• Bubby

IVF hösten 2014

Speck skrev 2014-09-16 11:41:46 följande:

Bubby: stor kram vännen! Ja Lutinus är ju progesteron och det ger diverse graviditetssymptom.. Vilken ruvardag är du på? Är idag din td eller tjuvtestade du?

Tack.

Ja idag var min testdag. Fick tillbaka en 5-dagars den 3:e september.

Ni som har gjort flera försök, hur orkar ni? Hur tar man sig vidare? Nu känns det som om det aldrig kommer gå för oss... Och dessutom får vi ju lov att betala allt själva.
  • Bubby
    Lokattis skrev 2014-09-16 12:21:35 följande:

Jag tror att knepet är att tillåta sig att bli ledsen, förbannad och uppgiven och sörja ett tag innan man fattar beslut om nya försök. Precis när man fått minus på stickan känns allt hopplöst, men styrkan kommer tillbaka efter ett tag. Vilket försök i ordningen var detta för er?

Det var vårat första försök bara, men alla(inkl. Läkare) har varit så positiva till ivf för oss och sagt att det kommer gå så bra...nu känns det bara som lögn, nu känns det hopplöst.

Fast jag förstår också att sånt här händer, men det gör fortfarande lika ont...

Hoppas bara att jag slipper köra långa protokollet nästa gång för jag blev jättedålig av sprayen... Hua, bara tanken på att behöva gå igenom allt det där igen...
  • Bubby

Tack för er omtanke, ni är för gulliga.

Pratade precis med kliniken, dem skulle höra av sig i veckan så vi kan påbörja en ny behandling. Hur snabbt kan man köra igång igen?

Vill inte behöva vänta, vi har väntat så länge redan...

• Bubby

Det ser ju onekligen ut som om du är gravid MiWe, grattis!!!!!

Jag pratade med kliniken idag och vi ska köra igång med korta protokollet vid nästa mens, det känns bra. Vi vill inte vänta, vi kör på medans vi har ångan uppe. Den värsta besvikelsen har lagt sig och nu är det lite ny kämparglöd som börjar komma.

Dessutom känns det så himla skönt att slippa sprayen, med tanke på hur dåligt jag mådde av den.

Vi fick ju bara ut 5 ägg varav 3 befruktades (1 till mig inget till frysen) så nu ville dom testa om det skulle ge bättre utdelning av korta.

Ni som har provat båda, hur upplevde ni dem?

• Bubby
    MiWe skrev 2014-09-18 09:38:20 följande:

Jag kände som du efter vårt första försök, vilket blev en chock i sig eftersom jag trodde jag var "starkare".

Det är ju ganska få som lyckas första försöket, chansen är väl undefär en tredjedel större vid andra försöket och hela 50% större chans på tredje (har jag för mig), så ge inte upp, det blir bara bättre odds med tiden, plus att läkarna kanske kan justera något i behandlingen nu så att det blir ännu bättre förutsättningar. :D

Men varför betalar ni själva? Kolla upp isf om någon av er har möjlighet att ta IVF som löneförmån, det vet jag flera arbetsgivare som har!

Håller tummarna för er!

Tack för dina ord. Vi är faktiskt redan på banan igen, med den sorgen trodde jag nog inte att jag skulle repa mig så fort som jag ändå gjort.

Trodde inte att jag skulle fixa att gå tillbaka till jobbet på ett tag( jobbar med en gravid kvinna som ska få sin bebis snart). Men jag behövde bara vara hemma ett par dagar(dessutom behövs ju pengarna nu mer än nånsin, så man får bita ihop)

Jo vi får betala själva för att vi har ett gemensamt barn, hon är 6 och ett oerhört stöd i allt detta.

Första försöket fick jag på bruttolöneavdrag och detta verkar det som om sambon kan få dra på sin lön. De gör ju ändå några kronor billigare.

Nästa gång hoppas vi att vi kan få några till frysen också...
  • Bubby
    Saturnus skrev 2014-09-19 06:01:05 följande:

Tack! Riktigt tufft o inget blev det till frysen. :(

Jag plussade på RD 11 efter ett ET. Det blev inte starkare. På TD(14dagar efter insättning) var det negativt så jag antar att det var ett tidigt missfall. Ingen mens ännu.

Vilken testdag fick ni? Fick ni köra igång direkt i nästa cykel?

Åh,va tråkigt, jobbigt och tufft. Lider verkligen med dig!

Jag fick ju minus på min testdag i tisdags efter att ha kört långa protokollet och ska få köra igång vid nästa mens med korta. Så d verkar vara långt att köra på direkt. Fast det kanske är beroende från fall till fall också.

