• MiWe

IVF hösten 2014

Niisan skrev 2014-09-22 05:59:37 följande:

Weiii :) Det ökar i styrka :D

Heja heja! Och grattis om jag inte sa det redan igår. :)
  • MiWe

Uppdaterar listan, lite läskigt att flytta ner under "gravida", men det borde ju vara fler som vågar fylla i där nu..?

Under behandling:
    Lilla0 - ET 25/8 
    MiaMorot - ET 27/8  
    TreTriss - ET 27/8  
    Moolie - FET 30/8  
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9  
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9 
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9  
    Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9  
    lucylight - ET 10/9, TD 28/9 
    Niisan - ÄP 11/9. Planerat ET 13/9 
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9  
    MissEmman: ET 17/9. TD 4/10. 

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9, VUL 21/10

• MiWe

Självklart Niisan! :D

Under behandling:
    Lilla0 - ET 25/8 
    MiaMorot - ET 27/8  
    TreTriss - ET 27/8  
    Moolie - FET 30/8  
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9  
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9 
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9  
    Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9  
    lucylight - ET 10/9, TD 28/9 
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9  
    MissEmman: ET 17/9. TD 4/10. 

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8 (21/9)

• MiWe
    Speck skrev 2014-09-22 11:31:04 följande:

Halloj, VUL idag, och jag hade 8 st äggblåsor i stl 8-12 mm. Jag ska in igen på onsdag för VUL, det var för tidigt att bestämma när ÄP ska ske.

Fick även svar på mitt amh värde och det var 0,52  Så jag har ganska låg äggreserv. Men tack vare att jag är så ung än så kommer jag fortfarande få ägg av bra kvalité även om det inte blir så många. Så jag hoppas på ägg av stjärnkvalitét nu. Det fanns fler äggblåsor som kanske hinner växa till sig.

Jag är bara så nervös, tänk om makens simmare har blivit sämre än sist? Han har ju inte levt så sunt som är idealiskt... Men jag försöker tänka positivt...

Det låter ju jättebra! ! Håller tummarna!

Ang. Mannen : OM det visar sig att simmarna är ännu färre och slöare och det (gud förbjude) inte blir bra befruktade ägg denna gång, så har spermiekvaliteten faktiskt mycket att göra med tex fraktionering.

Min gubbe har satsat hårt senaste året och ätit mineraler o vitaminer och extra folsyra och det var verkligen underbart för oss båda att få beskedet nu senast att det var både fler och piggare spermier! :D
  • MiWe
    Chasingdreams skrev 2014-09-22 18:38:06 följande:

Grattis alla som har plussat!

Idag var jag på vårt andra ultraljud. Jag hade 14 äggblåsor. Pga vi fick en seg start är det bara 5-7 som har rätt storlek. Äggplock är beräknat till fredag. Nu börjar det bli spännande :).

Härligt! !! Håller tummarna för många superägg!
  • MiWe

Chasingdreams, borde inte du vara med i listan, du är ju faktiskt TS :)

• MiWe
    Speck skrev 2014-09-22 21:52:33 följande:

Karro och chasingdreams va kul att vi ligger så lika i tiden! Vi kommer ju få ruva ihop! :)

Miwe: jo jag har börjat ge min man vitamin mineral tablett och så har jag bett att han ska sluta med nikotintuggummin. Dessutom har han börjat träna igen så om 4 mån har han nog bättre kvalitet (OM det nu skulle va så). Men jag hoppas de hittar några guldsimmare!

Låter jättebra, jag tror verkligen på träning i detta sammanhang. Men jag hoppas att det tar sig bra ändå redan nu för er såklart! ;)
  • MiWe
    Saturnus skrev 2014-09-23 19:00:47 följande:

Hej allihopa!

Jag är så förundrad men glad. Jag kände mig illamående idag och tänkte jag testar en sista gång. Det var nu på kvällen(2tim sedan jag kissade sist) och helt sjukt så plussade jag igen! Jag plussade tidigare på dag 14 och sedan negativt ända till dag 19 då jag fick min mens. Hade TD den 17:e och slutade då med medicinen.

Någon som varit med om liknande, ska testa igen ikväll och i morgon bitti och begära tidigt VUL och blodprov.

Nu undrar jag hur en ev graviditet reagerat på att jag slutat med medicinen.

Wow! Grattis!! :D Fantastisk överraskning! Hoppas det bara blir starkare o starkare plus nu!
  • MiWe
    karro 2014 skrev 2014-09-23 10:03:39 följande:

Jag är så himla ledsen:((

Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!

Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((

Usch vad tråkigt besked =(( 

Har varit i samma sits, och det enda positiva med att avbryta under behandlingen är ju att det inte räknas som ett försök. Är det inte endo? Chokladcysta? 

Jag fick efter första fulla försöket (som inte tog sig) äntligen operera bort min chokladcysta och diverse endo-härdar. Sen Synarela i ett drygt halvår för att reglera ned. Tiden sniglar sig fram om man inte gör något annat emellan, så har du ingen hobby - skaffa en!

Och även om det verkar svart nu, så är det snart dags igen. Kanske blir det bästa julklappen? ;) Håller tummarna hårt!

• MiWe
    calabalic skrev 2014-09-24 11:00:13 följande:

Back in business! :) Omslag på ÄL-testet idag, FET på lördag. Jag skapade en ny kategori i listan för ruvare, så man ser tydligare vilka man ska hålla ögonen på lite extra. :)

Grattis! Och bra tänkt med listan. :)
Svar på tråden IVF hösten 2014