• elyse

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Bumblebee92 skrev 2014-08-05 20:48:40 följande:

Nja. Jag känner mig just nu nöjd med ett barn. Men ändå vill jag ju att joline ska ha ett syskon. Men jag orkar inte vara gravid igen haha! Skulle isåfall vilja ha ca 4-6 år imellan. Just för att jag vill hinna skaffa en bättre bostad och bättre jobb. Men samtidigt vill jag även ha 1,5-2 år imellan, så dem får lite mer nytta av varandra. Men då måste man ju bli gravid igen typ i årsskiftet! ;( vill dessutom inte bo kvar här i Norrland om vi ska ha en till. Och sambon vill inte flytta ännu.

Däremot vill HAN ha en till bebis, typ nu helst. Haha. Han blev typ lite hoppfull när min mens var 1-2 dagar sen. Själv jublade jag när den kom typ ;) HAHA. Ska skaffa minipiller har jag tänkt nästa gång jag ska till BVC och ha samtal med BM. :)

Ja, en graviditet till och tiden därefter. .. Jättesugen är man ju inte. Nu gick det ändå hyfsat, men jag vill inte riskera att jag är sjuk i nio månader och sedan kanske får en kolik-bebis. Jag fick ju en släng av depression också.
  • elyse
    Fidelisen skrev 2014-08-07 12:26:16 följande:

Vad kan man göra med en liten gobit som inte har bajsat sedan i måndags?

Jag vet all det är normalt att det blir så, men hon blir på så kinkigt humör av det.

Har du testat att tempa?
  • elyse

Igår var vi på restaurang för att fira fyra år som gifta. Det har tidigare gått otroligt smidigt att ha med Dahlia, men igår skulle hon bara sitta i knä och färsökte ta från våra tallrikar... Inte förrän hon blev ammad blev hon nöjd (fast hon ammat precis innan vi åkte). Blir nog inga problem att gå över till riktig mat här - man kan inte ens dricka ett glas vatten utan att ha en intresserad bebis som publik.

• elyse
    kerstinsmide skrev 2014-08-18 15:17:07 följande:

Någon som fått tillbaka mensen? Och hur såg den ut isf? :P

Näpp. Satte in en stav innan den kom tillbaka. Eller ja, jag har ju PCO så någon regelbunden mens har jag inte haft ändå...
  • elyse

Vi har ju inte döpt Dahlia, men gällande smycken så är ju en månadssten eller stjärntecken fint/roligt att ha som hänge. Dahlia har både och; en bergskristall i en silverkedja och ett guldhänge (en vädur). 

• elyse
    vår sommar skrev 2014-08-25 11:32:23 följande:

Mammor. Jag behöver hjälp.. Jag hittar ingen bra baby olja..

Den jag har nu är gjord på solros olja och ingen vegetabilisk skit i. Men nu börjar den ta slut och kommer inte ihåg vart jag köpte den..

Har litar på Apoteket, Coop och Ica men alla innehåller ju bara en massa skit i som jag INTE vill använda på min bebis hud.. Vet nån vart man kan köpa bra olja?

Vi kör med olivolja. 
  • elyse

Jag är eventuellt med om Stockholm skulle vara aktuellt.

• elyse
    anglavakt skrev 2014-08-28 21:54:41 följande:

Hej finaste ni!

En liten fråga... Vad har ni för kvälls/insomningsrutiner med era barn? Vår lilla skall vi försöka få att somna i egen säng ist för i soffan på nedre våningen som hon gör nu. Vill ha alla tips på hur man nattar smidigast! Kram på er

Dahlia sover i sin säng, men själva nattningen brukar bestå av amning i soffan i vardagsrummet mellan 7:30-8:30 (beroende på hur trött hon är). Ibland somnar hon på en gång och då bär jag in henne till sängen. Idag ammade jag 7:30-8:15 (Hon äter 35-50 min) och sen kollade vi på TV till 21. Amning igen och efter 10 min sov hon. Inatt har hon sovit ända till klockan sex. Nu ammar vi och sedan brukar det bli några till timmars sömn.
  • elyse

Vi har Dahlias säng precis bredvid vår, förresten.

• elyse
    Bumblebee92 skrev 2014-09-08 16:40:19 följande:

Jo men ni tjejer!

D-droppar!....är ni noga med det?

Jag skäms för hur dålig vi är! Joline har inte fått på typ 1-2 månader! :( har hört att dem får i sig D vitamin via ersättningen. Men ändå, dem ska väl ö då ha det där lilla extra.

När BVC frågade om D-dropparna och om vi ger dem regelbundet och så, så ljög jag! Haha! Jag känner mig så dum som inte ger dem. Och jag råkade inte få en "utskällning" av BVC ;) ;p vi måste blir bättre!

Ja, nästan varje dag blir det. Dahlia tycker att de är goda och då blir det på nåt vis lättare att komma ihåg också. Hon brukar få innan inför-natten-amningen.
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet