• Asjak

Junibebisar 2014

ellami skrev 2014-11-12 19:25:19 följande:

Haha minns att bara några dagar efter jag plussade hade jag ett gympass inbokat med en vän, men ville inte riktigt berätta för henne än. Jag gick dit och låtsades vara proppmätt efter en sen lunch och promenerade lite halvlamt i en kvart, satt ner resten av tiden och ojjade mig över hur mätt jag var. Haha! Vågade inte mer än så, var så himla rädd om pyret att jag väl trodde att det var helt förbjudet att ens powerwalka :P lycka till med bebisverkstan <3 mysigt med en till. Har du fått tillbaka din mens än?

Haha vita lögner är dom bästa :)!!

Jag har fått tillbaka den men väldigt oregelbunden så jag lyckas inte få ihop äl eller något så vi har vuxen mys när vi hinner och orkar, så blir det när det blir!

Jag måste tipsa om hur jag nattar Isabelle, det tar 5 minuter sedan sover hon för natten.

Först väntar jag tills hon är rätt så gnällig och trött, sedan gör jag flaska och går in och lägger mig med henne.

Startar musiken på vår baby monitor som spelar lugna godnattvisor och hon slocknar direkt av musiken, tog några dagar att lära men nu är det så bra :)

Kela blev tre bodysar på Cubus till henne och en mocka latte till mamman!
  • Asjak

Måste få gnälla av mig..

Inatt vaknade hon massor och ville bara ha lite tröstvälling och somnade om.

Klockan 7 ville hon gå upp, duschade henne som vanligt och la henne på filten medans ja gjorde frukost, sedan startade skriket!

Hon skrek o skrek som en idiot, inte att hon hade ont eller va ledsen bara skrek så högt hon kunde,vilket jag tror va hennes sätt att prata... Herregud grannarna kommer anmäla mig om dom va hemma!

Sedan började jag blöda och det kom ut hinnor, så blev nog ingen bebis denna gg heller, och nu när ja la henne på skötbordet o skulle byta blöja så kissa hon ner mig och hela skötbordet och golvet så det rann ner på dom nya blöjorna...

Påväg från skötbordet spydde hon ner mig..

Hahaha ingen bra start idag :)

• Asjak
    Axo skrev 2014-11-13 09:24:29 följande:

Vet inte hur tidigt det är, hans storebror satt själv när han var 3 månader ungefär.

Han äter en portion gröt vid 18, sen äter han 210 ml ersättning vid 19.30 ungefär och brukar normalt somna när han äter.

Känns lite dumt att ta över varje gång han blir ledsen, men samtidigt kan man ju inte sitta i soffan och lyssna på när han skriker bara för att.

Tre månader? Helt själv?

Då måste han väl vart den tidigaste bebisen ngnsin :)

Hur tränade du dom att sitta?

Ja har kuddar och filtar runt henne och håller henne runt midjan så hon själv får hålla uppe en del av kroppen
  • Asjak
    Kela1981 skrev 2014-11-14 10:36:28 följande:

Hur gör ni förresten med barnmaten? Köpa färdig i burk eller göra själv?

Jag har tänkt mig att göra själv och har hittills svängt ihop lite grönsakspureer, tänkte prova göra köttpure idag :)

Från det att hon blir 6 månader och börjar äta hela portioner så kommer jag att ge henne mat från Childfood Factory. Det är ekologisk barnmat som förvaras i frysen. Känns på något sätt bättre än burkarna som ser ut som geggamojja ;) Eller så kanske jag fortsätter göra egen mat, vem vet. Men jag har aldrig direkt varit någon mästerkock så vi får väl se :)

Usch stackars liten hoppas hon kryar på sig snabbt!

Jag är så nervös för dom där sprutorna hos bvc, jag blir nästan svimfärdig haha vra energi för min lilla :)

Ang mat så rekommenderade min bvc att inte mata henne fören hon va 6 månader, utan tills dess skulle hon få smaka vår mat på fingrarna.

Risken fanns sa hon att hon kan vägra flaskan i värsta fall och då blir det svårt att få i henne tillräckligt m näring
  • Asjak
    soffipropp1987 skrev 2014-11-15 19:19:21 följande:

Jätteskönt! :D han mumsade i sig det som aldrig förr!

Angående vaccin så vet vi alla att några av oss valt att göra det och några inte. Jag har valt att göra det och L ska få sin andra dos om två veckor. Så alla får acceptera de andras val av att följa vaccinprogrammet eller inte punkt.

Vi har valt att vaccinera och jag tycker som allt annat här i livet att alla har själva rätten att välja vad man vill!

Just nu sitter jag i fåtöljen och myser med min lilla sessa som somnat på mig :)
  • Asjak

Rosii åh vad duktig du är!!!

Herregud 30 kilo, kändes det mycket tyngre att gå och bära på när det kom så fort?

Jag gick upp 15 men kände inte så stor skillnad.

Kela tur du skrev onsdag för jag hade fått för mig att det va på tisdag :) hade kunnat bli kul!

Är det någon mer som vill hänga på till Nova Lund i lund på insdag så säg till!

• Asjak

Krya på dig Smalljey!

Min snutta har börjat skratta idag, mitt hjärta smälter det är det sötaste jag hört :)

Tidigare har hon bara gjort sina glädje tjut och kanske ett "ha" när hon blev glad.

Jag börjar fundera om jag orkar en bebis till nu direkt, bara på grund av sömnen då Isabelle fortfarande vaknar och vill äta 2-3 ggr per natt, och tänk om nästa är likadan!

Jag är som i koma hela dagarna.

• Asjak

Min skrutt är 5 månader den 24 november, så tills julafton får hon endast smaka lite vitt bröd och lite gröt med gluten i, samt vår mat om den är rätt konsistens tex potatismos,fisk, köttfärssås det får hon smaka från mitt finger.

Annars äter hon ersättning.

Vi kan ju samla ihop alla bebisar som inte vill sova så kan vi turas om och ta en natt var ;)

• Asjak
    Humlan26 skrev 2014-11-17 13:22:47 följande:

Min kille har nyss fyllt 4 månader och vi äter gröt en gång om dagen, annars ammar jag. Fått smaka lite potatispuré också.

Är jag dum? Då kan han inte vara född i juni eller tänker ja helt fel :)

För juni bebisar blir ju 5 månader i november?
  • Asjak

Soffipropp ja jag skulle kunna shoppa ihjäl mig om min man tiilät mig ;)

Både till bebis och mig.

Nica åh visst är det sött!! Min lilla sessa tycker själv hon är jätte rolig när hon gör pruttljud så här dregglas det oxå, men hon har inte hittat fötterna ännu :)

Svar på tråden Junibebisar 2014