• Niisan

IVF hösten 2014

Äggplocket gick super och efter att ha sovit i en timma och ätit lite så mår jag fortfarande bra. Svag mensvärk bara än så länge.

Ca 20 äggblåsor hade jag och hela 16 ägg :D

• Niisan

Ja, helt otroligt vad bra det har gått :)

Nu får vi se bara hur många det är som är mogna och hur många som blir befruktade.

Det blir icsi för vår del då sambon hade nedsatt antal.

Insättning på lördag kl 12.45 :D

Håller tummarna för er alla och även för oss såklart :)

• Niisan

Dom ringde nyss från carl von Linné kliniken och berättade resultatet:

14 mogna ägg, 11 blev befruktade och allt såg jätte bra ut! :D

Och jag mår fortfarande förträffligt bra! Jag frågade i telefon om det typ är något "fel" eftersom jag mår så bra men hon sa att det bara var att tacka och ta emot för det är inte ofta det är så med så många äggblåsor som drygt 20 :)

• Niisan

Har nyss gjort en återföring idag på Cvl (ET) och fick även information om de övriga som blev befruktade.

Av ca 20 äggblåsor var det 16 ägg. Av dom 16 var 14 mogna och skulle befruktas med icsi.

2 av dessa 14 ägg gick sönder så då blev det 12 ägg kvar som fick en spermie var.

Dagen efter hade 11 ägg blivit befruktade av dessa 12.

Idag på dag 2 var det 6 av dom 11 som var toppembryo!

Så det blev ett till oss och 5 toppembryo till frysen på vårt första försök :)

Läkaren på cvl sa att det är sällan som det är något embryo som dom anser att duger till frysen så det här var sensationellt sa han :)

• Niisan

De andra 5 befruktade äggen hade även dom börjat dela på sig men avstannat eller avvikit och därför kasserats.

• Niisan

Är det någon mer än jag som blir så sjukt hungrig av Lutinus? Antar att det är det iaf för det är inte förrän tidigast idag som det förhoppningsvis fäster (rd 3 av 4-celligt).

• Niisan

Angående hungern som jag skrev om här ovan så verkar det vara sältan som jag suktar så hemskt efter. Känner inte hunger i magen men jag känner ändå ett otroligt sug efter mat med krydda/salt och chips.

• Niisan

Jag är på rd 5 och har fått sparsamma bruna flytningar!! Mensen kan ju inte vara på väg nu heller!! Har en lutealfas på 13 dagar och nu har det ju bara gått 7 dagar sedan "ägglossningen" (återföring av 2-dagars och rd 5 nu).

Brukar det bli så av Lutinus?

• Niisan

Blomflugan- Jag får hoppas på det!

Hade jag inte haft trosskydd pga den vidriga lutinusen så hade jag inte märkt något så det är inte mycket alls.

Svar på tråden IVF hösten 2014