Håller tummarna för dig att det går vägen snart!
  • Bubby

Idag var jag och hämtade ut medicinerna för omgång 2. Blandade känslor, just nu lever jag i ett vakuum känns det som. Vill bara sätta igång samtidigt som oron kring hur kroppen kommer reagera den här gången.

Nu är det bara att vänta in mensen så man får sätta igång.

Nån mer som gjort korta protokollet? Hur många dagar ungefär tar man gonal-f? Jag fick nämligen bara it en spruta och de räcker ju inte långt.

• Bubby
    Lisa 236 skrev 2014-10-21 11:28:02 följande:

Hej gick bättre än väntat idag i allafall. I och med att jag gjort provrörs så vet man ju när det blev befruktat så då är fostret litet, så vi får se vad som händer. MEN det är inget utomkveds å är så tacksam för det.

Hemsk läkare jag träffade i söndags som dömde ut allt  och såg inte ens det de såg idag och läkare i fredags sa att det såg ok ut och hon såg samma som läkaren idag. Så det kan vara så olika vem man träffar.

Vi får se vad som händer återbesök på torsdag .

Hoppas verkligen att det går vägen för dig. Sänder dig massor av energi.

Tänk va man kastas runt mellan hopp och förtvivlan.

Jag är inne på sprutdag 7 med gonal-f och 2 med cetrotide (jag hatar den!!!). Känner mig tung i magen och full på nå vis.

Hoppas verkligen på många ägg den här gången, sist fick vi bara ut 5 st. På torsdag är det VUL, jag är så nervös.

Grattis till er som fått det efterlängtade plusset!!!!!!
  • Bubby
    FrökenF60 skrev 2014-10-12 22:01:10 följande:

Hej! Hoppar in här bland er alla andra. Jag genomgår just nu en ivf behandling. Vår första och känner mig som en newbie. Kan inget om alla förkortningar så jag hänger inte riktigt med på allt här. Vi gör ivf pga gå och slö spermier hos sambon. Vår klinik är falun och är just nu inne på sprutdag fyra med Gonal-f! Hoppas att finna några här inne man kan prata och ventilera med!

Hur går det för er? Har du kört korta eller långa protokollet? (nedreglering eller inte)

Hoppas att allt har gått bra för er.
  • Bubby
    Lisa 236 skrev 2014-10-21 12:53:56 följande:

mm precis. hopp och förtvivlan

lycka till du med nu

Tack.
  • Bubby

Häromdagen när jag satt i väntrummet på våran ivfklinik slogs jag av tanken, att här sitter vi, alla med samma längtan och önskan. Alla med olika erfarenheter och olika bagage att bära på men med samma starka längtan. Det låg något sorgligt över rummet fast samtidigt en liten strimma hopp.

Tänk om vi bara hade vågat prata med varandra, stöttat varandra. Som vi gör här fast fysiskt, ansikte mot ansikte. Varför gör vi inte det? Det kanske är för att skydda sig, kanske det skulle bli för mycket känslor. Men det skulle ju också kunnat bli helt suveränt.

Lite tankar bara:)

Lycka till till er alla, ni är hjältar allihopa, krigare!!!!

• Bubby

6 ägg plockade dom av 7 äggblåsor. Förstår inte varför jag är så svårstimulerad. Men, men 1 ägg mer än sist.

Nu hoppas vi på befruktning av samtliga, och ägg till både mig och frysen.

Upplevelsen idag var nog de värsta jag varit med om. Jag är i chock. Det gjorde så sjukt ont. Jag var inte beredd på det eftersom förra gången gick så bra. Men det värsta var inte smärtan det var att läkaren inte verkade tro på mig.

Han var nedvärderande och spydig, jag har aldrig känt mig så illa behandlad tidigare. Nu känns det som om jag inte ens vill dit för återföring... Jag är så ledsen. usch..

• Bubby
    Längtan 34 skrev 2014-10-28 22:11:19 följande:

Fy det låter fruktansvärt :(. Det är jädra inte ok att han behandlar dig så. Man känner ju sig tillräckligt sårbar och orolig i den situation man är. Hans jobb är att se till att du känner dig trygg och mår bra före, under och efter besöket. Jag hade försökt byta läkare!

Så himla tråkigt att läkaren gjorde att en del av din upplevelse blev så jobbig! Förstår att det är lättare sagt än gjort men försök att tänka bort det och fokusera på att du mår bra istället. Ett stort steg är över nu när äggplocket är gjort och du har en massa spännande att se fram emot :).

