• Asjak

Junibebisar 2014

Kela1981 skrev 2015-03-02 19:50:29 följande:

Så tidigt vaknade Alice också tills jag började reglera hennes sömn på dagen. Nu får jag sova till halv sju, halv åtta om jag har riktig tur. Får fortfarande ta över henne i min säng vissa nätter men det brukar inte behövas förrän vid 4-5 snåret nu. Det är ju ett språng nu vid 8-9 månader med ]

separationsångest så det kanske är det som spökar?

Hur mycket sover hon på dagarna?

Hon sover förmiddag 1-2 timmar

Och samma på eftermiddagen.

Kan nog vara språnget då hon är otroligt mammig nu och jag får inte ens resa mig från golvet innan hon börjar "skrika" :)

Känns inte som ja kan dra ner på sömnen heller för då blir hon ledsen och övertrött istället.

Idag beställde vi vårt nya hus på tomten jag berättade om :)

Går på moln just nu, vi har letat i så många år så det är skönt att äntligen få släppa det!
  • Asjak

Nica skönt att läsa att vi är flera gör då är det nog ett språng, inatt sov hon hos oss och vaknade minst varje timme.. Zzzzz

• Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-03-03 12:37:53 följande:

Så underbart!! Vi väntar fortfarande på besked på om vi eller en annan får köpa tomten... Säljaren verkar ändå rätt positiv och ska lämna besked så fort han fått pappret med godkännandet.

Haft ännu en dålig natt, ska aktivera honom mycket idag och se om det hjälper.

Håller tummar och tår för er, är så jobbigt att bara vänta på ngt man vill så mycket.

Har ni bestämt vilket hus d blir nu då?

Vi valde älvsbyhus modell Tyr.

Känns som om vi gör samma saker hela tiden :)
  • Asjak

Här har det oxå vart katastrof och hon vilme upp 04.40 så ja gjorde ersättning som hon fick sen somnade hon om till 7!! Sovmorgon hahaha fy

• Asjak

Herregud vi var på öppna förskolan idag och Isabelle älskar att vara i centrum, hon satt i mitten och skrattade och pratade,tjoade sina vääääldigt höga toner och lät som en gammal telefon dddddrrrrrr ddddrrrrrrr :)

Dom andra mammorna skrattade och tyckte hon var hel festlig och det eldade ju på henne när hon fick respons, men jag tror dom andra tänkte -åhh tur mitt barn är så lugnt, hur orkar hon ;)

• Asjak
    Kela1981 skrev 2015-03-05 08:20:38 följande:

Ha ha ha ha vad härligt det låter! Vi måste försöka få ihop en träff snart!!!

Jag är fri hela nästa vecka, ska vi kanske ses hemma hos ngn för det blir väl lite lättare om dom blir uttråkade?
  • Asjak

Helst fredag om det går om det är onsdag eller fredag för onsdagar är ju öppna förskolan :)

Kela vi är hos dig så slipper ja städa hahaha ;)

• Asjak

Kan vi ta vid kl ett-två på onsdag då?

Så hinner vi lite öppna förskolan och sova förmiddag innan.

Kela ja räknar med fläckfritt :)

• Asjak

Jag och kela har nog ca 2-3 mil ifrån varandra skulle jag tro, nica vet jag inte vart hon bor men vi är skåningar iaf :)

Åh vad skönt att det äntligen är klart med hästen, då slipper du ångesten!

Här är en liten tjej som sover hela nätter o vaknar 08.30 och igår vaknade hon 09.30.... Vad hände? Mamma och pappa njuter och fyller på sovkontot :)

Vilket väder vi har, igår var vi ute och promenerade 3 timmar åh man bara njuter!!

• Asjak

Men oj jag fick själv en liten tår när jag läste det du skrev, jag längtar så efter riktiga kramar och pussar och inte bara dra mamma i näsan,ögon,läppar,hår :)

Svar på tråden Junibebisar 2014