-
Vet du vad, i förrgår så tog jag ett test när jag bara hade hållt mig i en timma (då var mitt urin vatten färgat typ) tog ett test o fick jätte svagt streck. Sen efter att jag höll mig i fyra timmar så blev strecket starkare...:)) så vänta lite =)Lisa 236 skrev 2015-01-01 12:40:41 följande:Hmm alltså mitt inlägg hade mer med intresse och nyfikenhet att göra.... inte särskillt orolig har liksom varit gravid ett antal ggr förut men som sagt undrade mest av nyfikenhet om någon visste.....
-
Jadå, Vi hade de jätte trevligt, hur hade ni det?Längtan 34 skrev 2015-01-01 12:59:38 följande:Ja jätteroligt att följas åt :D!! Hoppas allt är bra och att ni hade en fin nyårsafton!!
Vad är din ålder och vart bor du? -
Hej:)Zaza skrev 2015-01-01 13:55:59 följande:
Hej alla. Ser att det var många som plussade igår, som jag själv. Är överlycklig så jag vet exakt vad ni känner. Och att få skåla med Pommac kändes bättre vilket vin eller bubbel som helst. Men nu dagen efter blir jag nojig att jag kanske inte är gravid? Jag testade mig som sagt igår, och igår var det exakt två veckor sen jag gjorde ägguttag. Kan det vara sprutorna spm finns kvar i kroppen som gjorde att det blev ett plus??
Och grattis till plusset, de är mycket godare att dricka Pommac=) haha!!!
Jag har för mig att ägglossningssprutan kan ge utslag 10 dagar efter du tagit sprutan, så du kan vara lugn:))) gör som mig annars, jag är väldigt orolig över att få missfall o så (haft två st under 2014) så jag testar mig varannan dag med graviditetstest för o få bekräftelse att se hcg stiga och att det är en graviditet. Har nu gjort de snart i en vecka (fick positivt väldigt tidigt o har bim imorgon) så imorgon tar jag mitt sista test o de får bli ett digitalt=) -
Ja precis, känns bäst så:))Zaza skrev 2015-01-01 14:15:28 följande:
Eller hur, haha jag ville liksom inte ha annat än Pommac liksom. Åhhhh vad skönt att du säger detta. Har inte kunnat sova inatt av allt grubbel. Ja, du vet säkert vad jag menar. Man vill inte bli besviken. Sen bet jag ju att de r så tidigt så missfall är ju inte långt ifrån och vad som helst kan hända. Men det är mitt första plus någonsin. Jag grät av glädje. Du är bäst, ska göra precis som du :D. Får jag fråga när du gjorde ditt senaste försök?
Jag gjorde ett ivf försök i november som misslyckades.. Sen blev jag spontant gravid nu i december=) -
Om inte jag minns fel räknar du ditt äggplock som ägglossning... När var de du hade ditt äggplock? Jag räknar ju från när jag hade ägglossning och det var den 18 december, så idag är jag 4+0.Zaza skrev 2015-01-01 14:48:45 följande:
Åh är det sant? När börjar du räkna ifrån då? Hur länge har du varit gravid nu? När ifrån början man räkna när man gjort ivf? Förlåt jag fattar inget. Vet inte när jag ska räkna ifrån och hur man räknar. Hade mens sist 28e nov och i samband med mensen började jag ju med behandlingen
-
Ja då är du i v 5 4+1 idag:)))Zaza skrev 2015-01-01 15:31:49 följande:
Åh vad kul, då är vi nära varandra? Hade äggplock 17/12. Känner du av några typiska graviditetstecken? Jag är bara supertrött jämt, annars är sllt som vanligt
Ja jag är med trött, ochvså känner jag molvärk till o från.. -
Ahh okej.. Vad trevligt:))Längtan 34 skrev 2015-01-01 15:37:54 följande:Vi hade en lugn och trevlig kväll och det kändes finfint att dricka alkoholfritt ;). Är 34 och bor i Blekinge. Har gjort IVF på RMC Malmö. Du då :)?
