IVF hösten 2014
Niisan: stoooor kram till dig... Men skönt att höra att du är på kamphumör igen redan!
Niisan: stoooor kram till dig... Men skönt att höra att du är på kamphumör igen redan!
Tack Calabalic, känns bra att se sitt namn under "Gravida"
... och tack alla för tumhållning och grattis! Nu håller jag tummarna för er!
MissEmman: Jo precis. Jag fick ljusbruna flytningar på rd9 på morgonen, och på kvällen var det även liiite blod i flytningarna. På rd10 blödde jag aningen mer, nästan som början på mens men inte riktigt. Fick även lite blod på lutinus-staven vid ett tillfälle. Så då trodde jag att det var kört, berättade för maken. Men sedan så slutade det, och rd12 och 13 (idag) har det inte kommit nåt blod alls. Enligt min naturliga cykel så skulle min mens komma rd9, så kroppen hade troligen inte riktigt fattat vad som var på gång. På första ET i januari (då fäste det inte) så blödde jag i 8 dagar från rd9, så det här var stor skillnad mot det.
Tydligen så har 30 % av kvinnorna blödningar i början av graviditeten... Jag håller tummarna för dig!
CB1982: Grattis!
Enligt 1177 så har 30? av gravida kvinnor blödningar under tidig graviditet. Jag plussade i onsdags och hade innan dess lite blödningar, när mensen skulle kommit.
www.1177.se/Stockholm/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/
I inlägget ovan ska det stå 30 procent, inte frågetecken...
CB1982: jag kör slut på de lutinus-tabletter jag har kvar, så ett par dagar till tar jag dem. Ska bli skönt att sluta men också lite nervöst...
Ni som har symtom som ger med sig: det kan mycket väl vara ovitrellen som går ur kroppen, eller symtom från ET eller ÄP. Ge inte upp! Kram.
Liil: nej, man har svårt att tro att det ska lyckas när man har försökt så många gånger som vi har gjort... Jag håller tummarna!
CB1982: Om du fryser väldigt mycket, be att de kollar ditt sköldkörtelhormon. Underproduktion kan skapas av graviditet, och det ska medicineras Jag fick så i våras när jag var gravid sist. Frös supermycket då.
Tack för rådet och ditt svar
Dum fråga kanske, ska jag kontakta vårdcentralen eller kliniken?
kontaktade kliniken idag och frågade om status på odling av embryon. En hade slutat dela sig men en är i frysen! Skönt att iaf ha nåt där! Men nu hoppas jag på den som är i magen!
Haha alltså jag är inte hyfsat övertygad om att det har tagit sig, men jag hoppas hoppas och önskar.. Ikväll när jag borstade tänderna kom jag åt tandköttet dåligt o skar mig lite så jag blödde, och bara jag spottade blod så blev jag rädd att försöket inte skulle tagit sig för att jag såg blod.. Haha snacka om att gå på högvarv här nu, nervös att gå på toa o se blod...
Grattis calabalic!
... och stor styrkekram till dig, Chasingdreams...
Turitella: Hör med dem hur de tänker, det är väl jättebra. Förklara att du är orolig för överstimulering, och fråga hur de tänker kring det. Sedan beror det säkert på hur gammal du är, hur pass länge sedan ni gjorde förra behandlingen och hur dina värden ser ut. Men det skadar ju aldrig att fråga.
Speck: om det hade hänt mig skulle jag också tänkt så! När jag var gravid i våras berättade jag för min kompis K och dagen efter fick jag en liten blödning, och MA:t upptäcktes så småningom. Den här gången är jag redan nojjig över att berätta för K... Som du säger, sitter ju helt i huvudet men vad hjälper det? :-P När testade du förra gången?
Lokattis : ET 2010: testade Rd 12, - mf, fet 2010 plus på RD 11- blev min son. Jag testade imorse och det var negativt och nu har jag fått blodiga flytningar :( Så besviken, jag trodde verkligen att det lyckats. Idag är RD 11 så ett plus borde synts nu.
Befarar att vårt första försök redan är slut. RD 12, var först glad och hoppfull för att allt gått bra nu när jag varit bortrest i helgen. Men på tåget hem fick jag långvarig mensvärk och nu har det kommit både rosa flytningar och lite blod. Vet ju att det kan komma småblödningar men hoppet dör ju en aning om man säger så...
Vad har ni andra för erfarenheter av blödningar i det här skedet?
Vet inte riktigt vad jag ska tro....men det är troligen kört. Igår på ruvardag 11 fick jag en blödning. Först jättelite på Crinonestickan på morgonen men sen kom troligen mensen igång under eftermiddagen. Har inte kommit alls så mycket blod som vid en vanlig mens (brukar blöda jättemycket de två första dagarna) men ändå rätt riklig. Blev så himla ledsen...jobbigt :(.
I morse gjorde jag ett gravtest bara för att kolla (har egentligen testdag på fredag) och det visade faktiskt positivt. Har haft ont i både mage och ner i svanken. Antar att det är ett tidigt missfall men sen finns det ändå en liten gnutta av hopp kvar i mig. I vilket fall kändes det fint att se ett plus för det innebär ju att det fungerar.
Hoppas det går bra för er andra! God fortsättning!
Åhh tack snälla du :)!!
Även om vi inte vet vad plusset slutar med var det himla skönt att se det. Vi har försökt så himla länge och aldrig sett det förut. Detta fungerar verkligen!
Hoppet har växt lite under dagen eftersom mensen upphört. Den var som bortblåst i morse. Detta innebär att den endast varade i drygt två dagar och mängden var väldigt begränsad jämfört med min vanliga mens. Hoppas, hoppas, hoppas :)!! Ska göra ett test imorgon och på testdag (fredag).
Sen finns ju funderingar kring ifall blödningen var en vanlig blödning eller något annat. Fast tycker att hormoner borde försvinna ur kroppen rätt snabbt om det var ett missfall så här tidigt?! Sen borde det ju vara värre, på alla sätt och vis, än en vanlig mens?! Haha ja som du förstår går jag här och analyserar allting. Får se vad testet imorgon visar.
Hoppas att din mens uteblir...på ett positivt sätt!! I annat fall ska det gå i omgång 2. Nu är det vår tur :)!
Tack igen och stor kram!!!