• Moolie

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Jag tror absolut att ni ska göra en utredning! I Sverige forskar man i princip inte på infertilitets orsaker utanför fortplantningsorganen. Så kör på det! :)

• Moolie
    Betula74 skrev 2014-10-25 20:42:15 följande:

Har lite frågor o hoppas ni kan hjälpa mig. Jag satte in 2 blastocyster 6 dagars 10 oktober och testade positivt 23 oktober, hcg 26 o progesteron 68. Är detta normalt? Hur långt gången är jag i min graviditet? Livrädd för missfall igen

Ladda ner appen "ivf ferring wheel" så håller du lätt koll på alla dagar och insättningar.
  • Moolie
    83bergkvist skrev 2014-10-30 14:22:11 följande:

Hej på er

Ska sätta in en fryst blastocyst om en månad i en ostimulerad cykel. Jag frågade min läkare om lutinus men det skulle jag inte ta eftersom min egen slemhinna kommer att vara tillräckligt stark vid en ostimulerad cykel.

Nu är det så att jag har lutinus kvar sedan vårt färskförsök. Kan jag ta lutinus ändå, kan det öka mina chanser eller är det dumt?

Det får du avgöra själv. Har man inte provat en ostimulerad FET tycker jag nog att man kan prova i alla fall... Men det beslutet är upp till var och en!
  • Moolie
    Min älskade dotter skrev 2014-10-30 23:23:22 följande:

När kan man tidigast testa med en 6-dagars..? Akademiska säger 18 dagar - alldeles för länge ;) När jag blev gravid med dottern testade jag RD13, då med en 2-dagars

Jag testade positivt redan dag5 efter insättning med ett femdagars. :)
  • Moolie

Jag började testa redan dag 3 och fick ett svagt plus på dag 5. Har man köpt halva testlagrets lager så vågar man slösa! ;)

• Moolie

Tänk på att infertilitet är klassat som ett sjukdomstillstånd och man har RÄTT att vara hemma sjukskriven för det om man känner att det är det man behöver!!

Jag är med i en ivf-grupp där det är flera som sjukskriver sig emellanåt för att det blir för jobbigt. Stå på er och var HEMMA med er när ni mår dåligt!!

Jag är hemma för att jag inte kan acceptera att jag ÄR gravid. Hör ni hur det låter...?? Jag känner mig HELT värdelös. Jag fick det jag önskat mig SÅ länge... Och vad nu? Förnekar jag min graviditet? Jag kan inte acceptera det efter allt vi gått igenom... Ska till mödravårdens psykolog idag och min läkare frågade om jag ville bli inlagd på psykakuten... Kul...

Man lever bara en gång och vi har rätt att ta nytta av det sjukvårdssystemet som vi faktiskt betalar till varje månad. Människor idag mår bara sämre och sämre. Den psykiska ohälsan blir bara allvarligare och allvarligare... Och vi måste ta hand om oss!

Kram till er allihop!!

• Moolie
    Bappen skrev 2014-11-07 15:45:41 följande:

Tack Blomflugan och Moolie, jag gick hem. Känns skönt att vara hemma och sörja i lugn och ro, det blir väl nya tag om ett par dagar men idag är det tungt.

Bra gjort! :) Kram till dig!!
  • Moolie
    Blomflugan skrev 2014-11-09 08:04:38 följande:

Moolie, känner igen de där känslorna, kände precis likadant den gången jag lyckades bli gravid (blev tyvärr mf sen). På nåt sätt ville jag inte acceptera att jag var gravid och det kändes jättejobbigt när mamma var superglad och började prata om livet med bebis, i min värld tillät jag mig inte ta ut minsta lilla i förskott. Eftersom man i den här processen är så van att trycka tillbaka förväntningarna för att inte bli besviken (vilket man ju såklart alltid blir ändå) var jag heeelt inställd på att jag skulle få mf. Hade väldigt mycket ångest, tror att graviditetshormonerna gjorde det hela sju gånger värre. Tror det är väldigt bra att du pratar med psykolog, man behöver proffesionell hjälp i den situationen. Hoppas du mår bättre snart och kan få njuta lite av graviditeten som du så väl förtjänar!

Tack för orden!

Jag var hos en psykolog i fredags. Men tydligen bar jag på så mycket bagage att jag är "drabbad" av kluven personlighet... Tänk att jag skulle behöva bli gravid för att få hjälp med detta... Jag har inte fått psykologhjälp tidigare... Bara en kurator...

