IVF hösten 2014
Lokattis : hurra grattis!!
Ego: i em blir det embryoåterföring. Jag är fortfarande sjuk, ont i halsen och hosta, hoppas verkligen inte att det ska påverka.
Lokattis : hurra grattis!!
Ego: i em blir det embryoåterföring. Jag är fortfarande sjuk, ont i halsen och hosta, hoppas verkligen inte att det ska påverka.
Så, utav 10 ägg var 8 mogna och 3 blev befruktade. Två ska de försöka odla till blastocyster och en är i mig! Testdag 20/10.
Tack calabalic! Men du kanske kan konsolidera mina två rader, nu står jag både under behandling och ruvare :) Jag sitter via tfn annars hade jag såklart kunnat gjort det själv :)
Åh kan det inte va dags att testa snart :D
Lokattis : jag hade bruna flytningar (gammalt blod dvs) i två veckor i början på min graviditet, en gång en blödning med rosa men då hade jag burit tungt och fick efter läkartid och extra ut veta att jag hade sköra slemhinnor och fick bär-förbud, inget tyngre än typ 5 kg eller nåt sånt. Så det finns alla möjliga och omöjliga anledningar till blödningar i början. Hoppas det inte kommer nåt mer nu då och att vul går bra! Men det är klart det gör :)
Lorelei : jag började med nässpray den 2/9, sprutor 16/9 och äp 30/9. Är lite osäker på vad du egentligen frågade men iaf typ en månad från start till et.
Fråga: ni som fått känningar av Lutinus, hur fort efter start kände ni nåt?
Halloj! Jag tänkte höra med er, hur räknar ni ruvardagar? Jag fick ET i onsdags, är jag på RD 2 eller 3? är et-dag 0 eller 1 i er värld? Jag skulle gissa att jag är på RD 2?
Lisa: tack :) jag undrar lite varför du använder Crinone och inte Lutinus? Min klinik säger att man får bättre spridning av progesteron över dygnet med Lutinus eftersom man tar det tre gånger per dygn.
Liil : hoppas att det är växtvärk och inte Lutinus du känner :)
hade lutinus förra gången och det fungerade inget bra på mig.... crinone är det jag haft när jag plussat så därför
Lorelei : jag hade också ångest inför äp, men jag sa det åt dom och dom var väldigt generösa med smärtstillande så det gick bra. Så berätta för dom att det gjorde ont sist och att du är nervös!
Sen väl hemma, två Alvedon var fjärde timme så värken aldrig han komma! Jag tog mina första två Alvedon på kliniken kl 8 (som jag fick av dom), sen kl 12 på väg hem tog jag två till. Så ta med Alvedon i handväskan så värken aldrig hinner bygga upp sig! Det kommer gå bra.
Lisa: oj jag känner inte av dom här alls! Förutom trötthet och viss spändhet i magen efter jag tagit dom.
Cb1982: jag hade blödningar de första två veckorna när jag väntade min son. Så länge det är sparsamt och inte gör ont är det ingen fara! Och det där med "inte gör ont" är så knepigt att identifiera "dålig" smärta när man som nygravid dessutom har växtvärk och ont från ligamenten! Så försök att ta det lugnt och gläd dig iaf litegrann :)
Jag konstaterades ha sköra slemhinnor och fick inte bära tungt då det ledde till rosa blödningar för mig, så ett tips är ju att undvika att bära tungt. Kram!