• Lisa 236

IVF hösten 2014

Jo fast lite orolig blir man ju... nu på morgon urin så såg det svagare ut men jag tycker det borde vara starkare ... nu blir det den där andra ohälsosamma väntan när man är så orolig

• Lisa 236

Funderar bara rent allmänt... om man får tillbaka två blastocyster som i vårat fall och båda fäster från start men en dör hur blir det då med hcg..... tappar det en del av ökningen av hcg tillfälligt då?

• Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-05 16:21:18 följande:
    Hmm bra fråga.. men det borde väl vara så att båda embryona producerar lika mycket hcg och då borde det väl sjunka först för att sen öka igen om ena dör.. Men antar att man borde få blödning och även ont om man får missfall på ena även om den andra stannar kvar?
    Ok tack för svar.... tycker ju med så
  • Lisa 236
    Niisan skrev 2014-10-05 16:23:55 följande:
    Lisa- Ja, det kan gå ner och sen upp igen då.
    Ja borde ju vara så... har du erfarenhet?
  • Lisa 236
    Hej... sjukt orolig.... i morse testade jag igen... ja vet man blir testningsnarkomsan... Teatade med tre olika.... Alla tre säger positivt så klart men de är svagare än igår.... vad är det som händer? Dock ingen mens i sikte. Vad händer om båda blasto fäster först och den ena dör blir det mindre hcg tillfälligt då? eller så går det inte vägen denna gång heller ..... AAAh blir så ledsen
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-06 09:21:11 följande:
    Är det mycket svagare eller bara jättelite svagare?
    Nja det syns klart men svagare så man ser en markant skillnad..... tyvärr.... Gaa svårt att inte bli så ledsen å orolig nu
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-06 10:39:47 följande:
    Om det är ett den ena tvillingen slutat utvecklas, undrar hur lång tid det tar innan nivån bör stiga igen sen. Håller tummen att det stigit igen redan imorgon! Vilken RD är du på nu igen?
    Ja jag vet inte.... är på Rd9 idag... ja jag hoppas väl så länge ingen mens kommer
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-08 09:33:19 följande:
    RD11 med tvådagars.. och nu är det inga tvivel längre. Har väldigt svårt att ta in detta, känner inte ens nån särskild glädje än, men det är nog mest för att jag fortfarande är så rädd att få missfall.. I flera år har man hållit förväntningarna på noll för att skydda sig själv, svårt att ställa om.
    Grattis Ja jag förstår precis känslan är precis samma här.....
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-08 13:31:22 följande:
    Hur har det gått för dig, har du testat idag? Fortfarande svagare?
    Nä det går väl framåt blir starkare men väldigt sakta... så ororar mig väldigt för att det ska gå åt h...vete. Men fortfarande ingen mens. Det är bra i allafall. Inga sånna symtom heller.

Hur går det sj?
Svar på tråden IVF hösten 2014