Inlägg från: Anonym (Stockholm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stockholm)

Abort, rädd att jag inte kommer få välja metod! . S-VALL

Jag fick välja. Var i v 7 eller 8 och sa att jag ville ha kirurgisk och det var helt ok.

• Anonym (Stockholm)
    Anonym (orolig..) skrev 2014-03-24 11:10:37 följande:
    varför måste man vara gravid tills vecka 9 för att få genomgå en kirurgisk?  ja alltså som jag har fattat det så har folk som gjort medicinsk mått dåligt i 1månad eller mer, medans kirurgisk handlar om någon dag... 

Dåligt mådde jag psykiskt efteråt ändå ett tag. Blödde lite två dagar och sen var det uppehåll och så blödde jag lite efter någon vecka. Sen var det inge mer.
  • Anonym (Stockholm)
    LillaJag06 skrev 2014-03-24 11:36:07 följande:
    Det kanske man inte måste men det kan vara längre väntetid och det är ett större ingrepp. Kan du inte ringa och fråga? Du kan ju vara anonym om du inte vill säga ditt namn.

Det beror på var i landet det är tror jag. Fick en tid för abort och då var den ju medicinsk men nör jag bad om kirurgisk så ändrade dom bara det men jag behöll samma tid.
  • Anonym (Stockholm)

Det jag inte förstår är att ts kan ringa och boka själva aborten? Hör bokas man för samtal och sen måste man lämna prov för klamydia så att de kan sätta in antibiotika direkt om man skulle ha det eftersom det annars kan bli en otäck infektion om det kryper upp i livmodern när den är "öppnad". Så efter samtalet får man en tid. Detta för att man verkligen ska få tänka några dagar extra också..

• Anonym (Stockholm)
    jashrinah skrev 2014-03-24 12:10:50 följande:
    var inte rädd , jag har gjort en medecinsk i vecka 7 och det var inte mer blod än när man har mens !  5 h var jag på sjukhuset och sedan fick jag åka hem ! 

Fast samtidigt finns det ju dom som blöder massor i veckor. Är man rädd för blod tycker inte jag man ska chansa för det kan lika gärna bli jättetraumatiskt.
Svar på tråden Abort, rädd att jag inte kommer få välja metod! . S-VALL