• MissKS

ICSI 2014

Jag har gjort fem IVFer och känner igen mig så i dina tankar i början. Vi fick en son på tredje försöket och håller nu på med syskonförsök. Min erfarenhet är att det kan variera enormt vilket resultat du får och att mycket handlar om läkarens kompetens och läkarens val av mediciner och doser! Jag har fått allt ifrån ett dugligt 2-dagars embryo till fyra fina 5-dagars blastocyster. Det gäller att hitta en medicin som man funkar med! För mig är Gonal-F bäst och den medicin som gav mig min son. Menopur och Puregon gick sådär. Men även första försöket med Gonal-F gav bara två embryo, inget av dem var topp-noterat så båda sattes in och ett av dem blev vår son. Mina två syskonförsök har vi gjort på Nordic IVF i Malmö och där har jag fått strålande resultat båda gångerna, tyvärr ett missfall. Men vi har nu sex embryon totalt i frysen. Vi fick inga under våra landstingsfinansierade. Läkaren på Nordic tittade på mina journaler och bara skakade på huvudet (Pia Sandén, en av de bästa i Sverige) åt de behandlingar jag gått igenom. Jag hade fått för låga doser, lägre än normalt. Samma som du med Menopur! Jag tror att 137 egentligen är det lägsta man brukar ge! Dessutom hade de, precis som med dig, ändrat doserna flera gånger under behandlingen, upp och ner, vilket min nya läkare tycker är negativt. Hon satte en låg, men normal, dos GonalF 175 IU som efter fyra dagar sänks till 150 IU och det har som sagt varit toppen. 10 ägg första gången och 15 andra.

Behåll hoppet!! Det handlar inte bara om dig! Läkarna måste göra ett bra jobb också!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • MissKS

Länge sen jag var inne här:) Syskonförsöken har gått kasst. Vi har fått ytterligare två missfall och ett MA. Just nu ruvar jag igen och har varit uppe i Falun och gjort en ny IVF. De är lite bättre på upprepade missfall och jag får nu behandling även mot det. Hur har det gått för er här?

Svar på tråden ICSI 2014