IVF hösten 2014
Vi fick hem brev idag om att vi nu har sex ägg i frysen. Två frös de ner efter 2 dagar så 4 klarade långtidsodling. Vi som nu försöker få vårt första barn har ju iaf lite back up inför framtiden eller om detta inte blir något..
Vi fick hem brev idag om att vi nu har sex ägg i frysen. Två frös de ner efter 2 dagar så 4 klarade långtidsodling. Vi som nu försöker få vårt första barn har ju iaf lite back up inför framtiden eller om detta inte blir något..
Fick ni några restriktioner efter insättning?
Till mig sa dom att jag bara fick ta lugna promenader, absolut ingen träning och tunga lyft på minst en vecka helst 2.
(tur att hon sa det eftersom jag annars tränar inför en tävling inom just styrkelyft, hade varit surt om allt skulle gå åt pipsvängen bara för det)
Jag fick inga restriktioner alls. Vi hade sex som vanligt och HUJ va jag fick höra om det i trådarna sen... Jag hade inte läst eller hört NÅGOT om det... Låg som en strandad säl i soffan i två veckor efter det... Skuldkänslor DELUX kan jag lova...
Bada får man inte heller göra...
Åh, nu är jag ruvare :) Vilken lättnad, va så orolig att vi inte skulle få något embryo tillbaka. Känns såå bra, men nu börjar väl nästa oro snart. Ska försöka fylla dagarna med saker att göra så vi kan tänka på annat. Några tips? Blir nog ett å& annat biobesök i alla fall. Jobbet kommer bli värst :(
Mallan82 - Spraystart 23/8, sprutstart 10/9
Lilla0 - ET 25/8
MiaMorot - ET 27/8
TreTriss - ET 27/8
Moolie - FET 30/8
Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9
Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
lucylight - ET 10/9, TD 28/9
Niisan - ÄP 11/9. Planerat ET 13/9
Lokattis - ÄP 15/9
Speck - Spraystart 2/9
trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
Frugis- beräknad sprutstart 17/9
MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38
Jo förresten apropå jobb. Hur gör ni allihopa kring det? Har ni jobbat som vanligt under hela behandlingen? Har ni underlättat jobbet? Och va jobbar ni med? Många frågor, hehe.
*underrättat. Skulle de stå
Bubby, jaa känns som att dagarna kommer gå väääääldigt långsamt nu! :( Ingen på jobbet vet vad jag går igenom, finns ingen som jag skulle vilja öppna mig för gällande detta :/ Har du berättat?
Jag har helt sonika fått sjukanmäla mig med hittepå-sjukdom!
Speck, tack så mycket! :D
Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.
Jag är helt förkrossad... Stort minus på stickan, jag som verkligen trodde att det skulle gå vägen.
Nu känns allt skit, piss och åt helvete,!!!!!! Inget i frysen heller så nu är frågan om man orkar gå igenom skiten igen...
Åhhh,jag är så ledsen....
Jag är helt förvirrad, ger verkligen lutinus sådana gravidsymtom? Jag var helt säker på att jag var gravid, allt kändes så rätt.
Illamående (till och med kräkningar), ömma bröst, molvärkar i mage/rygg, trötthet och oförklarliga utbrott. Även doftkänslig.
Nu känns det som om jag blivit totalt lurad... Jag känner mig helt misslyckad...