• Lokattis

IVF hösten 2014

Idag kom mensen så jag börjar med sprutor för korta protokollet imorgon. Har tidigare gjort 1 ET och 1 FET. Frysförsöket i april ledde till graviditet men jag fick MA i v 12... Så nu är det nytt försök som gäller! Började dessutom äta levaxin i juni, för underproduktion av sköldkörtelhormon. Någon annan här som gör det? Nu är värdet nere på en bra nivå och det känns skönt. Kram på er!

• Lokattis
    Speck skrev 2014-08-30 20:07:25 följande:

Lokattis : jag äter också levaxin för underproduktion.

Ja, jag har förstått att det inte är helt ovanligt. Har du ätit länge?
  • Lokattis

Första Gonal-F-sprutan tagen. Så nu är vi på banan igen. Andra försöket (tredje insättningen) - here we come!

• Lokattis
    MTLL skrev 2014-08-31 22:05:20 följande:

Lokattis - det måste vara skönt att vara igång?! Jag längtar tills vi sätter igång med ivf 4! :) Just nu går man bara och väntar känns det som :/

Väldigt skönt!
  • Lokattis
    Saturnus skrev 2014-09-01 09:56:19 följande:

Äggplockningen klar, det gick jättebra! Jag fick fyra ägg totalt! Nu hoppas vi på att fyra blir befruktade och har grym kvalitet! Ligger i ett mysigt vilorum och har fått fika. Min son leker med mormor i ett annat rum och snart ska vi åka på zoo i Köpenhamn. :) På onsdag är det tillbakasättning. Lycka till alla andra. Känns fint att få följas åt i detta forum.

Grattis!
  • Lokattis

Grattis Moolie, så härligt! Nu håller vi tummarna att det går hela vägen den här gången!

• Lokattis
    lucylight skrev 2014-09-06 23:03:43 följande:

Tjejer hjälp, blev lite nojig nu :( Tog precis ovitrellen å på ren rutin eller vad man ska säga släppte jag "knappen" när nollan visades. Det står att man ska hålla in den tills att man tagit ur sprutan, tror ni det gör något? Pillade lite med sprutan sen å drog upp den och tröck igen (inte i mig själv såklart) å då sprutades ytterligare lite vätska ut.. Kanske alltid blir så om man laddar om? Lite rädd att jag sabbat det här nu, :/

Jag tror inte att det är någon fara. Så länge du fick in det mesta så behöver du säkert inte oroa dig. Jag tycker alltid att det kommer ut lite extra när jag dragit ut gonal-f:en.
  • Lokattis

Uppdaterar listan. Det blir tydligen ÄP nästa måndag för min del. Läkarna velade lite mellan fredag och måndag, men beslutade sig för måndag. Jag fortsätter med samma dos gonal-f (112.5) men sänker till 100 på torsdag och fredag. Förra gången (i januari) fick jag ut 15 ägg, men den här gången verkar det bli färre... Kanske inte så konstigt eftersom de sänkte dosen litegrann.

Mallan82 - Spraystart 23/8, sprutstart 10/9
    Lilla0 - ET 25/8 
    MiaMorot - ET 27/8 
    TreTriss - ET 27/8 
    Moolie - FET 30/8 
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9 
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9 
    lucylight - ÄP 8/9, ET 10/9
    Lokattis - ÄP 15/9 
    Speck - Spraystart 2/9 
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket) 
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9 
    MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38 

Svar på tråden IVF hösten 2014