Hoppas detta blir bra. Fullföljer jag inte programet jag fått så riskerar jag en förlossningsdepression...
  • Moolie
    Blomflugan skrev 2014-11-09 23:12:18 följande:

Usch och fy för psykisk ohälsa, men tur att det verkar finnas en plan för dig nu! Verkar psykologen bra? Jag ska till psykolog på ons, för jag mår periodvis så himla kass av allt det här. Hoppas hon är bra, det är en som har ofrivillig barnlöshet som specialitet. Sökte hjälp i våras och hamnade hos en kbt-psykolog som var en känslokall mupp. Gick inte tillbaka...

Min psykolog verkar jättebra...! Har ju bara träffat henne en gång... Hon sa att jag sätter min egen agenda... Just nu känns det som världens största uppgift... Att gå tillbaka till jobbet känns stört omöjligt... Jag mår illa i princip 24/7 med undantag för 13-18. Vaknar mitt i natten av yrsel... Känns som om jag ska trilla ur sängen. Jag har STORA minnesluckor, ibland försvinner hela förmiddagen...

Ja fy... Värsta är väl att få hålla det inom sig... För är man gravid ska man vara helt lyckosalig...
  • Moolie
    Love is everything skrev 2014-11-24 12:54:17 följande:

Dags för ultraljud imon! Håll tummarna för min slemhinna!

Hur gick det? :D
  • Moolie
    Min älskade dotter skrev 2014-11-26 06:48:27 följande:

Omslag idag... Så egentligen ska ägget in på lördag, men då e d stängt. Läkaren sa till mig förut att en dag tidigare inte gör nåt...har ni hört nåt sånt?!

Men - ringde o pratade med bm igår o ni har de inga tider på fredag!! Så sjuKt besviken - då jag tidigare denna månad frågat om det finns tider för frysåterföring och ja det gör det alltid.. Så ledsen och besviken!

Kan de ens göra så?? :O
    Love is everything skrev 2014-11-26 06:39:30 följande:

Sådär... Ingen vidare stor äggblåsa, slemhinnan var inte så bred men väldigt fint treskiktad så jag ska tillbaka på måndag igen... Ska kolla med ägglossningstest i helgen för säkerhets skull.

Kan inte slemhinnan vara fullt godtycklig ändå? Eller vad händer om den inte är det?
  • Moolie

Åh, tänker på dig missKs! Genomgick samma sak i våras!

Grattis till alla nya plus!! Vilken julklapp! :))

• Moolie
    Bubby skrev 2015-02-09 14:00:09 följande:

Hejsan.

Jag har en fråga till er. Jag ska få en frysis i naturlig cykel, men mitt problem är att jag lyckats pricka in ägglossning på måndag varje gång. Då blir det inge återföring för att dom inte sätter tillbaka på söndagar.

Det börjar kännas hopplöst. Min menscykel är väldigt konstant och då ser det ut som om det kommer bli måndagar hela våren.

Kan man påverka detta på något sätt? Hur ska jag någonsin kunna få återföring annars?

Tacksam för svar. Kramar

Jag fick återföring på en lördag. Men sedan går vi privat. Min klinik sa att man ska sätta in ägget max 10 dagar efter ÄL. Så jag tror faktiskt inte att du behöver oroa dig?
  • Moolie
    Love is everything skrev 2015-05-19 21:02:46 följande:

Hur går det för er?

Själv har jag kört en Letrozole-behandling och lyckats få till en jättefin ägglossning. Plussade på rd 4, i söndags med vår sista blastocyst!

Håll era tummar!!!

Vår femdagars går in i v41+5 imorgon! :)
  • Moolie
    Love is everything skrev 2015-05-20 06:30:37 följande:

Åh, vad fantastiskt!! Känns som en evighet till tvåsiffrig vecka, ultraljud och RUL...

Love is everything skrev 2015-05-20 06:30:37 följande:

Åh, vad fantastiskt!! Känns som en evighet till tvåsiffrig vecka, ultraljud och RUL...

Åh, det är segt i början... Men efter RUL så går det undan!!

Och grattis till plusset! :))
  • Moolie

Dubbelgrattis till er!! :)) Kul att ni ligger så nära varandra!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!