Inlägg från: Anonym (Över) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Över)

Förälskad i en kvinnlig överläkare - min lilla berättelse

Jag befinner mig i liknande situation men ligger några steg före dig TS. Har sedan något år tillbaka varit förälskad i en kvinnlig kollega, vi är båda gifta med snälla män och har barn. Vi var ute en kväll och efter några drinkar berättade jag om mina känslor och det visade sig att hon också är kär i mig. Två månader senare hamnade vi i samma säng och det hela slutade där då vi valde att fortsätta vara vänner och lägga allt bakom oss för att satsa på familjen och framförallt för barnens skull! Nu träffas vi ofta som vänner men i hennes ögon ser jag att hon fortfarande har känslor för mig. Jag tänker på henne varenda sekund och önskar att jag kunde glömma smaken av hennes mjuka läppar. Men du TS har en chans att leva lyckligt med din kärlek så bjud ut henne och berätta om dina känslor...

• Anonym (Över)

Dåligt samvete har jag haft sedan jag insåg att jag var kär i henne. Det är omöjligt att beskriva känslan av hur fult det är att vara otrogen. Man undrar hela tiden varför just hon, ångrar jag det som har hänt, var det värt smärtan, hur skulle det har blivit om inte våra familjer fanns. Otrohet är otrohet oavsett kön och det finns ingen ursäkt för den.

• Anonym (Över)

Tack för uppdateringen! Det är så tråkigt att hon inte smsade tillbaka men jag tycker att du är så himla modig som berättade för henne om dina känslor. Varför skulle hon kyssa dig om hon inte hade starka känslor? Du finns i hennes hjärta men det är ju förståeligt att hon måste hålla sig borta från dig när hon har familj som hon ännu vill ha kvar. Ett stabilt liv med man och barn. Hon är inte beredd än att överge detta och starta ett nytt liv.. Antingen ger du henne lite tid eller försöker att gå vidare utan henne. Hoppas det löser sig... Kramar

Svar på tråden Förälskad i en kvinnlig överläkare - min lilla berättelse