha var sitt täcke i alla fall sa vi, men byta rum dan efter "orkade" vi inte.
Vi stannade i fyra nätter och umgicks mycket på tu man hand så snart det fanns möjlighet. Sista natten förförde hon mig och jag förlorade mig totalt. Det var början på ett 6år långt förhållande bakom ryggen på hennes man. Hon var totalt förälskad men skulle aldrig lämna sin man och kunna stå för det inför sina barn. Jag hade inte styrkan att ta mig ut det, att säga stopp, för jag ville ju ha henne, hon gjorde mig hel men samtidigt väldigt trasig
Jag slutade sen på det arbetet, inte pga henne, och efter det så tunnades kontakten ur. Idag är vi vänner, hon kommer alltid att vara speciell, min tvillingsjäl, men idag har jag modet och styrkan att säga stopp. Jag skulle aldrig låta det gå lika långt en gång till, inte med henne eller någon annan å andra sidan vill jag inte vara utan de vi haft heller.....