• Kattflickan

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Nu är jag ruvare!!! Allt gick bra idag. Nu ska jag bara invänta TD.

Jag slutade med alkohol nån månad innan FET. Men ett glas vin ikväll borde inte göra någon skillnad Trolllycka.

Jag gick faktiskt ut ikväll med några vänner, drack en alkoholfri öl och kom undan med det

• Kattflickan

Grattis! Grattis! MissKS! Helt underbart!

• Kattflickan

Tack för alla grattis till ruvarstatus!

En fråga: Jag har hört ( dock inte av läkare) att man inte ska lyfta tungt efter ET, stämmer detta? Min dotter väger ju 13 kg och det är omöjligt att inte behöva lyfta henne då och då. Mannen försöker lyfta henne oftast dock!

• Kattflickan

Skönt MissKS att det inte kommit ut mer färgat Crione!

Sen igår ( ruvardag 2) har jag varit hård i magen och jättetrött. Jag är aldrig hård i magen, förutom när jag är gravid. Idag är det ruvardag 3 och jag blir mest irriterad på mig själv! Det är för tidigt för symtom! Så varför är min mage uppblåst och trög?

• Kattflickan

JenJoh och Trolllycka: Jag håller tummarna. De flesta överlever upptiningen.

• Kattflickan

Grattis Jenjoh!

Jag är på dag 28 idag i en cykel som borde vara 30 dagar.

Min mage är fortfarande uppblåst, ser gravid ut. För mig har detta varit det första tecknet på graviditet förr. Sen så drar det i ligamenten och har gjort det i många dagar. Jag rapar även en del. Idag blev jag dock lite lös i magen och det har inte dragit lika mycket i ligamenten, men visst kan det variera?

TD är först på onsdag men om inte mensen kommer i helgen så är det stor chans att jag är gravid.

• Kattflickan

Trolllycka: Dag 9 eller 10 borde du börja testa.

Jag kommer inte att testa innan TD som är på onsdag. Imorgon eller lördag så borde jag få mens om det här försöket misslyckats. Börjar känna mig nervös!

Kelsson: bra att du får göra stimulerat försök!

• Kattflickan

Grattis Lisa!

Jag har ju haft mycket känningar i ligamenten, fram tills igår morse. I två dagar har jag bara känt det litegrann. Hoppas det inte är ett dåligt tecken. Jag är fortfarande uppsvälld som en ballong.

Jag väntar tills testdagen för att de gånger jag gjort det har jag varit gravid Vidskeplig på ett fånigt sätt. Sist fick jag fredag den 13 som testdag och det gick jättebra då!

Borde ha fått mensen igår eller idag men än har den inte kommit, är på dag 32 idag.

• Kattflickan

JenJoh: För mig har svullen mage varit det första tecknet alla gångerna jag varit gravid. Håller tummarna att detsamma gäller dig!

Visst är det lite jobbigt att vänta! Börjar bli less på det! Men är tacksam att ingen mens dykt upp.

• Kattflickan

Idag har jag fått blodblandade flytningar. Känner mig deppig, har ju känt så solklara symtom.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!