Inlägg från: jamenvafan |Visa alla inlägg
  • jamenvafan

Skulle du kunna ha ditt barn på förskola/skola som inte serverar kött?

Archandra skrev 2014-06-13 15:34:14 följande:
    Alla former av extremism går fetbort för mig och i min värld ingår helvegetarisk kost där. Jag har inga problem med vegetarisk kost någon eller ett par dagar, fisk funkar utmärkt och kött också. Allsidighet är det som funkar bäst för mig, och det gäller mat såväl som pedagogiska idéer och mångkultur.
    Men de flesta andra skolor brukar ju ha kött till varendaste måltid och aldrig vegetariskt? är det bättre?
  • jamenvafan
    kaffeamanda skrev 2014-06-13 15:57:01 följande:

De flesta skolor har väl minst två alternativ varav ett vegetariskt? Men det är ju skillnad på förskola då man bara serverar ett alternativ.
    På mina skolor har man bara kunnat få välja vegetariskt om man skrivit upp sig på en lista innan, och då måste man ta den maten, men det kan ju ha ändrats.
    Annars är ju det ett bra alternativ, även om jag egentligen inte ser någon större poäng med att äta kött.
    Archandra skrev 2014-06-13 15:55:33 följande:
    Nej, det var ju det jag skrev. All form av extremism går bort. Det innebär att kött varje dag också är förkastligt. Allsidig kost är bäst.
    Varför tycker du så, om jag får fråga? :)
Svar på tråden Skulle du kunna ha ditt barn på förskola/skola som inte serverar kött?