• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MiWe
    Niisan skrev 2014-09-25 07:50:41 följande:

Jag har så himla svårt att förstå det här!!

Grattis igen!!!! :D det tar ett tag att fatta, jag har nog egentligen inte fattat ännu trots 5+1 idag. ;)
  • hoppas 2014

Hej,

Jag måste ta kontakt med fertilitetsklinik för ev IVF men främst ännu en utredning av oss båda. Bor i Stockholm o detta måste ske privat då jag fyllt 40. Har pco o går på akupunktur. Vill gärna ha tips av er med erfarenhet på bra klinik i stockholms området.

Tacksam för svar!

• MiWe
    hoppas 2014 skrev 2014-09-25 12:53:48 följande:

Hej,

Jag måste ta kontakt med fertilitetsklinik för ev IVF men främst ännu en utredning av oss båda. Bor i Stockholm o detta måste ske privat då jag fyllt 40. Har pco o går på akupunktur. Vill gärna ha tips av er med erfarenhet på bra klinik i stockholms området.

Tacksam för svar!

Hej, Har du skrivit i PCO-forumdelen? För det är väl egentligen bättre när det gäller liknande erfarenhet osv? :)
  • Speck

Hoppas2014: Jag går på fertilitetscentrum i Stockholm, de gör utredningar. Jag är jättenöjd med dom som klinik.

• MiWe
    Chasingdreams skrev 2014-09-25 16:16:57 följande:

Jag börjar bli lite orolig för äggplocket imorgon. Hur har ni andra känt efter ni tog ägglossningssprutan? Före den var jag jätteöm och svullen, kunde knappt kissa. Nu känns det ingenting.

Kände inget nu senaste ggn.
  • Niisan

Det gick hur bra som helst för mig. Inte ont före, under eller efter.

• Mallan82

Jag börjar bli lite orolig för äggplocket imorgon. Hur har ni andra känt efter ni tog ägglossningssprutan? Före den var jag jätteöm och svullen, kunde knappt kissa. Nu känns det ingenting.

Så är det för mig med, kände mycket mer innan den. Tror det var så sist också. Det är nog precis som det ska vara. Det kommer gå superbra för oss båda i morgon  
  • TreTriss

Det där hände mig!

Innan hade jag svårt att gå på toa eftersom de ilade så mycket i äggstockarna!

Men efter ägglossningssprutan avtog det jättemycket och blev också orolig men var förstått det är helt i sin ordning!

Fick ut 13 ägg :)

Lycka till, både till dig och Mallan!
  • Mallan82
    TreTriss skrev 2014-09-25 20:44:52 följande:
    Det där hände mig!

Innan hade jag svårt att gå på toa eftersom de ilade så mycket i äggstockarna!

Men efter ägglossningssprutan avtog det jättemycket och blev också orolig men var förstått det är helt i sin ordning!

Fick ut 13 ägg :)

Lycka till, både till dig och Mallan!
    Tack tack  
Svar på tråden IVF hösten 2014