• Asjak

Junibebisar 2014

Men usch är alla små sjuka nu?

Kela då tror jag att jag struntar i lök metoden :)

Vad äter era små nu?

Vi ger burkmat, smörgås rån, majskrokar, smakar på vår mat, gröt

Ngt mer kan kan ge nu?

• Asjak

Imorgon ringer jag vårdcentralen, min lilla har vart sjuk i tre veckor och fått mollipect i en vecka men hon blir värre.

Ingen sover här hemma och hon är så trött för hon sover så dåligt och hostar o hostar.

Hon somnade en halvtimme i sin säng, nu sitter hon o sover i mitt knä annars kan hon inte sova.

• Asjak

Blir att åka till barnakuten när vi har ätit lite, vårdcentralen hade inga fler tider.

• Asjak

Vi har inte sänkt spjälsängen ännu för hon kan inte heller sätta sig ännu, dessutom sover hon bara i vår säng nu.

Läkaren sa att hon är rejält förkyld och att vi skulle undvika folksamlingar, ut och gå med vagnen ofta så svullnaden lägger sig lite och hög läge med huvudet.

Det var iaf inte lunginflammation eller rs viruset, han sa att förkylningen lätt kan sitta i flera veckor o sedan kan hon bli smittad igen o då börjar det om.... Ahhhh

• Asjak

Kela hon har mollipect slemlösande sedan innan, han sa att det finns inget annat han kan erbjuda så vi fortsätter med det.

Axo oj är han lite kräsen :) min kusins barn vägrade burkmat så hon fick laga all mat varje gg..

Soffipropp smart liten kille :) det va en här igår och köpte vår baby säng, hon skulle ha om 8 veckor... Puuuh glad att det inte var jag :)

Vi längtar efter en liten till men just nu avvaktar vi lite då vi har sån sömnbrist så vi passar på att njuta av vår lilla stjärna

• Asjak

Ellami hur märkte ni att han hade allergin?

Nica usch stackars båda dina barn, det gör ju ont oxå :( hoppas medicinen verkar fort

Min lilla är fortfarande dålig och nu är jag dessutom sjuk igen, brukar aldrig bli sjuk men är nog sömnbristen som gör sitt.

• Asjak

Nica usch halv sex då hade jag svimmat :)

Igår kväll bestämde jag mig, INGEN mer mat på natten till henne nu.

Dom första timmarna till klockan 3 inatt ca vaknade hon tio ggr och var ledsen o ville ha mat.

Så jag vaggade henne och sa scccchhhhh så somnade hon om och till slut gav hon upp och sover ännu, tyvärr måste ja gå upp ändå då det kommer larm gubbar idag och ska montera lite larm :)

BVC sa till mig att nu måste hon sluta natt äta men tyckte jag skulle vänta tills hon blivit lite bättre från förkylningen, hon sa att det skulle bli mgra jobbiga nätter o sedan kommer hon sova hela nätterna... Jag hoppas på mirakel ;)

• Asjak
    nica skrev 2015-02-09 08:35:50 följande:

Asjak ett tips är att ge henne vatten när hon vaknar på natten ....om hon blit erbjuden de ( och troligen inte vill ha de) slutar hon som småningom att vakna och gnälla om mat. Tänkte om hon är svår att trösta

Åh tack jag ska ställa en flaska med vatten vid sängen inatt!
  • Asjak

Krla min BVC sa att nu när hon fått tänder så ska dom inte utsättas för socker dygnet runt, därför jag skulle sluta mata natte tid.

Plus att det är för min skull då jag snart sätter mig i ett hörn och gråter om ja inte får sova :)

Usch vad jobbigt att hon inte vill dricka, ja har tyvärr inga tips alls utdn hade nog testat ringa Bvc.

• Asjak

Ellami hon får ersättning, men det finns väl socker i bröstmjölken oxå?

Usch stackar

Svar på tråden Junibebisar 2014