• Kattflickan

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Hej, för mig är det över. Testet visade ett jättesvagt, knappt synbart streck och mensen är ett faktum. Får se om vi blir beviljade fler försök med PGD. Önskar att man kunde göra PGD privat i Sverige men det går ju tyvärr inte.

Nåja, vi är otroligt lyckligt lottade som har vår dotter, jag försöker tänka att det inte är så hemskt om det inte blir ett syskon.

• Kattflickan

JenJoh: Beklagar att det inte gick vägen, kram!

Trolllycka: Jag hoppas allt gick bra idag.

Vi har drabbats av ytterligare ett bakslag. Vi får inga fler PGD. Pengarna är slut säger landstinget.

Om vi vill ha ett syskon så återstår tre alternativ :

1. Betala ca 60000 kr för behandling på Karolinska.

2. Åka utomlands och betala ca 40-50000 kr och kanske kunna få tillbaka kostnaden från försäkringskassan.

3. Försöka på egen hand och göra moderkaksprov och abort om barnet är sjukt.

Det sista alternativet är jag mycket skeptisk till. De två sena aborter jag gjort har varit det värsta i mitt liv.

Ska ägna helgen åt att skriva till kliniker utomlands och fråga närmare om kostnad mm.

Trevlig helg tjejer! Grattis till er som lyckats!

• Kattflickan

Å nej Trollycka! Jätteledsamt! Har ni fler i frysen? Kram!

• Kattflickan
    Moolie skrev 2014-09-05 16:19:34 följande:
    Varför behöver du göra moderkaksprov...? Är det något genetiskt i din familj...? Du behöver inte svara om du tyckte att min fråga var klumpig...!
    Absolut ingen klumpig fråga! Ja, jag har ett genetiskt fel som gör att hälften av mina ägg ger upphov till barn med kromosomfel.

Det är därför vi gör PGD. Tyvärr får man inte göra PGD privat i Sverige. Så när jag inte fick fler försök hos landstinget får jag nog söka mig utomlands.
  • Kattflickan

Trollycka: Jag har lagt av med koffeinhaltiga drycker helt, men det beror även på att jag misstänker att mina binjurar fungerar dåligt och då kan koffein påverka negativt.

• Kattflickan

Så sorgligt MissKS! Kramar!! Gör man gör ivf så innebär varje försök en sådan anspänning. Om man väl lyckas bli gravid och sen får missfall så är det så otroligt jobbigt!

• Kattflickan

Mrs We: känner igen dina tankar. Jag är ibland arg på mig själv. Varför ska just jag ha ett konstigt ovanligt genetiskt fel för! Tycker vid dessa tillfällen synd om min man som är tillsammans med mig. Det kanske är bra för er att fokusera på något annat ett tag? Renovering, en semesterresa? Kramar!

• Kattflickan

Mrs We: jag tycker inte du ska rymma! Är säker på att din man älskar dig. Det är jobbigt för relationen att vara ofrivilligt barnlös.

Jag ruvar inte. Väntar på svar från Karolinska om vi får betala för PGD där, har även mailat till tre kliniker utomlands och fått svar. Om jag har tur kan jag börja nedregleras om en månad.

Jobbigt med tidiga missfall. Jag är också med i Athentråden. Men ska inte åka dit. Jag har en autoimmun sjukdom, men hittills har jag fått tre tidiga missfall och tre graviditeter, så jag tror missfallen berott på att det varit fel på fostrena.

• Kattflickan

Det finns studier som visar att det ger en bättre chans till graviditet om man låter bli koffeinhaltiga drycker.

D-vitamin kan också vara bra att ta. Det är de saker jag läst om som det vetenskapligt har gått att påvisa har en effekt.

Lycka till!

• Kattflickan

Jag har inte skrivit på ett tag men är igång med en ny ivf. Jag gör PGD så om det finns något friskt embryo så blir det en blastocyst som sätts in. Tog första sprutan idag, 450 enheter Menopur.

Funkar inte detta ger vi nog upp om syskon. Vi har ju ett fantastiskt barn.

• Kattflickan

Panik! Ska snart ta Otrivelle och som jag minns det ska man inte trycka ut en droppe innan, Men det står så i instruktionerna!!!! Snälla hjälp!!

• Kattflickan

Det var tydligen bara om det fanns en stor bubbla. Det var rätt knepigt att använda den där jäkla Otrivellepennan. Förr var det en vanlig spruta, mycket enklare! Hann få lite panik men sprutan togs i tid.

• Kattflickan

Har nog glömt att skriva i den här tråden att jag faktiskt är gravid. Vi fick bara ett bra ägg vid vår ivf, men det verkar ha fäst, nu är jag i vecka 5+6. VUL är planerat precis innan jul.

Oroar mig för tidigt missfall men än så länge verkar allt väl. Mådde lite illa igår och brösten är ömma.

• Kattflickan

MissKS: Så tråkigt att du fick ännu ett missfall. Förstår att du blev deprimerad efter ditt MA. Man lägger in så mycket energi och förhoppningar i ivf- försöken att man faller så långt om man misslyckas. Hoppas verkligen ni lyckas vid nästa ivf! Kram!

Jag blev gravid vid min ivf, visst har jag skrivit det? Bara ett av sju ägg var friskt. Men än så länge så verkar det ha varit ett bra ägg, har gjort tidigt VUL som såg bra ut och går in i vecka 9 idag.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!