Inlägg från: helena29 |Visa alla inlägg
  • helena29

Vår son kan inte samsas om leksaker!!! Extremt känslig...

Hej,

Vår son är snart 3 år. Fyller I slutet på augusti.
    Han kan inte samsas med sina kompisar om leksaker! Jag VET att det är så här I denna åldern, men han är nåt extremt känslig!
    Så fort någon annan leker med något så hör man med skrikig/gnällig röst: "Jaaaag vill haaaaaaa den! Den är miiiin!! " Och så börjar han storlipa! Det behöver inte ens vara HANS leksak eller att han hade den först!
    Är sååå fruktansvärt trot på detta gnället/skriket om saker HELA tiden. Allt någon annan har ska han ha! Men det räcker inte med att han försöker ta det, utan han börjar storböla direct och springer gärna iväg!
    Vi försöker prata, förklara och gärna innan vi går iväg till nån kompis om detta och hur man ska bete sig. Men det hjälper inte, han beter sig så ändå VARJE gang!
    Hur ska vi bemöta detta? Hur gör vi? Det är inte roligt att ta med honom till kompisar när det jämt blir bråk!
    Han är för övrigt otålig och vill inte att nåt ska gå fel.

• Svar på tråden Vår son kan inte samsas om leksaker!!! Extremt känslig...
  • helena29

Jo, fast jag tror inte han fattar grejen ändå om vi gör så! Och ibland är det ju oundvikligt att vara tillsammans med andra barn.
    Jag upplever att han är extremt mycket känsligare/ argare angående det här än hans kompisar. Borde han inte " öva" mer istället??

• helena29

Men när det blir bråk och tjafs och skrik. Vad gör ni då? Hur agerar ni?

Svar på tråden Vår son kan inte samsas om leksaker!!! Extremt känslig...