• Lisa 236

IVF hösten 2014

Speck skrev 2014-10-03 08:53:31 följande:
    Halloj! Jag tänkte höra med er, hur räknar ni ruvardagar? Jag fick ET i onsdags, är jag på RD 2 eller 3? är et-dag 0 eller 1 i er värld? Jag skulle gissa att jag är på RD 2?
    Du är på Rd 2 idag fredag då..... Grattis till ruvare förresten
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-02 19:42:04 följande:
    Låter som du gått igenom några väldigt jobbiga år, imponerande att du orkar fortsätta kämpa! Men antar att man får blodad tand ändå när man märker att man iaf kan bli gravid. Hoppas det funkar hela vägen den här gången, det är verkligen på tiden! Vi är också oförklarligt barnlösa - alla våra värden har varit perfekta både under utredningen och genom våra två ET. Vi har "alla rätt egentligen", bra spermier, lättstimulerad, jättebra äggreserv, fortfarande under 35. Men ändå har tre försök misslyckats, förstår inte vad som är fel! Men det är väl bara att bita ihop och fortsätta försöka. Vi har försökt i 4,5 år totalt. Ingen av oss har några barn sen innan. Har ni fått betala för många av era försök? Vi fick 2 ET gratis men nu betalar vi för våra
    Jo vi har bekostat alla utan 2ET och 2 FET så det är en del

Ja då var man på ruvardag 6 och funderar på hur det går igentligen... känns inget igentligen mer än av crinonet men man hoppas ju så in i......
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-03 10:23:24 följande:
    Lisa: tack :) jag undrar lite varför du använder Crinone och inte Lutinus? Min klinik säger att man får bättre spridning av progesteron över dygnet med Lutinus eftersom man tar det tre gånger per dygn.

Liil : hoppas att det är växtvärk och inte Lutinus du känner :)
    hade lutinus förra gången och det fungerade inget bra på mig.... crinone är det jag haft när jag plussat så därför
  • Lisa 236
    Liil skrev 2014-10-03 10:37:16 följande:
    Är på rd 8 idag som sagt, med 3-dagars. Jag har testdag den 13e, alltså om 10 långa dagar. Jag fick en länk av en vän förut där det stor att på dag 8 så börjar kroppen producera hcg, för att på dag ni fortsätta och på dag 10 kan man som allra tidigast testa plus (detta då med 3-dagars). Bara att vänta och vänta. Hur mår ni andra som ruvar? Jag känner som en oroskänsla i kroppen, precis som man vill krypa ur kroppen, det är nog av all denna väntan som tar på ens energi.
    oroskänslan finns här med.... alltid.
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-03 10:50:55 följande:
    Ojoj, ja då är det en del ja. Billigt är det ju inte. Jag har ju bara betalat för 2 FET än så länge men är ju redan uppe i 22k plus såklart ÄL-tester, Lutinus, sjukhusbesöksavgifter etc.. Konstigt ändå att man måste betala med tanke på att barnlöshet klassas som en sjukdom. Det är ju inte direkt så att om man gjort två cellgiftbehandlingar för cancer, att de sen säger "nu får du betala själv" om man behöver en tredje behandling. Men det verkar fortfarande vara många inom landstinget som anser att IVF är en lyxbehandling typ som estetisk kirurgi. Man får tänka att man ändå är lyckligt lottad som har möjlighet att betala dessa pengar. Känner flera som absolut inte skulle ha råd med mer än gratisförsöken, så då får de ju inte samma chans. Som tur är tillhör de dem som blivit gravida bara en man tittat på dem. ;)
    ja vi har tur som dels kunnat bekosta en del själva och fått lite hjälp av föräldrar, När tänker du testa?
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-03 11:52:27 följande:
    Hur fungerade det inte bra? Du är den första som sagt något negativt om Lutinus så jag är såklart nyfiken.
    Var det "bara" för att du inte plussade eller fanns det andra skäl?
    Ja fick många fler biverkningar plus att jag fick ångest mm.... en kompis sa samma sak om dom.
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-05 08:57:55 följande:
    Lisa: du har inte tagit ovitrelle då? Eller hade du blasto? Verkar bara så himla tidigt för ett så starkt plus. Grattis!

Simsalabim : jag fick också ont i bröstvårtor av hormonerna. En v efter äp o de är fortfarande ömma men inte lika mycket längre.

Liil: va skönt! Du vet att Lutinus /crinone kan ge blödningar också?
    Jo jag har tagit ovitrelle men har koll på att den gått ur kroppen..... Är ju på Rd 8 idag med två 5 dagars blasto så jag vet inte men ovitrellen är det inte. I och för sig är jag glad om du säger det är starkt man själv blir ju lite hemmablind hi hi hi
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-05 09:28:55 följande:
    Härligt! Den här gången SKA det hålla i sig hela vägen!! Ska du fortsätta med Crinone några veckor till eller hur funkar det? Visst satte du in två blastisar förresten?! Tänk om det är tvillingar! :)
    Ja jag håller på med crinone fram till v10 om det fungerar nu... vågar inte ta ut något i förskott...
Svar på tråden IVF hösten 2014