• Asjak

Junibebisar 2014

Kela åh vad skönt att höra! Blir ju lite orolig detta är mitt första barn och ni andra berättar att era sitter själva och kan stå etc.

Åttiotalist vad skönt för er, man tar vara på dom lugna stunderna nu :)

Smalljey förstår att du tänker så! Jag hade en väldigt bra graviditet och förlossning, enda jobbiga är att min sessa inte gillar att sova, men det går det oxå :)

Vi vill ha två stycken och gärna väldigt tätt så vi kör på.

Soffipropp åh vad roligt rider du oxå! Vad har du för häst? Inriktning?

• Asjak

Soffipropp jag har en treåring efter Briar som just nu är på inridning, samt en treåring som är dräktig och i helgen ska vi åka och kolla på en valack jag och min mamma.

LovaViola usch din stackare, går det inte alls att pappan nattar?

Låt han vara med under nattningen så han lär sig hur du gör och kanske kanbtesta det själv om några dagar?

Jag tar nästan alltid nattningen,och alltid natten själv, men min make har tagit morgonen två ggr så jag har fått vila lite.

Sex har vi kunnat ha sedan tre veckor efter förlossningen, men just nu så gäller det att ha orken oxå :)

• Asjak

Du vill inte ge ersättning ngn gg ibland då så du kan få andas lite?

Usch och fy då förstår jag verkligen att du är lite rädd för sex efter en sådan förlossning!

Jag själv gjorde kejsarsnitt så jag hade ju inga problem där nere, snittet gjorde ju extremt ont i två veckor men jag är jätte nöjd!

• Asjak
    LovaViola skrev 2014-10-28 15:53:00 följande:

Jag vet inte.. Tror inte det. Men jag har skaffat mig en bröstpump som jag inte använt än.. Men måste nog det snart!

Pumpa på då ;)

Lovar att din make blir säkert jätteglad över att oxå kunna få mata bebisen ibland!
  • Asjak
    soffipropp1987 skrev 2014-10-28 16:41:55 följande:

Vad kul! Då är det dressyr för din del också? Har du fått tillbaka suget att sitta upp än då? Känns lite tråkigt att jag inte är mer sugen på att rida faktiskt.

Åhh jag längtar så tills jag kan rida ordentligt igen, har ju ingen häst för det ännu.

Treåringen har jag ridit ut lite efter förlossningen men bara i skritt.

Jag rider Akademiskt ridkonst med mina hästar :)
  • Asjak
    LovaViola skrev 2014-10-30 07:56:15 följande:

Alltså jag har en bebis som somnar 22.30 och vaknar kl. 07!!! Ätit tre gånger under natten.. Alltså detta kan ju inte vara normalt.. De ska väl typ sova 12 h på en natt?? Eeeh det har inte Elsa förstått..

Så har min vart sen hon föddes och nu har hon dessutom lagt till att hon vaknar och knorrar och vrider sig flera ggr per natt, jag är så trött Zzzzzzz
  • Asjak
    soffipropp1987 skrev 2014-11-01 09:38:41 följande:

Inatt vaknade vi och hade en febrig pojke, snorig va han också. Antagligen blivit smittad av sin kusin som börjat på dagis nu i höst. Stackars liten, tänk så lätt dom där små får feber.

Usch stackars liten, hoppas han kryar på sig snart!

Har era småttingar börjat bli blyga?

Isabelle var ca 3,5 månad när hon började bli ledsen och blyg om ngn annan än jag och pappan pratade med henne.

Nu är vi hos mormor och imorse nu kunde hon inte alls prata med henne, underläppen började skaka direkt haha lilla pluttan :)
  • Asjak

Här är en till som känner sig väldigt ensam på dagarna, jag bor 40 mil ifrån min släkt och vänner så den enda jag har här är min make.

Måste ta mig ut ngnstans och träffa folk!

Ingen som bor nära lund och vill träffas?

Vi va på bvc idag och min lilla tjej är 4,5 månad och väger 8300 gram och är 64 cm lång, en riktig goding :)

• Asjak

Oj några bor ju nära, jag är uppväxt på västkusten men bor nu i Furulund lite utanför Lund.

Nica oj vilken skillnad på storlek haha! Min har redan storlek 74 :)

• Asjak
    nica skrev 2014-11-05 18:52:44 följande:

Rekommenderar starkt en sån napp-sak (kommer ej ihåg namnet:-P)

Min dotter totalt älskade den

Asjak: ligger inte furulund typ utanför Kävlinge? Eller jag har helt fel? Min dotter har fortfarande stl 62 som snart börjar sitta perfekt

Men så söt liten tjej :)

Ja precis det ligger utanför kävlinge, du kanske oxå vill vara med och träffas med mig och Kela?

Kela ja jättegärna!! Jag kan oxå när som, fikar gärna för jag är en latte gris ;)
Svar på tråden Junibebisar 2014