• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Bubby

Hejsan.

Jag har en fråga till er. Jag ska få en frysis i naturlig cykel, men mitt problem är att jag lyckats pricka in ägglossning på måndag varje gång. Då blir det inge återföring för att dom inte sätter tillbaka på söndagar.

Det börjar kännas hopplöst. Min menscykel är väldigt konstant och då ser det ut som om det kommer bli måndagar hela våren.

Kan man påverka detta på något sätt? Hur ska jag någonsin kunna få återföring annars?

Tacksam för svar. Kramar

• Love is everything

Bubby: Inte en aning... Kan du inte ta p-piller en månad och starta så att det gynnar äl-dagen? Och så köra på den mensen som blir efter tre veckor? Lycka till!!

Själv har jag FET imon, men så har jag legat magsjuk i helgen... Tror ni det riskerar något imon??

• Moolie
    Bubby skrev 2015-02-09 14:00:09 följande:

Hejsan.

Jag har en fråga till er. Jag ska få en frysis i naturlig cykel, men mitt problem är att jag lyckats pricka in ägglossning på måndag varje gång. Då blir det inge återföring för att dom inte sätter tillbaka på söndagar.

Det börjar kännas hopplöst. Min menscykel är väldigt konstant och då ser det ut som om det kommer bli måndagar hela våren.

Kan man påverka detta på något sätt? Hur ska jag någonsin kunna få återföring annars?

Tacksam för svar. Kramar

Jag fick återföring på en lördag. Men sedan går vi privat. Min klinik sa att man ska sätta in ägget max 10 dagar efter ÄL. Så jag tror faktiskt inte att du behöver oroa dig?
  • Kelsson1

Bubby: Du kan föreslå stimulerat försök om ÄL alltid blir en måndag, då kan man med hjälp av tabletter stänga av äggstockarna och få stöd av lutinus vid insättning.

• shinyxxx

Hej! Är på ruvardag 13, har testdag imorgon. Mensen 6 dagar sen.:) vet inte om jag vågar hoppas på att det har fastnat..? Har vaknat tidigt på mornarna i några dagar och är kissnödig och hungrig, lite svullna bröst, annars inga symtom. Hade ont i magen förra veckan, men känner inget nu. Vad tror ni...??

• Min älskade dotter
    shinyxxx skrev 2015-02-10 09:23:32 följande:

Hej! Är på ruvardag 13, har testdag imorgon. Mensen 6 dagar sen.:) vet inte om jag vågar hoppas på att det har fastnat..? Har vaknat tidigt på mornarna i några dagar och är kissnödig och hungrig, lite svullna bröst, annars inga symtom. Hade ont i magen förra veckan, men känner inget nu. Vad tror ni...??

Bra jobbat att du inte tjuvtestat :) För mig har mensen alltid kommit innan td när det misslyckats men testade plus på rd 13 när jag blev gravid med dottern :)

Låter hoppfullt!!
  • shinyxxx

el hur..  ganska stolt över att jag inte tjuvtestat... haha.. 
     men jag tänker, att  har man fått ett datum att testa så kanske det inte visar korrekt innan det datumet.. =) Fast vill ju nu att den här dagen ska gå fort såklrat... långa två veckor med sjukskrivning och väntan !! 

• Min älskade dotter
    shinyxxx skrev 2015-02-10 10:16:33 följande:

el hur..  ganska stolt över att jag inte tjuvtestat... haha.. 
     men jag tänker, att  har man fått ett datum att testa så kanske det inte visar korrekt innan det datumet.. =) Fast vill ju nu att den här dagen ska gå fort såklrat... långa två veckor med sjukskrivning och väntan !! 

Väntan är sååå jobbig, tiden går långsamt :/

Jag hade td på dag 16 eller 18 men va till sjukhuset dag 13 då jag trodde jag fått uvi o då ville de göra ett test för att kolla o det visade positivt!

Lycka till och skriv så fort du testat :):)
Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!