• Tizi

Junibebisar 2014

Min lilla fick smaka på gröt med katrinplommon imorses och oj vad hon gapa och åt. Det var andra ggn hon fick "smakis" men hon åt som ett proffs redan nu. Efteråt amma jag henne lite och sen sov hon gott i 2 h i sträck!! Herregud hon som bara sover korta stunder i taget annars!

Hon fick en portion till nu på kvällen så nu hoppas vi att det inte blev för mycket av det goda för hennes lilla mage!

• Tizi

Hehehe jag märker inte av nått särskilt alls med utvecklingssprång på min bebis. Fast jag läser inget om det heller. Det enda jag har att anmärka på är att hon inte alls kan koncentrera sig vid amningen längre. Hon äter på två minuter ungefär och släpper ofta och smilar upp sig, äter lite till, släpper-smilar o sen är det upp o se sig om igen, eller gnäll. Dock äter hon längre stunder på nätterna utan att krångla.

Men men, så länge hon växer så är det väl okej!

• Tizi

Min bebbe blir 4 mån på torsdag men sedan några dagar tillbaka har vi börjat med små grötpotioner. Vi kör med mild naturell havregröt från nestle och tar lite katrinplommonpure på för magen.

Vi håller oss nog till gröt nu till att börja med så får det bli lite annat som potatis o palsternacka osv senare :)

• Tizi

Min skrutt är 4 mån och väger 6700g o är 63,5 cm. Hon har mest kläder i stl 68 och ett fåtal i stl 74. De flesta i stl 62 stramar ordentligt nu :) Hon har mest Newbiekläder och dom är lite små i stl tycker jag. Visst skiljer det mycket i stl beroende på vart man köper kläderna!!

• Tizi

Min lilla är såå hostig!! Hon har väl blivit smittad av mig som hostat i 3 veckor nu. Så jobbigt när det rosslar så i halsen på lillan

Nätterna är sådär kan man säga! Vi har bytt till sittdelen på vagnen nu så hon kommer upp mer med huvudet när hon ska sova så det underlättar för snuvan.

Vill tacka gudarna för den underbara drycken KAFFE!! Vad skulle jag göra utan den?!?

• Tizi

Jag går på Babyrytmik en gång i veckan som ligger i samma byggnad som öppna förskolan. Genom rytmiken har jag lärt känna några andra mammor som jag tar en kaffe med inne på ÖF efteråt, mycket trevligt! :)

Sen är vi 5 andra mammalediga tjejer som träffas en gång i veckan hos varandra och fikar och tjötar skit, superkul! Nu har vi även skaffat gymkort på samma ställe så snart kanske jag blir lite fit på köpet :)

Faktum är att de flesta o bästa vännerna jag har idag har jag lärt känna genom barnen (har en 07 o 09:a oxå) så mitt råd är att försöka komma ut på det ni orkar och kan och kanske får ni då vänner för livet :) Kolla i tidningen efter babyrytmik o andra aktiviteter. Här brukar det finnas gott om sånt! :) Det är såå skönt att träffa vuxna oxå!!

• Tizi

Jag och mannen var oxå på gymmet idag med bebben första ggn. På vårt gym har dom barnpassning från 2 år vissa tider och resterande tid får barn va i det barnrummet obevakade om föräldrarna tycker att kidsen klarar av det. Bebisar får man ha med i gymmet fram till kl 15 på dagarna.

Det gick bra iaf, lillan satt i bilstolen och sov 20 min o va vaken men glad 20 min

Känns härligt att va igång igen!

• Tizi

Min tjej sitter också själv sedan ett tag tillbaka, hon blir 5 mån nästa söndag. Dock lämnar jag henne inte själv sittandes utan nått mjukt att falla på

Vi har kört på ganska bra med mat och hon äter gröt med fruktmos på antingen morgon eller kväll samt burkmat till lunch. Orkar inte heller göra egen mat än.. Hon äter hela potioner nu vilket är skönt så jag kan lämna henne hos pappa utan att behöva pumpa hela tiden. Jag ammar såklart oxå men jag har börjat läsa en kurs på högskolan så det känns skönt att hon inte är beroende av mig heeela tiden när jag behöver åka iväg en stund

Angående vaccin har vi valt att ta det.

• Tizi

Jag är oxå ganska knäckt av dålig sömn. E vill äta 1-3 ggr per natt och även om det inte tar så lång tid och vi båda somnar om på direkten så blir man ju ändå störd i sammanhängande sömnen. Suckelisuck!!

Nu testade jag att ge henne gröt lite senare på kvällen än vanligt så hoppas hon håller sig mätt längre o att det blir en natt med endast EN amning!

• Tizi

Natten blev okej., gröt 21 sen somna hon direkt efter och vakna vid 01.00 för lite amning och sen nån mer gång när det räckte med att stoppa i proppen! (Nappen)

Svar på tråden Junibebisar 2014