Jag är 26år och bor i Göteborg:)
Vi köpte ivf försöken på carlanderska här i Gbg=)) -
Ja visst är de underbart=)))Lisa 236 skrev 2015-01-01 15:41:02 följande:
nu är vi några stycken här ju som plussat... kul att följas åt håller tummar och tår och allt som går att hålla att det ska gå vägen för er alla!!!!
2015 blir ett bra år för oss alla, känner de på mig=))) -
Godmorgon, idag har jag bim och slog till med ett digitalt test <3
-
Tack tack:) ja de känns underbart detta!!Zaza skrev 2015-01-02 09:30:42 följande:
Åh grattis. Gud vad kul. Vilken bra början på dagen. Själv fick negativt på mitt digitala, dock var det inte mitt morgon urin. Vet inte om jag ska trösta mig med det och testa igen imorn? Fattar inte varför jag plussade för 2 dagar sen.
De viktiga är att du nu i början testar dig med morgonurinen, hcg stiger ju var tredje dag eller vad dem säger.. Så vänta till imorgon och testa på morgonen när du inte kissat på ett par timmar.. Lycka till!!! -
Usch lider med dig, vet precis hur de känns:(Zaza skrev 2015-01-05 11:13:50 följande:hej snälla du
testade mig igen för 2 dagar sen, blev negativt igen. Och samma morgon började jag blöda. vet inte om de är mens eller missfall.
har varit såååå nere, inte kunnat sova. Ska försöka hitta mig något kul att se fram emot så man kan komma bort ifrån denna jäkla klump i magen.
hur mår du?
Mitt första missfall var så som ditt.. Kanske glädjer dig lite, jag böev gravid direkt efter missfallet utan någon mens i mellan:) så passa på o mys när blödningen är över;)) -
Neeej:(((( beklagar sorgen.... Vet precis hur de känns:( så himla jobbigt, men vet du vad? Som ett plåster på såret kanske, efter mitt första missfall så blev jag gravid igen utn någon mens emellan.. Hur lång hann du och gå? O hur visade sig att du fick mf? Förstår om du inte vill prata om de. Styrke kramar till dig<3Längtan 34 skrev 2015-01-24 19:06:21 följande:
Hej alla! I torsdags konstaterades det missfall för oss. Känslomässigt har det varit ett par riktigt jobbiga veckor. Så snabbt den obeskrivliga glädjen kan förvandlas till lika obeskrivlig smärta. Snart är det dock dags att ladda om för nytt försök!
Hoppas det går bra för er andra!
-
Förstår de, men på något sätt lyckas man att gå vidare även om det är jobbigt.. Man är starkare än vad man tror. Det positiva i de hela är ju nu att ni fått de bekräftat att du kan bli gravid:) sen att detta slutade i mf är både tragiskt o ledsamt men nästa ggn så gör de hela vägen skall du se:) håller alla mina tummar o tår för er<3Längtan 34 skrev 2015-01-25 11:22:52 följande:Tack för omtanken!!
Ja fy va ont det gjorde när vi förstod att det var över. När vi hade sörjt ett par dagar och började försöka tänka positivt tänkte jag faktiskt på dig :). Jag och sambon åkte till ett spa i helgen och då berättade jag er historia för honom. Även om vi inte lyckas nu mellan behandlingarna ger er och andras historier oss hopp. Får även styrka av alla inspirerande starka människor här som kämpar på trots motgångar.
Hade små blödningar vid ett par tillfällen utspridda under ett par veckor. Blödningarna var dock väldigt kortvariga. Hoppades på att det var normala blödningar men detta var väl hotande missfall. Vid ett tillfälle hade jag rätt ont i nedre delen av ryggen. Den stora blödningen (troligen då själva missfallet skedde) kom i slutet av vecka 7. Hann inte så långt men ändå hade vi så mycket hopp. Kändes verkligen som om det var vår tur nu. Det positiva var att allt såg normalt ut nu vid sista vul vilket gör att vi troligen snart är igång med nytt försök. Var ju himla orolig att det skulle vara utomkveds eller något annat fel.
