• karro 2014

IVF hösten 2014

Speck skrev 2014-09-13 08:06:35 följande:

Nissan : wow grattis, härligt!

Karro : jag hade sökt ledigt. Dragit en nödlögn om tex kusinen ligger på sjukhuset och du vill gå o hälsa på eller något annat som inte bjuder in till för mycket frågor.

Miamorot : va tråkigt :( ska ni byta klinik nu?

Monsan : jag hade lätt valt att ta via landstinget då.

Tack för tipset:)
  • karro 2014
    Saturnus skrev 2014-09-14 06:40:19 följande:

Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.

Åh vad roligt o grattis.. Önskar er all lycka nu o hoppas att de lille pyret får stanna kvar:))
  • karro 2014

Skall ha min mens imorgon, som jag har både längtat och väntat!!!

Brukar dagen innan få Putte lite ljusrosa på pappret men ingenting har visats, är lite orolig nu att min kropp kanske hoppar över mensen.. Sådan otur kan man väl inte ha??

• karro 2014
    TreTriss skrev 2014-09-15 08:32:58 följande:
    Min mens var också lite senare än vanligt när vi skulle starta IVF, jag brukar också ha liet ljusrosa på pappret dagarna innan.
    Hoppas den kommer snart!!

Själv har jag pratat med Huddinge på morgonen och meddelat att vår IVF inte lyckades.
    De vill vänta tills nästa mens för att köra vår FET.. Jag som är så dålig på tålamod :)
    Så blir återföring av ett långtidsodlat embryo i slutet av oktober för vår del!
    Ah okej, är väl bara till att vänta och se glad ut!!! Annars är de ju tvärt om, man vill inte se skymten av den..
  • karro 2014
    Speck skrev 2014-09-15 10:14:36 följande:

Karro: bara för att du väntar på den kommer den bli sen. Lagen om alltings jävlighet.

Ah jag har förstått detta, så himla tråkigt:(

Vill ju bara starta denna process nu!!
  • karro 2014

Behövde inte vänta så länge på att mensen skulle komma, nu var d allt lite färgat på pappret så imorgon börjar den riktigt, blev bara en dag sen, vilket jag är glad över..:)) så imorgon blir de att ringa kliniken och få besked om när injektionerna skall börjas tas!!

Äntligen, kan inte fatta det riktigt att vi äntligen skall påbörja vår ivf resa:))

Har väntat sen den 22 augusti på nästa menstration, har känts som en evighet..:)

• karro 2014
    MiWe skrev 2014-09-19 08:55:39 följande:
    Allra sista sprutan jag tog på vänster sida gjorde faktiskt ont och blödde lite. Tror det var en nerv o blodkärl jag lyckades pricka. Testa att nypa hårdare i skinnet och flytta sprutan en cm åt sidan bara? Eller gör det lika ont oavsett vart du sprutar?
    Va jag fått lära mig så skall man inte nypa i bukfettet, utan stock dig snett nedanför naveln på höger o vänster sida.. Där har man ingen känsel!! Känns ingenting förutom när man sprutan in då kan de svida)
  • karro 2014
    MiWe skrev 2014-09-19 18:19:18 följande:
    Vad konstigt, jag fick lära mig att jag skulle nypa tag som en "valk", fast samma ställen som du skriver alltså. :)
    Testa o inte nyp tag o stick bara :) o se om d känns bättre
  • karro 2014
    Speck skrev 2014-09-19 23:26:49 följande:
    Jag har då iaf känsel där.. Iaf på vä sida! Jag skulle aldrig våga ge mig själv en spruta utan att hålla i magen sas. Bara trycka in, nej usch va obehagligt!
    À de e ju olika hur känslig man är, första dagen tog jag på vänster sida, då kändes d mer än när jag tog på höger...

Haha aa alla e ju olika... Jag är ju van o injicera, jobbar inom vården:)
  • karro 2014
    Speck skrev 2014-09-20 22:22:25 följande:

Miwe: åh va härligt! Jag fick vul i v 9 (2011 när jag väntade min son), men jag tror man kan se hjärta i v 7 eller så. Berätta när du vill, antingen berättar du på en gång och om något går fel så har du stöd i sorgen, eller så väntar du till efter vul, sannolikheten för mf/ma är mycket mindre efter man sett hjärtat slå i den veckan (har jag hört). Eller så spelar du supersafe och väntar till v 13. Grattis till fröet i magen!

Fast de där med att om man sett ett hjärta slår, de stämmer inte!! De kan se jätte bra ut enligt bm när man är där, o Det kan infalla precis när som, jag var på ul när jag var i v8 o då såg allt jätte bra ut, v 11 gjorde jag ett ul till o då visade sig att fostret dött v9, alltså en vecka efter!!

Man skall inte stirra sig blind för mycket när d gäller sånt, man blir bara så besviken om d skulle hända!!
Svar på tråden IVF hösten 2014