• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Karriärskvinna
    Min älskade dotter skrev 2015-01-14 16:25:12 följande:

Ego igen då... Men va iväg på vul idag. Bebis va i rätt strl och allt annat såg jättebra ut :)

Vad härligt! Grattis!
  • Karriärskvinna
    Love is everything skrev 2015-01-14 17:14:00 följande:

Karriärskvinna: Grattis vad härligt! Håller tummarna för att den klarar upptiningen. Vart sätter ni in nånstans?

Åh, vad skönt Min älskade dotter!!! smile2.gif Vilken tur att du gjorde det extra ultraljudet, annars hade du oroat ihjäl dig! smile5.gif

Vi går på Sahlgrenska
  • Kelsson1
    Min älskade dotter skrev 2015-01-14 16:25:12 följande:

Ego igen då... Men va iväg på vul idag. Bebis va i rätt strl och allt annat såg jättebra ut :)

Vad bra att du tog tiden , underbara nyheter
  • Kelsson1

Karriärskvinna: Testa bara inte för  tidigt för då riskerar du bli ledsen i onödan. Med första fick jag svaaaagt plus på RD6 men den här gången först kring RD8 o var ledsen i flera dagar i onödan. Så vänta åtminstone till RD10 skulle vara mitt råd kanske till o med till RD12 för att vara rätt säker.

• Karriärskvinna
    Kelsson1 skrev 2015-01-17 07:40:32 följande:

Karriärskvinna: Testa bara inte för  tidigt för då riskerar du bli ledsen i onödan. Med första fick jag svaaaagt plus på RD6 men den här gången först kring RD8 o var ledsen i flera dagar i onödan. Så vänta åtminstone till RD10 skulle vara mitt råd kanske till o med till RD12 för att vara rätt säker.

Okej, Sahlgrenska sa dag 15 nämligen, tyckte det verkade sent. RD 13 är en lördag, känns som en bra testdag (om nu embryot klarar upptiningen...)
  • Fröken Smilla

Får man hänga på här?

Vi gjorde äggplock igår och fick idag besked om att 7 av 10 hade befruktats, och de då kommer att långtidsodla och på onsdag sker återföring.
    Har inte fått jättemycket info om just blastocyster men har efter lite googling insett att det är rätt positivt då man kan välja ut de riktigt starka embryon.

Detta är vårt första IVF (standard), med kort protokoll.

• Blomflugan

Hej hörrni,

Har haft en liten paus från familjeliv ett tag men här kommer en uppdatering. Vi gjorde vår sjätte insättning för en vecka sen och i lördags vart det ÄNTLIGEN ett klart och tydligt plus!! Nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna för att det stannar kvar den här gången!

Kram på er alla nya och gamla i tråden!

• Kelsson1

Blomflugan: Men vad roligt att läsa, Stort Grattis! Självklart håller jag tummarna ända in till förlossningen

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!