Vilken vecka är du i nu? Hoppas du mår toppen :)!!
Stor kram <3!
Ja de e väl härligt att ändå få hopp ifrån andra, de e ju de man lever för i princip när de gäller detta!!
Jag är i v8 nu, Mår både bra o dåligt.. Ena dagen tror jag på graviditet o allt är jätte bra o nästa dag inte, ständigt orolig för o få ett mf till.. Varje ggn jag går på toa så är jag beredd på att de skall komma rosa på pappret osv.. Men jag har kommit över en milstolpe o de va i v 5 då jag fick mitt första mf.. Mitt andra ma fick jag konstaterat i v10+5.... Då fostret dött 8+4 .. Man får helt enkelt ta en dag insänder... Tänker på dig<3<3 -
Beklagar sorgen:( vet precis hur de känns... vilken vecka var du i?Sälma Riit skrev 2015-01-25 15:54:46 följande:Jag är ledsen att höra det! Jag drog mig undan direkt efter mitt vul förra måndagen som också konstaterade missfall. I veckan kom det ut. Nu har jag repar mig så pass mycket att det känns ok igen. Hoppas du repar dig fort och kommer igen!
-
Uschh vad hemskt:((Sälma Riit skrev 2015-01-26 16:17:28 följande:Beklagar att du vet hur det känns :( Var i v 8 vid vul och v 9 när det kom ut.
Har ju haft två st, ett i V5 o ett i v11.. Och nu är jag gravid igen, de är ju de ända man tyvärr tänker på.. -
Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången.
-
Tack tack, men den lyckan vara inte så länge:(( Gick på toa imorse och fick syn på att jag har färgade flytningar nu (gul/brunaktiga) aldrig haft de innan... Nu är jag orolig kan jag säga..slängde mig på telefon o sjukanmälde mig.. Kan inte jobba o vara såhär orolig!!Kakan1976 skrev 2015-01-28 12:01:02 följande:Härligt! Grattis!
-
Har ju molvärk till o från, haft två mf innan så jag vet hur den smärtan känns.. Mitt senaste mf dog fostret 8+4 (hade då vart o sett hjärtat 7+1) så man blir ju som ett vrak tyvärr..kan ju hoppas att de är något liknande din väninna hade, orkar inte med mer tråkigheter.. :(Kakan1976 skrev 2015-01-28 12:10:53 följande:Usch då, men känner du någon värk? Om allt ser bra ut på UL vecka 7 så har jag hört att det är 95% chans att allt går bra resten av graviditeten och det är väldigt vanligt med olika sorters blödningar under en tidig graviditet. Min väninna blödde i flera veckor pga. känslig livmodertapp t ex. Men förstår att du sjukskrev dig, man tänker det värsta och jag lider med dig och förstår hur orolig du är.
Stor kram -
Tack för ditt stöd<3 var helt knäckt imorse då jag hade lite mer bruna flytningar och kände av värk ner till.. Tänkte att nä såhär vill jag inte ha de i helgen med dagarna fylld av oro.. Åkte in till gynakuten fick dock sitta där i 6 timmar.. De va värt de, fick åter igen se ett pickande hjärta.. Jag var helt övertygad om att jag fått mf, symtomen är försvunna nämligen.. Men vad fel man kan ha...CB1982 skrev 2015-01-29 06:02:44 följande:Förstår din känsla men försök håll modet uppe.
Med min son blödde jag de tre första månaderna. Hade då också missfall bakom mig så var livrädd. Skickar med massor utav kramar <3 -
Ja de var verkligen underbart att få de bekräftat.. Hade ju inte mått bra av o gå här hemma o vara orolig.. Tack <3 de värmer:)))Kakan1976 skrev 2015-01-29 17:23:53 följande:Vad skönt att du åkte in och fick UL! Heja dig och det lilla hjärtat!