Anonym (Tintomara) skrev 2014-04-27 17:59:48 följande:
Det är kanske varandras älskarinnor vi håller på att bli, trots att jag kämpar emot hela tiden. Helt riktigt arbetar jag stenhårt på att hålla rätt avstånd till henne, för att inte förlora mig själv och blotta mig. Men jag inser ju att det här inte kommer att fungera många sekunder till, vi kommer att landa i att falla i varandras famn eller så kommer allting bara att krascha ihop.
Jag får ont i magen av tanken på att ta upp det här samtalsämnet med henne, men inser att jag på något sätt måste förklara mina konstiga handlingar, jag väljer ju inte bort henne i hjärtat utan håller henne krampaktigt inom mig. Det är ju min överläkare, sektionschef, referent - och den personen hade jag utan tvekan kunnat prata med i 10 minuter på rasten och därefter gå ifrån till mina underläkarvänner. Men henne, min själsfrände, min förälskelse, som har mina tankar, min mjukhet och hela min kropp just nu. Det var henne jag såg när jag vände mig om.
Självklart kan jag inte göra henne så här illa.
Kanske ska skriva ett sms....till att börja med.
Jag tror att du måste skicka det där sms:et - och börja prata med henne, förklara, blottlägga allt. Och sedan kan ni resonera om hur ni ska göra. Eller följa känslorna och en kanske uppblossande kåthet och älska med varandra. Gå inte emot ditt hjärta. Ge henne chansen att få visa dig sitt innersta, inklusive dela det intimaste hon har, om det är de hon vill.
Jag förstår att det kan vara komplicerat om ni får en relation och hon är din chef. Dt beror ju på vilken policy som gäller på arbetsplatsen om ni måste hålla det hemligt eller inte. Men andra lär ju märka hur det ligger till. Bättre i så fall att ni berättar för högste chefen och kollegor hur det ligger till och att ni kommer att sköta det snyggt på arbetstid (men då kan ni i alla fall fika och luncha tillsammans utan att folk ska skvallra och spekulera).
Alla dina inlägg har ett underliggande budskap: du vill egentligen vara med henne. Men du kämpar emot. Jag tror att du skulle bli lyckligare om du bara släppte taget om dina hämningar och låter detta ha sin gång och så får ni se var ni hamnar.
Kram och lycka till!