• Brumma

Mamman har ställt av sin bil...

Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:19:11 följande:
    Då kan du väl knappast ha synpunkter på vad hon har råd med och hur hennes bil påverkar just hennes ekonomi såvida du inte spionerar på henne.
    Varför ger du dig på Biobonus? Hon är inte TS vet du va?
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:55:32 följande:
    En del gör det och det finns bonusmammor som gör allt för att ändra om eller förstöra ett fungerande umgänge även om jag tror att merparten inte gör det, men visst finns de precis som det finns biomammor som är hemska.
    Fast nu finns det ju faktiskt inget som visar att TS är en av dessa hemska människor...
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:03:02 följande:
    Det har jag inte heller gjort.
    Så VAD är det mer exakt för bevis du har att TS är en sådan bonusmamma. Eftersom du inte utgår från det menar jag?
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:04:57 följande:
    Inte det minsta däremot tycker jag det är konstigt överlag hur mycket vissa bonusmammor vet eller tror sig veta om biomamman överlag och vad som sker där, allt från ekonomi till annat.

Oavsett har ju TS inte en aning om (eller borde ha) vilka andra räkningar mamman har och vad som gör att hon frivilligt eller ofrivilligt ställer av sin bil.
    Men det har hon ju inte påstått heller. Hon har tvärtom skrivit att hon förstår att hon ställer av den eftersom hon vet vad det kostar (av egen erfarenhet är väl bäst att tillägga). Däremot skriver hon att hon själv inte vågar ställa av bilen pga barnets problematik.

Jag har lite koll på min bonus mamma ekonomi. Inte allt självklart men en hel del eftersom hon gärna pratar vitt o brett om vad hon inhandlat, varför hon har så dåligt med pengar, vilket TV utbud de har, hur dålig lön hon har samt hur mkt hon festar...

Jag är inte det minsta intresserad av hennes ekonomi men eftersom jag normalt är en trevlig person så lyssnar jag på vad hon säger.

Men oavsett vad andra bonusmammor gör eller inte gör så har det ju inget med TS att göra eller hur? Speciellt som du påstår att du inte har förutfattade meningar om bonusmammor....
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:05:19 följande:
    Det har jag inte skrivit heller, nu hittar du på.
    Så du hoppar på henne och kommer med ganska taskiga kommentarer bara för skojs skull?

Trevligt..
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:05:19 följande:
    Det har jag inte skrivit heller, nu hittar du på.
    Du återkommer konstant till att TS lägger sig i, att hon är kontrollerande o har koll på hennes ekonomi. Du insinuerar tillomed att TS skulle spionera på mamman eftersom hon råkar veta att hennes hyra är 4000:- i månaden...

Men är det sånt du gör med alla trevliga människor i dun omgivning så visst... Du tror inte att hon är en "elak" bonusmamma som lägger sig i...
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:08:34 följande:
    Ekar det härinne? Eller räckte det inte att Biobonus påtalade att jag råkade citera fel inlägg?
    Tja, eftersom jag läser sidorna från början o inte från slutet så kom ju ditt svar på Biobonus inlägg innan Biobonus svar till dig.

Läser du baklänges?
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:13:33 följande:
    Om du är läskunnig ser du att det jag skrev öht inte ens hade med TS att göra.
    Ahh.

Jodå, jag är läskunnig (snyggt påhopp förresten), men du verkar ha glömt vad du skriver själv?

Inlägget där du tog upp att en del bonusmammor lägger sig i o domderar o förstör var ett svar på mamma02's inlägg eller hur?

Nå. Mamma02's inlägg var ett svar på ett av dina inlägg färdigt skrivit att mamman kanske tycker att TS lägger sig i för mycket. Nämligen följande:

Mamman02

Idag 13:40

Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:18:13 följande:

Eller så tycker hon att TS styr och domderar alldeles för mycket och lägger sig i hur/vad hon skall göra även när hon har barnet.

Fast vem lyssnar på ett ex nya?!"

Hur tror du att ditt inlägg skall räknas som allmänt om det är ett svar på en pågående diskussion där DU tog upp frågan om att TS eventuellt var för styrande i mammans liv?
  • Brumma
    Lord Hans skrev 2014-06-24 14:41:58 följande:

Ser inte riktigt problemet. 1,2mil är väl ingen större omställning för er? Mamman kanske inte har råd med bilen?

Nej, det stora problemet är ju att TS inte får hämta sin bonus när hon hämtar sitt eget barn.
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-06-24 14:49:33 följande:

Nej, men det verkar finnas godtagbara skäl till varför hon inte får det!
    Jag ser inte de skälen. Om hon får vara med på BUP pga BUP's rekomendation att hon ska vara med pga att hon är en trygghet för barnet borde hon även vara en trygghet vid hämtning.

Tvärtom kan jag undra över om det inte är så att mamman gått med på att TS är med hos BUP enbart för att BUP efterfrågar det. När det kommer till hämtning o lämning i skolan så har hon däremot valt att inte rätta sig efter det.

Så tolkar jag det.

TS - är det ngn förutom mamman som någonsin hämtar på mammans vecka?

Samt har det med barnets problematik att göra att du inte får hämta eller är det av annan orsak. Du behöver inte gå in på varför.
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...