• Tizi

Junibebisar 2014

Angående amning så är denna ggn absolut värst! Min vänstra bröstvårta är sårig och vill ALDRIG läka! :( den har vart det i flera veckor nu och inget hjälper.. Det gör såå jäkla ont när hon tar tag o börjar suga och hon har tom fått i sig blod några ggr :(

Annars gillar jag verkligen att amma..

• Tizi

Är det nån här som är med i nån fb grupp för junimammor? Jag skulle gärna vilja gå med i nån sån grupp men hittar ingen när jag söker..

• Tizi

Min skrutta blir 3 månader idag och har fått vaccinet och det gick bra. BVC sköterskan sa att dom är ca 50% skyddade efter första sprutan och ca 85% efter andra sprutan och skulle dom få nån sjukdom skulle det bli lindrigare nu efter första sprutan.

Lillan vägde prick 6 kg och var 62 cm lång. Verkar som att bebisarna i tråden väger väldigt olika men är ganska lika på längden?!

• Tizi

Har endel att läsa igen nu när jag inte vart inloggad på ett tag.

Vet ni, jag börjar misstänka/inbilla mig att jag är gravid igen!! :-/ Mår illa ibland samt känns det som att magen putar mer än vanligt.

Har köpt två test som jag ska ta när jag vågar.. Ganska nervöst!!

• Tizi

Njaaa, alltså lillan är ju bara 3 månader, jag helammar o har inte fått tillbax min mens än så risken/chansen känns ju inte så stor men jag har blivit gravid på första försöket med de andra barnen så skulle inte förvåna mig om vi lyckades nu.

Det är blandade känslor iaf. Vill gärna ha ett barn till men såhär tätt känns lite skrämmande. Vi var självklart heeelt medvetna om att vi var oskyddade så...

nica skrev 2014-10-02 21:26:27 följande:

Oj då kanske inte planerat att ha barn så tätt?

Önskar dig lycka till! Vad händer om du är gravid igen?

• Tizi

Jag har oxå jättesvårt att gå ner när jag ammar som nån nämnde. Jag gick upp 17 kg totalt och har gått ner 10 kg av dom men har ca 10 kg kvar att gå ner innan jag är nöjd. Kämpigt men försöker promenera och göra plankan varje dag iaf!

• Tizi

Hon ser ut att sitta bra. Vår dotter sitter i bumbostol men det börjar ju bli dax att köpa en matstol nu :)

nica skrev 2014-10-03 17:57:40 följande:

Provade stolen en snabbis och hon tok älska den. Dock får de bli väldigt korta stunder.

Ang. Vikten gick jag " bara" upp 10kg och gått ner 9kg. Sen är det stopp.

har extra kg sen innan som jag får kämpa med vid ett tillfälle jag inte har en miljon saker att göra:-P

• Tizi

Det blir nog ett test på måndag. Då har det gått såpass lång tid att jag garanterat kan lita på att testet visar rätt. Är jag gravid behåller vi troligtvis men vi kommer skydda oss i fortsättningen om jag inte är gravid nu! Vad har ni för preventivmedel förresten? Tycker det är såå svårt vad man ska välja. Känns som jag testat allt men inget passar...

rosii skrev 2014-10-03 22:31:07 följande:

Tizi, när ska du testa? Vill ni behålla om det visar sig ett plus? spännande!!

• Tizi

Hahaha, jag fattar inte heller att vissa lägger sig i sånt dom inte har med att göra!!!

nica skrev 2014-10-03 23:28:40 följande:

Var på ica och handla idag så tjatar min äldsta son om att han är hungrig en miljon gånger. Stressad som man är och irriterad p.g.a. mycket skit just nu säger jag till honom att jag lovar att han inte svälter ihjäl och dör om han inte får mat med en gång. ( skulle äta när vi kom hem) då går en kärring fram till mig och säger " de kan du inte lova".

Snopen och undra vad fan hon säger. Fräser bara tillbaka till henne att de kan jag visst. Vad är de med folk.

Känner mig verkligen som världens bittraste mamma idag. Nya tag i morgon och då aka jag njuta av mina underbara barn

• Tizi

Jag börjar bli såå trött på att helamma nu!! Lillan har börjat krångla så och vägrar ibland att ta högra bröstet mer än nån minut?!? Igår pumpade jag ut från det högra och gav henne på flaskan ist och vips hade hon käkat upp allt i ett nafs. På vänster bröst och på natten går amningen dock jättebra men nu äter hon 2-3 ggr per natt ist för 1-2 som det var förut! Trööött mamma!

Hon blir 4 mån den 23:e så snart ska vi börja med lite smakisar. Det blir skönt att få byta ut några mål till mat o gröt snart :)

Svar på tråden Junibebisar 2014