• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • LadyMaria

Ruvardag 16 med Blastis.... MENS HELVETE :(

En kvar i frysen, hoppas den klarar upptiningen.

Hur fungerar embryo glue? Det är inte alla som kör med det va?

• shinyxxx

Ja helt fantastiskt! :) 
    Hur kan man ha ruvardag 16? Har du inte tagit test innan det? 

• Love is everything

Embryo glue har funnits ett tag och används sedan ett par månader tillbaka på Carlanderska. Det är en slags lösning som ägget ska ligga i 10 min innan återföring, görs endast vid FET. Han sa att det finns god statistik för det och att det iaf inte har någon negativ effekt. Vi får se vad som händer!

• LadyMaria
    shinyxxx skrev 2015-02-11 16:35:55 följande:

Ja helt fantastiskt! :) 
    Hur kan man ha ruvardag 16? Har du inte tagit test innan det? 

Jo jag har testat som en galning... men eftersom inte mensen kommit på testdagen gav barnmorskan mig extra hopp och sa att det var så tidigt än så det kan vända och att jag skulle fortsätta testa veckan ut.
  • SueQ

Hej!
    Jag har varit här i över ett år och läst mycket och fått många bra svar på mina oställda frågor. Tre färska försök innan med ett missfall i v. 4 och nu vår sista och enda blastocyst.
    Vi hade återföring av denna blastocysten och jag fick testdag 12, som är idag. Det lustiga är att jag skulle haft menstration för sex dagar sedan och jag har -minus på teststickan?!

Någon som varit med om detta tidigare?

Jag tar naturligt progesteron vilket jag inte gjort innan men de medicinska progesteronet  jag tidigare fått av läkaren har aldrig påverkat menstrationen. Den har alltid kommit på rätt dag, nästan exakt tid till och med...

• LadyMaria
    SueQ skrev 2015-02-11 21:55:42 följande:

Hej!
    Jag har varit här i över ett år och läst mycket och fått många bra svar på mina oställda frågor. Tre färska försök innan med ett missfall i v. 4 och nu vår sista och enda blastocyst.
    Vi hade återföring av denna blastocysten och jag fick testdag 12, som är idag. Det lustiga är att jag skulle haft menstration för sex dagar sedan och jag har -minus på teststickan?!

Någon som varit med om detta tidigare?

Jag tar naturligt progesteron vilket jag inte gjort innan men de medicinska progesteronet  jag tidigare fått av läkaren har aldrig påverkat menstrationen. Den har alltid kommit på rätt dag, nästan exakt tid till och med...

Jag var lika frågande som du!
    Jag fick en blastocyst tillbaks och mensen var 7 dagar sen... vilket den aldrig brukar vara... och testet var minus.. Först idag fick jag mens. På ruvardag 16... så tråkigt... Hoppas du ändå plussar!
  • SueQ

Ok, då skall jag bara vänta och se. Just nu suktar man ju efter symptom men säkert i onödan. Jag gick och gjorde ett gravtest nu och såg en liten strimma till plus men det är kanske för att jag verkligen vill denna sista gången. 

Trist för dig att det inte blev något men ändå skönt att höra att någon haft samma knepigheter.
    Hoppas det ordnar sig för dig.

• LadyMaria
    SueQ skrev 2015-02-11 23:03:02 följande:

Ok, då skall jag bara vänta och se. Just nu suktar man ju efter symptom men säkert i onödan. Jag gick och gjorde ett gravtest nu och såg en liten strimma till plus men det är kanske för att jag verkligen vill denna sista gången. 

Trist för dig att det inte blev något men ändå skönt att höra att någon haft samma knepigheter.
    Hoppas det ordnar sig för dig.

Att se en liten strimma till plus är ju ett plus!? Jag vinklade mina test åt alla håll och i alla ljus utan att se en gnutta streck..
    Hoppas det blir starkare om några dagar :D

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!