IVF hösten 2014
Du har inte fått nå spottings eller sånt ivf?
Men tilltar blödandet blir det fasen test imorgon bitti..
Jag börjar faktiskt bli lite orolig nu. Tycker att jag läser överallt att man blir så svullen de sista dagarna innan äggplock och får ont i magen.
Jag är knappt märkbart svullen och har inte alls ont. När jag sätter mig ner så kan jag känna av äggstockarna men ont gör det absolut inte.
Om jag inte hade varit aktiv under vul:et och sett alla 16 äggblåsor så hade jag nog trott att det här inte alls hade gått vägen. I går tog jag Ovitrellen och i morgon blir det äggplock.
Hela IVF resan har gått väldigt bra för min del. Det har bara varit väntan som varit jobbig.
Någon mer som känt likadant eller går det här åt skogen?
Jag var arbetslös under förra behandlingen, men nu jobbar jag. Var bara hemma dagen för ÄP och ET.
Har några på jobbet som vet om det, men jag håller det hemligt för chefen ett tag till. Har ingen fast tjänst än.. tanken är att jag ska få det i mars nästa år, och även om de inte får - så är jag ju rädd att mista chansen om jag blir gravid.
Annars är jag på ruvardag 14 idag. Sparsam blödning igår.. verkar nästan avtagit nu. Vet inte alls vad det betyder. Men stickan visar minus (dock inte testat idag, men alla andra dagar sedan dag 9 :P
Antar att det ä kört, men jag ha inte testdag förän om ytterligare 5 dagar så jag fortsätter med mitt lutinus och testar igen nästa vecka.
Nu ligger man i sängen på Carl von Linné kliniken och väntar på att gubben ska komma tillbaka ;)
Snart blir det äggplock :)
Äggplocket gick super och efter att ha sovit i en timma och ätit lite så mår jag fortfarande bra. Svag mensvärk bara än så länge.
Ca 20 äggblåsor hade jag och hela 16 ägg :D
Nu är jag här igen..:)..
Är det någon som vet om man måste göra om utredningen om man väljer att bekosta ivf själv genom privat klinik.. Vi genomgår nämligen utredning via landstinget och min sambo ska lämna ett andra prov nu om en vecka pga att första provet visade få antal spermier.. Kan vi direkt efter provet nästa vecka, vad det nu än visar komma igång direkt på en privat klinik utan att göra om utredningen hos dom..
Tacksam för svar..
Dom ringde nyss från carl von Linné kliniken och berättade resultatet:
14 mogna ägg, 11 blev befruktade och allt såg jätte bra ut! :D
Och jag mår fortfarande förträffligt bra! Jag frågade i telefon om det typ är något "fel" eftersom jag mår så bra men hon sa att det bara var att tacka och ta emot för det är inte ofta det är så med så många äggblåsor som drygt 20 :)
Hjälp mig tjejer!!!!
Vi har ju planerat lite ang när äl plocket är o så, då var ju planen att jag skulle ringa o sjukanmäla mig (har nytt jobb o har jobbat sen den 1/9) men ligger nu hemma med magsjuka o feber och jobbar även denna helgen...
Vad tror ni dem tänker? Kan man verkligen sjukanmäla sig två ggr inom två veckor? Känner mig så dum, men samtidigt är det ju viktigt!
Ingen på min arbetsplats vet om något om ivf pga jag går på ett vikariat i ett halvår o om allt går bra för både mig o att mina kollegor trivs med mig så väntas en fast tjänst! Vill därför ej säga något för att dem kanske inte vill anställa då!
Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.
Här kom mensen i fredags så detta försök blev det inget med. Men har fyra kvar i frysen så vi gör nog ett nytt försök så snart som möjligt.
Har bestämt mig för Ivf i Danmark, var igång M utredning här i Sverige när min sambo bara bestämmer sig för att lämna mig nu. Ensam o rädd känns det som just nu,känns som en lång krånglig väg och just detta hur ensam man känner sig.....därför jag söker mig hit hoppas på tips å lite peppning
Skall ha min mens imorgon, som jag har både längtat och väntat!!!
Brukar dagen innan få Putte lite ljusrosa på pappret men ingenting har visats, är lite orolig nu att min kropp kanske hoppar över mensen.. Sådan otur kan man väl inte ha??
Hej på er!
Har någon av er upplevt huvudvärk vid misslyckad ET?
Slutade med Lutinus i lördags och sen i söndags-måndag har jag haft huvudvärk liksom över pannan.
Kopplar det till att jag slutade med hormoner men vettesjutton!
Kanske urladdning över att det inte gick vägen?