• Nickidocka

IVF hösten 2014

Något har hänt med mig! Igår kväll när vi lagt oss för att sova kände jag lite på magen, tröck, massera och lite så. Sen efter en kvart fick jag så ont i magen (mest på vänster sida) att jag inte kunde vara still, kallsvettades, låg och kved i sängen. Fick ren Panik. Trodde ett tag att jag fått tarmvred. Min man ringde 1177 efter ca en timma precis efter att jag lyckades ta en alvedon. Kvinnan som han talade med bad oss att avvakta en timma minst så alvedonen fick verka, hade det inte gått över så skulle vi ringa tillbaka. Det gick över efter dryga två timmar av intensiv smärta. Jag kunde bara ligga i en ställning, så fort jag rörde mig gjorde det ont igen. Idag känns det lite bättre men det gör ondare än tidigare dagar. 

När jag tar ett djupt andetag så kännd det som om jag har väldig träningsvärk i magen, det hugger typ i mellangärdet ut mot revbenen. Kliniken säger att det är normalt inom två veckor att känna så ibland.

Har någon av er haft nåt liknande? ??

• Nickidocka
    lucylight skrev 2014-09-08 18:12:06 följande:

Men fy vad läskigt :( Skönt att det gick över, hoppas du blir helt återställd!

Ja ellerhur, väldigt läskigt och obehagligt.
    MiaMorot skrev 2014-09-08 19:18:09 följande:

låter otäckt!

Men själv skulle jag inte våga massera magen, skulle vara så rädd om äggstockarna, så nej det skulle inte gå. Rädd för att få dem att vrida på sig eller så nu när de fortfarande är så förstorade, Och för övrigt skulle det göra för ont från början. Kan inte med nåt som trycker på magen alls. Det gör mina äggstockar för ont för 

Ja öm är jag ju så jag tog det väldigt försiktigt, men nu kommer jag aldrig mer röra magen igen, eller jo när värken är borta såklart ;)
  • Nickidocka
    Saturnus skrev 2014-09-08 22:32:13 följande:

Nickidocka - Jag var med om något liknande samma dag som insättningen. Jag var på toa och var lite hård i magen och tryckte på. 5min senare fick jag jordens smärtpådrag och kallsvettades. Jag flåsade och hade värkar precis som när jag skulle föda barn. Jätteotäckt. Kröp till sist av sängen o tog mig till köket o hittade på en Ipren. Var ensam med min son och var beredd på att ringa ambulans. Det blev bättre med iprenen och enligt gynakuten kunde det vara att hormonerna/medicinen gör äggstockarna/ligament rörliga och mjuka. Därav kan en ihopväxning brustit som jag ev fått efter operationen från utomkvedet. Mer fick jag inte till svars. Dagen efter var jag öm sedan släppte det. Mår du helt bra nu?

Jag hoppas verkligen inte på ett nytt utomkveds. Kan man få det vid ivf också?

Jag mår bättre nu, är mer öm en tidigare dagar dock. Jag har aldrig hört talas om utomkveds vid IVF. Då måste ju ägget liksom klättra upp och fastna. Hoppas inte det kan hända! Det kom mycket blod i rören på den sidan vid plocket, beror nog på det, att han skadade mig där runt omkring. Nu vill jag bara att allt ska gå över så jag kan börja leva som vanligt igen ????
  • Nickidocka
    Niisan skrev 2014-09-10 07:52:58 följande:

Jag börjar faktiskt bli lite orolig nu. Tycker att jag läser överallt att man blir så svullen de sista dagarna innan äggplock och får ont i magen.

Jag är knappt märkbart svullen och har inte alls ont. När jag sätter mig ner så kan jag känna av äggstockarna men ont gör det absolut inte.

Om jag inte hade varit aktiv under vul:et och sett alla 16 äggblåsor så hade jag nog trott att det här inte alls hade gått vägen. I går tog jag Ovitrellen och i morgon blir det äggplock.

Hela IVF resan har gått väldigt bra för min del. Det har bara varit väntan som varit jobbig.

Någon mer som känt likadant eller går det här åt skogen?

Jag kände som dig, det värsta för mig var nässprayen. Annars flöt allt på, jag var svullen om magen innan äggplocket men hade inte direkt ont, hade tolv blåsor av rätt storlek och däri hittades 11 ägg, av dessa va det 5 som blev befruktade. Tre fina embryon ett till mig och två till frysen. De andra två hade inte delat sig som de skulle sa dem.

Mitt symtomfria ivf gav tillbaka efter plocket dock. Då blev jag rejält svullen och öm. Men idag en vecka efter plocket börjar det kännas bättre, jag kunde ligga raklång på rygg imorse.

