• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • pco
    LinneaSvea skrev 2015-03-30 11:33:13 följande:

pco, vad är det för klister? Kan man använda det när man kör naturligt också? Vart beställde du det?? Berätta gärna mer!

Saturnus, vart går du i DK, är det något du kan rekommendera? Vad kostar det? Jag har gått på akupunktur i ett år med en massa konstiga örter men på mig har det tyvärr inte funkat men jag vet flera som det funkat på. Eller rättare sagt vet man ju aldrig vad det är som funkar när/om det nu tar sig. Jag har också kassa ägg, har haft lätt att bli gravid tidigare, alltid med hjälp av pergotime men nu vill det verkligen inte lyckas....

Absolut kan man använda det i naturlig cykel oxå :) det är ett sk klister som används vid ivf i Danmark som ska få de befruktade äggen att fastna lättare. Tänk dig ett kardborreband och när det är nytt så fastnar det bra men när det är utslitet så fastnar det rn stund för att sedan släppa taget ( den jämförelsen fick jag) och vissa befruktade ägg har lättare för att få fäste än andra så därför används detta. Det sök på nötet så är det bara att beställa ( fructus femina) lycka till
  • pco

Vill oxå lägga till att det som jag ändrade detta försöket som funkade förutom klistret jag beställde så kombinerade jag även blodförtunnande sprutor. Oftast får man det efter en mf utredning men jag sa att jag orkar inte med mer försök snart o detta är något jag vill prova då jag löst om andra som använt sig av fragminsprutor(blodförtunnande) pga att det som kan göra om man haft mf tidigare är att vissa domslut gravida kan få blodproppar i livmodern (ofarliga som sedan försvinner efter mf) och detta i sin tur gör att det blir inte tillräckligt med blodflöde till embryot o därmed blir ingen graviditet. Tillslut fick jag det utskrivet o kombinerade detta med klistret. vet inte vilket av det som gjorde att det funkade men jag var villig att prova allt o stod på mig, vilket lönade sig oxå. Så tjejer, läs på o stå på er prova allt ni kommer pt och fightas för er sak. Jag håller alla tummar o tår för er!! Jag tror på er!!

• Längtan 34

Dags för äggplock imorgon vilket känns lite nervöst. Dock mer avslappnad denna gången än förra. Hoppas så att de får ut flera fina ägg!

Hoppas det går bra för er andra!

• Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-04-08 21:49:03 följande:

Dags för äggplock imorgon vilket känns lite nervöst. Dock mer avslappnad denna gången än förra. Hoppas så att de får ut flera fina ägg!

Hoppas det går bra för er andra!

Lycka till, håller tummarna!
  • Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-04-09 10:54:54 följande:
    Lycka till, håller tummarna!
    Tack :)! Äggplocket gick jättebra. De tog ut 15 ägg och idag fick jag reda på att 14 av dem har befruktats och att allt ser bra ut. Eftersom det är så många kommer de att odla vidare och återföra en blastocyst dag 5. Är så himla glad att resultatet blev så bra :D!

Ha en fin fredagskväll och go helg!!
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-04-10 17:39:32 följande:
    Tack :)! Äggplocket gick jättebra. De tog ut 15 ägg och idag fick jag reda på att 14 av dem har befruktats och att allt ser bra ut. Eftersom det är så många kommer de att odla vidare och återföra en blastocyst dag 5. Är så himla glad att resultatet blev så bra :D!

Ha en fin fredagskväll och go helg!!
    Åh stort grattis vilket toppen resultat! Vilken medicinering hade du?
  • karro 2014

Hej allihop=)

Har inte vart inne på fm på ett bra tag och ville bara kika in och tala om att än så länge går min graviditet bra, vart på rul och allt såg fint ut, väntar en liten tös som beräknas att komma den 9 september<3

• Längtan 34
    Saturnus skrev 2015-04-10 20:58:06 följande:
    Åh stort grattis vilket toppen resultat! Vilken medicinering hade du?
    Tack :)!!
    Har kört långt protokoll med Synarel och Gonal-f. Ägglossningsprutan var Ovitrelle.

• Längtan 34
    karro 2014 skrev 2015-04-12 09:54:58 följande:

Hej allihop=)

Har inte vart inne på fm på ett bra tag och ville bara kika in och tala om att än så länge går min graviditet bra, vart på rul och allt såg fint ut, väntar en liten tös som beräknas att komma den 9 september<3

Åhh va roligt att du kikade in här och att allt är bra med er :D! Grattis igen till er lilla tös! Måste kännas helt fantastiskt :). Imorgon ska vi på återföring. Blir en blastocyst  och jag hoppas verkligen att den ska fastna och stanna kvar!!
  • Saturnus

Är det någon som är närmare 40 som testat långa protokollet?

Någon som fått bemfola som stimulering?

• Saturnus
    karro 2014 skrev 2015-04-12 09:54:58 följande:

Hej allihop=)

Har inte vart inne på fm på ett bra tag och ville bara kika in och tala om att än så länge går min graviditet bra, vart på rul och allt såg fint ut, väntar en liten tös som beräknas att komma den 9 september<3 phppZj7qJ16441.jpg

Åh stort grattis å härligt att få se lilla bebisen! <3 Njut! <3
Svar på tråden IVF hösten 2014