STOR kram till dig!

Tack. Idag känns det bättre, har pratat med kliniken så nu känner jag mig mer positiv igen. Egentligen har jag en annan läkare, som är fantastisk så det var nog bara otur att jag fick den här gubben nu. Hoppas att jag får min läkare vid återföringen iaf.
    MiWe skrev 2014-10-28 22:32:00 följande:

Jag har också haft ett hemskt ÄP, dock ej elak läkare då. Men osmidig hårdhänt läkare på senaste ET, dock verkar det ju funka eftersom det blev plus.

Bit ihop, och jag hoppas ni hade några guldägg! :D

Tack, ja man känner sig ju redan så pass utsatt att lite medkänsla borde ju inte vara för mycket begärt:/

Ja nu hoppas vi på guldägg!

Av de 6 äggen hade 4 blivit befruktade och återföring på söndag, gahh lång väntan. Fast att vänta är väl vi ivf:are experter på, haha
  • Bubby
    CB1982 skrev 2014-10-30 14:00:39 följande:

Hej alla!

Var ett tag sedan jag skrev här. Det var aldrig ett missfall utan igår konstaterades utomkvedshavandeskap och jag fick en cellgiftsspruta för att stöta ut embryot.

Mår skit och nu måste jag vänta 3 månader innan vi får börja på ett nytt försök.

Får hoppas att det går bättre nästa gång istället.

Kram på Er <3

Åh, nej. Va otroligt jobbigt.Styrkekramar!
    veraicon skrev 2014-11-01 16:14:30 följande:

Kram på dig!

Jag är också tillbaka här. Fick missfall igår. Det var inte länge man fick prova på livet som gravid. Och det var faktiskt mest otroligt jobbigt för vår del eftersom jag hade småblödningar hela tiden som de dock sa var ofarliga. Men nu har det skitit sig helt.

Hej då liten säger vi och hoppas att vi får chansen att bli gravida igen. Hur länge brukar man få vänta med att gå vidare efter ett missfall, någon som vet?

Va ledsamt och otroligt orättvist. Massor av kramar och hoppas att det tar dig hela vägen nästa gång.
  • Bubby

Gahhh skrev ett långt inlägg som försvann. Skit!!

Jaja,jag ville bara tala om att jag numera är ruvare på ett toppembryo.!

Jag har lutinus sen förut men fick nu även trombyl och perdnisolon utskrivet. Nån som har erfarenhet av dessa?

• Bubby
    veraicon skrev 2014-11-02 16:56:51 följande:

Tack för omtanken Bubby och lycka till med toppembryot!

Vad har du fått trombylen för, blodförtunnande? Och vad är Perdnisolon?

Har ni fått ta blodprover och prova er fram på kliniken efter det misslyckade försöket?

Jag har en hel del frågor kring vårt missfall, jag har troligen haft ett tidigare också efter ett normalt försök och undrar vad det beror på. Har några idéer men tänker att de nog bara tycker att man är krånglig om man vill testa lite nya grejor och ta prover...

Tack :)

Jag vet faktiskt inte varför jag fick dessa mediciner, han sa bara att nu ska vi öka chanserna för att det blir en graviditet.

Jag har egentligen inte gjort nån utredning efter förra misslyckandet.

Jag tycker helt klart att du ska ta upp dina funderingar, de värsta som kan hända är ju att du får en förklaring till att det inte skulle funka och då slipper du ju fundera på det. Du har ju inget att förlora :).
  • Bubby

Han sa att trombylen skulle hjälpa med blodgenomströmning i livmodern och perdnisolon för att kroppen inte ska stöta bort det "främmande " föremålet i min kropp.

Jag är hoppfull.

• Bubby
    Kajo skrev 2014-11-04 08:12:17 följande:

Hej! Det gick bra. Personalen är väldigt vänlig och stöttande så det känns bra. Vi fick tilldelat kort protokoll, jag ska ta gonal-f och orgalutran dag 5 och 6 (den är bromsande pga min pco). Fick mensen idag så nu väntar jag på att de ska ringa tillbaka och tala om om vi får plats eller får vänta till januari. Vi hoppas vi får starta imorgon! Nervöst.

Håller tummarna att ni får börja nu, väntar gör man ju så det räcker!

Tack allesammans för era lyckönskningar. RD 2, bläää va segt. Känslomässig berg-och dalbana. Men jag är sjukskriven iallafall, det känns oerhört skönt.
Svar på tråden IVF hösten 2014