• Nickidocka

IVF hösten 2014

I mitt landsting får man bara två försök. Tycker det är väldigt dåligt att det skiljer sig så mellan landstingen!!

• Nickidocka
    Moolie skrev 2014-08-30 12:49:19 följande:

Då är man ruvare åt ett femdagars blastro! TD 13/9! :)

Vad roligt ;), håller tummarna! !!
  • Nickidocka

Hej på er!

I fredags hade jag vul, fick öka dosen av gonal från 150 till 175.

Nytt vul idag som visar på tio fina blåsor. När kliniken ringde så fick vi även veta att blodproverna såg jättebra ut. Så nu vips har jag tagit ovitrelle och på onsdag är det äggplock, insättning fredag. OMG !!

Hann inte med riktigt. Nu går det fort, så himla roligt ;)

Pco: Hoppas för eran skull att det tagit sig, som speck säger.

• Nickidocka
    Speck skrev 2014-09-02 07:48:51 följande:

Nickidocka : hur många dagar tog du sprutor? 150 och 175, wow vilka låga doser... Jag startar på 375.... Va spännande med äggplock imorgon!

Jag tog 150 i sex dagar och sen 175 i tre dagar. Innan det hade jag sprayat i 19 dagar med synarela. Hur länge ska du ta sprutor då med den höga dosen?

Ja jätte spännande, börjar bli lite nervös :)
  • Nickidocka

Ligger i soffan och våndas, men det är helt klart värt det. Själva äggplocket gick bra, röck till några gånger, har väldigt ont nu efteråt dock.

Hur som haver, av tolv blåsor, den största var 22mm så fick de ut 11 ägg. Spermierna var av god kvalitet.

På fredagen blir det insättning ;) Hoppas bara man kan gå normalt då.

Hur länge hade ni andra ont?

• Nickidocka

Tack Mallan82 och MiaMorot för era svar. Hoppas bara att de värsta huggen försvinner fort, sköterskan så att man är svullen ca tre veckor, det är väl okej bara ma slipper smärtan. Eller ja lite smärta kan man hantera, men just nu känns det som att hela livmodern är på väg ut när man anstränger sig minsta lilla. Nu längtar vi bara tills fredag, hoppas också på ett topp embryo .

Önskar alla här inne Lycka till!!

• Nickidocka
    lucylight skrev 2014-09-03 18:57:15 följande:

Härligt Nickidocka!!! :) All lycka till er nu

Tack så mycket hoppas hoppas
  • Nickidocka
    Chasingdreams skrev 2014-09-02 16:24:10 följande:

Jag har sprayat i 12 dagar och märker fortfarande inget speciellt. I början kände jag lätt huvudvärk, men den har gett sig nu. Ev. om jag svettas lite mer... Har nästan börjat undra om sprayen inte fungerar.

Det var samma för mig, kännde inte så mycket. Huvudvärk som var övergående, näsblod (pga tidigare operation med sköra slemhinnor i näsan) och äcklig smak. Annars var allt som vanligt. Svarade bra på sprayen trotts det. Alla reagerar vi olika. LYCKA till
  • Nickidocka
    Niisan skrev 2014-09-04 15:14:30 följande:

Vilken sprutdag började ni känna av äggstockarna? :)

Fem, sex däromkring. Men efter det ökades även dosen lite och då känndes det väldigt mycket mera.
  • Nickidocka

Tänkte uppdater min status lite nu när jag sitter här i soffan med ett litet embryo i magen. Av våra 11 ägg befruktades 5 där två inte delade sig som de skulle.

3 toppenägg ett till mig och två till frysen!

Fick se det lilla ägget på en skärm innan den sögs upp i katetern

känns så himla bra ;)

Svar på tråden IVF hösten 2014