Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag mådde inte superbra under graviditeten heller, men man glömmer snabbt! De 3-4 första månaderna med bebis var så sjukt jobbiga att jag faktiskt inte kände mig sugen alls på fler barn, någonsin. Än mindre "göra" barn...
Och sen funderar jag på hur sjutton det skulle se ut om jag blev gravid nu, så trött och seg jag är pga 3-5h upphackad sömn per natt.. Och då är ju en bebis som inte kryper eller går än ganska tacksam trots allt. Samt att man KAN vila när han sover på dagarna, blir svårare med 2.
Har också dessa katastroftankar och i synnerhet för att jag är mycket ensam, jag gör det allra mesta hela tiden, både vad gäller Noah och hemmet, storhandlar själv, kånkar och bär.
Men förhoppningsvis blir det flytt tillbaks till mina hemtrakter snart, och då får jag iaf mer möjlighet till avlastning på ett annat sätt. Men som det är nu så skulle det inte vara genomförbart att skaffa ett barn till, och det kan störa mig lite, eftersom jag VILL och drömmer om fler barn hyfsat snart men dessa saker sätter liksom käppar i hjulet för mig...
Efter den här natten skulle jag kunna skaffa 3-4 barn till. Dahlia sov 21:30-04. Och sedan 04:15-07:40. Hurra! :D Dock har hon blivit väldigt dålig i magen och jag tror att det beror på vällingen vi nyligen börjat med för det är det enda som är nytt i hennes kost. Idag köpte vi både majsvälling och majsgröt (Fast det är från 8 månader, men en månad hit eller dit kan väl inte spela så stor roll, tänker jag...).
Jag är ju också mycket ensam, främst när maken jobbar kvällsskift. Då går han upp runt 11 och sedan äter vi lunch ihop och sedan åker han till jobbet och är hemma 23:30-00... Så skulle det bli fler barn skulle jag tänka "Klarar JAG flera barn". Men, jag nyttjar verkligen inte svärmor, fastrar och Dahlias pappa som jag skulle kunna... Men hennes pappa är mycket mer engagerad sedan någon vecka tillbaka. Badar henne, matar, tar initiativ till promenader...