Inlägg från: Anonym (Mette) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mette)

Förälskad i en kvinnlig överläkare - min lilla berättelse

Det första du borde göra är att ta ut skilsmässa från din man. Det är faktiskt oärligt av dig att gå bakom ryggen på honom med ditt känsloliv på det här sättet. Du älskar ju honom inte.

Våga stå för den du är.

• Anonym (Mette)
    Anonym (Tintomara) skrev 2014-04-28 11:22:17 följande:
    Helt riktigt, jag och min man har skilt oss, jag är öppet lesbisk. Däremot är min överläkare gift och 2-barnsmamma till tonårsbarn. Det är det största dilemmat inför att berätta det här, förutom att vi fanktiskt kommer att arbeta ihop över hösten och julen, hon kommer att vara min bakjour osv.
    Okej, jag tolkade ditt inlägg som att ni fortfarande var gifta.

Men hursomhelst så är det väl hennes ansvar att hand om sitt känsloliv. Är du förälskad i henne så säg det till henne, för tusan. Det är ju liksom inget tvång att hoppa isäng med nån för att hen säger att hen är förälskad i en. Det bästa är väl att vara uppriktig.

Nåt liknande hände mig, där en väninnas väninna färälskade sig i mig, och till sist berättade det. Hon hade på något sätt tolkat mitt sätt som "flirt" men det hade ju inte alls varit min avsikt. Jag tackade för smickret och sade nej tack, precis som jag skulle ha gjort till en man. Jag är f.ö. hetero, gift och vi har det väldigt bra.
  • Anonym (Mette)
    Anonym (Över) skrev 2014-04-28 21:50:29 följande:
    Jag befinner mig i liknande situation men ligger några steg före dig TS. Har sedan något år tillbaka varit förälskad i en kvinnlig kollega, vi är båda gifta med snälla män och har barn. Vi var ute en kväll och efter några drinkar berättade jag om mina känslor och det visade sig att hon också är kär i mig. Två månader senare hamnade vi i samma säng och det hela slutade där då vi valde att fortsätta vara vänner och lägga allt bakom oss för att satsa på familjen och framförallt för barnens skull! Nu träffas vi ofta som vänner men i hennes ögon ser jag att hon fortfarande har känslor för mig. Jag tänker på henne varenda sekund och önskar att jag kunde glömma smaken av hennes mjuka läppar. Men du TS har en chans att leva lyckligt med din kärlek så bjud ut henne och berätta om dina känslor...
    Inte dåligt samvete för att ni var otrogna?

Blir sjukt förvånad av att en del tjejer verkar se lesbisk otrohet som ingen otrohet alls. Tycker ni att det bara är otrohet när det sker med nån av det motsatta könet eller vad?
  • Anonym (Mette)
    jfsebastianigen skrev 2014-10-20 14:35:53 följande:

Tack!

En fin avslutning trots allt.

Kärlek är vackert ibland.
    Lycka till framöver, oavsett hur det blir.

Omoraliskt av överläkaren att hångla med ts när hon är gift.

Hur kan man tolka detta som att "kärlek är vackert ibland"?

Fulhångel, typ. Du skulle nog inte tycka det vore lika roligt om du vore den bedragna parten och sen fick reda på vad som hade hänt.
  • Anonym (Mette)
    jfsebastianigen skrev 2014-10-20 14:52:06 följande:

Du vet inget om överläkarens liv och överenskommelse med sin man, och bör knappast döma.

Vet jag inget är ingen skada skedd av en puss och lite hand under tröjan.

Visste jag något skulle det vara OK iallafall och jag skulle snarare önska att det gått längre.

Bara att hoppas på att du kommer på din partner ivrigt knullandes med nån annan.

Undrar hur det låter då med kärleken...:)
  • Anonym (Mette)
    jfsebastianigen skrev 2014-12-11 12:47:25 följande:
    Du verkar vara en trevlig person!
    Du verkar sakna empati.
Svar på tråden Förälskad i en kvinnlig överläkare - min lilla berättelse