Lycka till imorgon och be om lugnande och mediciner!!
  • Nickidocka

Är det någon mer som har fått blåmärke i naveln?

Jag har ett i naveln och är blå runt om oxo. Fick det strax efter den väldiga smärtan natten till måndag.

Grattis till skörden Niisan

• Nickidocka

Tack så mycket alla :) hoppas det lilla pyret vill stanna kvar nu bara.
    Jag har ju lite typ mensvärk och ont när jag sätter mig ned men jag hoppas att det inte är någon fara. Ska kontakta kliniken imorgon för att få veta hur vi ska gå vidare.
    Känns underbart kul iaf även om det är tidigt och man inte ska ta ut segern i förskott. Längtar till vecka 13 då värsta tiden är över Glad

• Nickidocka

Tack så mycket!

Vad skönt pco att den lille fanns kvar där inne! Håller tummarna att lillen vill stanna kvar hos oss alla som har ett liten insatt i magen!

• Nickidocka

Någon vänlig själ flytta ned mig i lista. Det blir konstigt när man gör det på paddan nämligen.

• Nickidocka

Speck!

se till att han äter två morötter och gärna ett par tomater om dagen fram tills ni ska lämna provet, har läst flera studier om att det är bra för spermakvaliteten.

Det behövs ju inte massor med ägg för att man ska lyckas så håll humöret uppe, det kommer gå bra! Kram

• Nickidocka
    Speck skrev 2014-09-22 12:25:58 följande:

Karro: Du är inte med i listan! Hur länge har du tagit sprutor? Jag fattar inte vad du skrev, fritt citat "sist vi va på ul såg vi 7 äggblåsor, imorgon ska vi dit på första ul sen vi började behandlingen"? Hade du 7 äggblåsor innan du ens började med sprutorna eller vadå? När har du beräknat ÄP?

Nickidocka: Men kan det verkligen göra någon skillnad vad han äter nu? Jag trodde dte var 3-4 månaders "förnyingscykel" för killarnas simmare? Så det han gör idag ger effekt om 4 månader?

Ja fast även vätskan som de slussas ut i förbättras, så visst kan det påverka lite. :)
  • Nickidocka

Grattis på er ruvare och ni som plussat.

Vi fick tid för vul den 15/10.

Jag har mensvärk till och från, är trött och har ömma bröst. Inbillar mig att jag har lite ljusfärgade flytningar och är jätterädd för mf, sist och enda gången jag var gravid så fick jag ju mf i vecka 11. Önskar jag kunde bli nedsövd och väckt i vecka 13 när den värsta faran är över... flera runt mig är gravida och berättar om det åt höger och vänster trots att de är innan v 12. Modigt av dem, kan inte undkomma att jag tycker att de är dumma, men mf händer ju inte dem såklart. De behövde ju bara lukta på ett par kallingar så vips var de gravida.

Nu låter jag väldigt bitter, men måste man prata så öppet om allt och visa hur lätt de haft det. Borde stå mer i media om de som kämpar så att alla som inte gör det är lite försynta med att tala så öppet. Jag vill ju heller inte be dem sluta för då måste jag berätta om mig och det orkar jag inte fören jag gått längre in i graviditeten. Så nu har jag fått spy lite galla :) .

• Nickidocka

Jag håller med speck, det är nog inte nyttigt psykiskt att pröva ofta. Jag väntade tills dagen då kliniken sagt åt mig att pröva. Det var 18 dagar efter äggplock.

Det plusset gick att lita på. Prövar man för mycket innan kan man ju få ett plus som sedan går över till ett ma. Då blir ju det ännu tyngre för att man faktiskt plussat innan, än om man inte plussat.

Det är ju såklart min teori och man får ju göra som man vill. Men som någon skrev tidigare, bara denna längtan och väntan är påfrestande nog. Då är massa tester och plus och minus onyttigt för en..

Det var en tjej här som haft både pluss och minus om vartannat trots att hon fick blödning och tillslut ma.

Lycka till med ruvningen och försök sysselsätta er så tiden går fortare.

• Nickidocka

Vi var på VUL idag. Såg ett litet pyre med ett fint tickande hjärta. Är i vecka 8+0 idag. Allt såg bra ut sa läkaren. Nu är det mödravården som gäller, läkaren sa att från och med nu är vi bara gravida, utan siffror, antal ägg och hormoner. Nu är vi precis som alla andra gravida Vi är så lyckliga <3 <3 <3

Svar på tråden IVF hösten 2014