• Asjak

Junibebisar 2014

soffipropp1987 skrev 2015-08-02 15:30:14 följande:

Vad roligt att ni beställt huset! Vi ska skriva på papper i veckan för ett hus som vi ska bygga i början på nästa år :)

Åhh grattis till er!

Vad blir det för hus?

Vi skrev på papper 3 mars och har ännu inte fått reda på när det kommer byggas... Börjar bli irriterande.

Hur går det för er nu med sömn/mat mm?
  • Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-08-04 12:26:26 följande:

Helt underbart att känna att vi har huset inom räckhåll. Det blir ett Hjältevadshus Spira 175, stort och drömhuset!

Vilket hus har ni valt nu då?

Sömnen har fungerat jättebra sen han fick eget rum, är uppe max 2 gånger för att klappa och stoppa om nu. Om en vecka ska pojken skolas in och 1 sep ska jag börja jobba.

Går allt bra för er?

Jag sålde hästen i april också så nu blir det "bara" jobb, barn och träning att koncentrera sig på :)

Oj vad fort det kommer gå för er, vi har valt Älvsbyhus modell Tyr och ett dubbelgarage till.

Vi har köpt en egen tomt ute på landet, hur ska ert ligga?

Vår lilla tjej är jätte duktig med allt förutom sämnen och vi har vetkligen testat allt men i mitten hos mamma och pappa sover hon bäst :)

Nu har hennes pappa henne sedan i fredags morgon då jag fick åka ambulans till Lund, ligger nu på kirurg akuten och väntar på att bli flyttad till malmö för operation, då dom ska avlägsna gallblåsan och stenar som har vandrat iväg.

Fy vad jag saknar min familj ;(

Dom va här o hälsade på igår men hon ville klättra på mig o kramas och jag va så dålig med massa slangar kopplade, sedan blev hon så ledsen när hon skulle gå m pappa s ja trodde mitt hjärta skulle gå av, så vi sa att hon inte ska träffa mig nu innan jag har blivit opererad :(
  • Asjak

Då har vi lite samma vi kommer oxå ha nära till allt fast på landet och vårt hus kommer oxå i moduler.

Vi har styckat av tomten och satt ut hus och garage på nybyggnations karta, så det är iväg nu för bygglovs ansökan.

Usch ja vi ska skola in 24 augusti och jag vet inte om jag vill.. Hon kommer nog tycka det är jätte kul med andra barn för hon älskar ÖF och sina kusiner :)

• Asjak

Nu är jag hemma igen, så skönt att få krama sin dotter och sova i sin egna säng!!

Hur går inskolningarna?

Isabelle ska börja om en vecka men vi kommer nog att skjuta upp det några veckor då jag kommer vara hemma sjukskriven ett tag

• Asjak

Hur går det på förskolorna?

Dag ett avklarad här och Isabelle stor trivdes och smälte bra in med dom andra barnen och började leka direkt.

Vi har tre dagar 9-14 där jag är med henne hela tiden och på den fjärde dagen är det meningen att hon ska gå själv, vilket i nu läget inte känns som några problem:)

Idag skrev vi sista papprena på huset och det kommer vara klart v 32 nästa år är preliminärt datum!

• Asjak

Nica men stackars er, fruktansvärt när det blir så :(

Hoppas att hon snart tycker att det är jättekul med förskola!

Här går det bra, sista dagen idag som jag är med, ska bli spännandd att se hur hon klarar det själv, och hur mamman klarar det.... :)

• Asjak

Nica haha fy jag tycker det är dyrt till ett barn :)

Har köpt massa kläder, regnkläder,stövlar, vindjacka mm.

Men måste köpa vinterkläder och skor,vantar, mössa, hejdå pengarna :)

• Asjak

86/92 har Isabelle nu, men på ytterkläder har hon storleken mindre

• Asjak

Ni som shoppar ytterkläder på gekås, håller dom kyla,vind och regn bra?

Vi har tänkt köpa dyrare ytterkläder så vi är säkra på att hon inte fryser,vi har vart väldigt noga med skor till henne så hon har "fotriktiga" skor.

Missförstå mig inte som att jag skryter, är inte min mening,jag bara tänker på när ja själv köper ytterkläder.

Jag ska på jobb intervju på tisdag och får jag det så är det heltid och jag lämnar då dottern på förskolan och pappan går ner till 75% och slutar 2 timmar tidigare på dagarna för att kunna hämta henne tidigare.

Kela hur går syskon försöken?

• Asjak

Kela jag har helt glömt det där med graviditets tester och vad man ska tänka på.

Har du kollat nu?

Bra att din syster har testat och tyckte dom var bra,är orolig att hon ska frysa.

Hur går det för alla med att jobba,förskola och hinna med allt?

Jag va på intervju idag och får svar inom två veckor sa dom, nu är det bara att vänta och se om ja blir kallad till en andra intervju.

Dom på förskolan säger att Isabelle kommer på sig ibland att jag inte är där och blir då arg och skriker, vilket jag aldrig vart med om hemma?

Dom säger att hon hörs mest av alla för hon har höga toner, men det har hon alltid haft :)

Hörs man inte så syns man inte!

• Asjak

Juronjaure ohh herregud hur orkar du jobba med det också :)

Ellami grattis vad roligt! Vilken vecka är du i nu?

Ja nog har dom fått mer energi, jag är väldigt tacksam för förskolan där hon får leka av sig mycket energi.

Isabelle sover bra på nätterna nu men är ett minster att lägga... Tar ca 1-1.5 timme per gång att natta..

• Asjak

Imorgon börjar jag på mitt nya arbete och Isabelle går upp i tid på förskolan samtidigt som min make går ner i tid på jobbet till 75% för att hon inte ska få så långa dagar på förskolan.

Spännande att börja pussla ihop allt.

Har ni andra hjälp i vardagen med städning, handling mm?

Svar på tråden Junibebisar 2014