• Asjak

Junibebisar 2014

Ellami åhh Grattis vad underbart!!

Hur mår du?

Soffipropp aj stackars liten, klart du inte är en dålig mamma men jag förstår hur du menar. Dom kommer nog lyckas få en hel del blåmärken det närmaste året.

Jag och Isabelle har vart hos Kela och söta lilla Alice och fikat igår, jätte mysigt och tack snälla för det varma välkomnandet :)

Hoppas Alice inte har haft mardrömmar om den läskiga Isabelle :)

• Asjak

Ellami jo vi försökte hela hösten men blev inget, så nu har vi bestämt oss för att vänta till augusti nästa år med att börja då vi ska bygga hus nu och jag vill jobba upp mamma pengen lite.

• Asjak

Men stackars lilla Alice :(

Hoppas att hon snabbt kryar på sig!!

• Asjak

Nica oj här går det undan!! Vilken duktig tjej, jag har hört att det inte är bra att dom går så tidigt då dom inte är mogna för det egentligen,att dom ramlar o slår sig mer?

Min tjej lär vara övermogen för hon kan inte ens sätta sig upp själv ännu :D

• Asjak

Tizi oj har du oxå en snabb tjej :)

Kela vad skönt att höra att hon är på bättringsväg, hoppas du oxå är det snart!

Här var vi på baby cafe igår och öppna förskolan idag, är så himla skönt att få prata med andra mammor samt att Isabelle älskar andra bebisar (Alice hade inte riktigt samma känsla för Isabelle ;)

Nu till helgen har vår kommun barnloppis med massa kläder och leksaker, så hoppas ja hittar lite sommarkläder och skor och även leksaker!

• Asjak

Men usch stackars er, när du äntligen får egen tid och pappan som måste kännt sig otillräcklig.

Isabelle har aldrig gjort så, men jag har hitills bara lämnat henne för att åka till affären etc så är inga långa stunder

• Asjak

Nica du var då morgonpigg :)!

Jag har aldrig vart på denna loppisen, är tydligen väldigt stort och dom har det två gg om året, får se om ja hittar ngt.

Kela oj redan titta på dagiset, jag får magsår bara ja tänker på att lämna min där :)

Isabelle är nästan tvärt om och ofta omöjlig att söva, funderar på att snart bara låta henne sova en gg om dagen.

Här har lilla näsan börjat rinna på henne så är en förkylning på gång här med.

• Asjak

Tror inte det va Alice, tycker alla går och snorar och hostar nu överallt!

Gubben har valt att sova på soffan inatt för Isabelle sover bara i vår säng och hon har sparkat mig hela natten till idag och vaknat och gnytt, så han behövde få sova om han ska kunna ta henne en natt i helgen.

• Asjak

Fy vad jobbigt alla har det nu på natten :(

Isabelle var inget undantag hon va ledsen och hostade och näsan bara rann.

Idag ska vi testa en sovning på dagen och se hur det går.

• Asjak

Kela det dagiset låter underbart!!

Ellami jag har oxå som du att gubben ska jobba imorgon, så har bunkrat upp med ipren,strepsils och te.

Soffipropp hur många tänder har han nu? Här är bara två nere än så länge.

Måste få skryta om min duktiga tjej, som jag misstänkte så hoppar hon över krypandet och har idag börjat hoppa framåt på rumpan genom att ta sats med högerbenet,så sött <3

Och idag började hon dessutom klappa händerna! Allt på en gång.

Vad kan era små säga?

Isabelle kan mamma,baa ba (pappa), vov (hund), hej,oj.

Håller på att träna titta,lampa,katt :)

Svar på tråden Junibebisar 2014