-
Desamma, lycka till :)karro 2014 skrev 2014-08-24 13:26:31 följande:Ja d är ju de, tänkte att jag skulle koppla av allt vad de gäller med familjeliv osv.. Blir ju en inre stress även om det ger mycket stöttning.. Så jag önskar dig o ALLA andra där ute lycka till:)) ha de nu så bra, hej svejs!!!
-
Ajdå!MiaMorot skrev 2014-08-24 21:30:34 följande:
TreTriss - mja . . Dessvärre upplevde jag förra äggplocket som sjukt smärtsamt. Låg som ett kolli i 8 timmar efteråt :-/
Men du har också gjort äp tidigare?
Nej aldrig gjort det förut! Däremot har jag gjort äggledarspolning som knappt kändes något medan en del får jätteont! -
Det gick jättebra, kände knappt någonting :)MiaMorot skrev 2014-08-26 13:51:57 följande:
TreTriss - hur gick det idag?
För oss gick det fint! Är så himla glatt överraskad över hur smidigt det gick nu när man får lokalbedövning först. Jisses vilken skillnad! 17 äggblåsor tömdes, och 12 ägg hittades.
Vi fick 13 ägg så nu håller vi tummarna för oss och er!
Du har alltså gjort innan utan lokalbedövning?? Huuua! -
Ja det låter ont utan bedövning :)MiaMorot skrev 2014-08-26 20:29:13 följande:
TreTriss- ja när vi gjorde våran förra behandling 2012 använde de inte sånt. RMC linköping började med det i början av 2013 tydligen. Och det är jag innerligt glad för
-
Idag var jag varit på Huddinge för återföring!
11 av våra 13 ägg blev befruktade! Ett till mig, två till frysen och så odlar de vidare resterande åtta!
Himla skönt :) -
Samma instruktioner som de andra (om du tar de?), snett nedanför naveln i en valk.Saturnus skrev 2014-08-28 17:43:37 följande:Stort grattis!!! Håller tummarna!
PCO: ingen aning min första ivf så jag har inte provat medicinerna tidigare.
Vart tar ni Orgalutran sprutan med i magen? Jag har inte fått så bra instruktioner.
Kör du annan spruta samtidigt tar du den i motsatt sida samt alternerar gärna höger/vänster från kväll till kväll! -
Nej vad surt! Nu håller vi tummarna för toppembryot som du fick! <3MiaMorot skrev 2014-08-28 18:33:47 följande:
TreTriss - stort grattis till den underbara skörden!
För oss blev var bara 11 av de 12 äggen mogna varav bara 3 som blev normalt befruktade, men bara ett som var i toppklass, så det fick jag tillbaka och resten kasserades.
Är jätteglad att vi fick ett toppembryo tillbaka, men ledsamt att vi inte fick några till frysen den här gången heller
-
Välkommen tillbaka :)karro 2014 skrev 2014-08-28 17:59:02 följande:
Har en liten fråga, vår första Ivf försök, räknas det som ett helt försök? Och om man fryst ner embryon vid samma äp, räknas det som ett 1/2 försök vid nästa återföring då?
Ert första räknas som ett försök sen är nog ett försök med fryst även ett helt försök! -
Heja heja :)lucylight skrev 2014-08-28 19:20:27 följande:
Imorgon börjar vi med sprutorna & planerat äggplock v 37 :)
-
Jahaa ni kör privat nu? :)karro 2014 skrev 2014-08-28 20:48:05 följande:Tackar tackar haha:))
Ah okej då vet jag, vår läkare skickade remiss till Sahlgrenska så vi kommer ju att få tre försök utav landstinget med om inte dessa tre försöken från carlanderska går vägen.. Känns bra faktiskt:)) tryggt om inte annat, känner bara på att dessa försöken så måste de ju bli bebis!!!