Inlägg från: Anonym (Nitlotten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nitlotten)

Abort rådgivning o ul på ons gravid med mitt 3e vet inte vad ja ska göra?

Grattis till dig TS som ändå verkar få det att funka.

Är i en liknande sits som dig. Har två barn till två pappor. Var helt själv med första då pappan drog sig ur, andra barnet var med en man jag trodde jag skulle leva med för resten av mitt liv. Han ville verkligen att vi skulle ha barn och gifta sig osv. Det visade sig vara ett jäkla skitsnack eftersom han inte älskar någon annan än sig själv så när barnet var två år bröt jag helt och hållet. Vi hade separerat tidigare.

Har efter den tiden inte haft sex mer än några enstaka tillfällen och jag är väldigt känslig mot p-piller så jag har inte brytt mig om att skaffa p-medel.

Nu är det så att jag för ca 3 veckor sedan hade sex med en kille som inte bor i landet. (Vi hade kondom men körde en gång avbrutet) Nu har jag fått spända, ömma bröst med tydliga blodådror på dom, molande värk i magen, illamående till och från och jag har märkt att jag blivit känslig mot dofter!!

Eftersom jag mer eller mindre varit själv med båda barnen är jag inte jättesugen på att vara alldeles själv utan någon avlastning. Jag skulle säkert klara det ekonomiskt men samtidigt vill jag nog inte börja om från början med en bebis igen.

Men det är också min sista chans att få ett barn till och jag har alltid velat ha ett till men inte så här!

Är ganska säker på att jag är gravid, har tre graviditeter bakom mig, ett resulterade i missfall. Vad ska jag göra? Är abort det bästa?

• Anonym (Nitlotten)

Ja, jag har hans nummer så OM jag behåller det så ska han också få veta det. Men jag är helt 100 på att han inte kommer bli glad. Han har en tvåårig dotter med en annan kvinna som han enligt sig själv inte får träffa.

Jag kan aldrig tänka mig att han kommer vara delaktig och ge upp sitt liv i sitt hemland. Dessutom så hörde han inte av sig mer när jag kom hem till Sverige igen.

I dagsläget känns det som om nackdelarna är fler än fördelar med att behålla. Men ändå känns det väldigt ledsamt att inte behålla.

Svar på tråden Abort rådgivning o ul på ons gravid med mitt 3e vet inte vad ja ska göra?