Inlägg från: Lillagris |Visa alla inlägg
  • Lillagris

Genomspolning av äggledarna? Någon som vet?

en spolning av äggledaren är egentligen en kontraströtgen av äggledarna. Dom sätter in en kateter i äggledaren samt blåser upp en ballong. När vätskan passerar äggledarna så tar dom rötgen bilder av detta och kan på så vis se att det e fripassage. Har du fri passage känns det mest som mensvärk " personlig erfaranhet "

Alla är olika och har olika smärtgränser. Jag tycker det gjorde ondast efteråt då det känns som rejäl mensvärk.
    Ta ett par alvedon innan, i föregående syfte,

:)

• Lillagris
    Lillagris skrev 2014-06-07 15:33:20 följande:
    en spolning av äggledaren är egentligen en kontraströtgen av äggledarna. Dom sätter in en kateter i äggledaren samt blåser upp en ballong. När vätskan passerar äggledarna så tar dom rötgen bilder av detta och kan på så vis se att det e fripassage. Har du fri passage känns det mest som mensvärk " personlig erfaranhet "

Alla är olika och har olika smärtgränser. Jag tycker det gjorde ondast efteråt då det känns som rejäl mensvärk.
    Ta ett par alvedon innan, i föregående syfte,

:)
    Förlåt jag läste fel. Det kanske är så att du spolar dina äggledare utan att röntga dom. På mig kollade dom aldrig med ultraljud utan tog röntgen bilder när vätskan var i äggledarna
Svar på tråden Genomspolning av äggledarna? Någon som vet?