• ikala

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Åååå jag har letat efter dig!!!! Lr ja nån i samma sits som jag, börjar med puregon 10/8.

Perfekt att kunna följas åt!

Jag har Pco och har en liten dotter på snart 7 månader som till min läkare stora förvåning blev till efter 2 kurer av pergotime, han hade dömde ut dom små äggen som blev men hokuspokus så var jag gravid.

Har ätit 2 kurer pergotime i vår, vi vill ha barnen tätt men dom har inte gett resultat och pga semesterstängt så fick vi vänta till Augusti med att börja med sprutor.

• ikala

Ja verkligen, men försöker faktiskt njuta av sommaren och inte bara gå och längtar tills den är över.

Har du fått nått resultat av pergotime? Jag fick äl första dubbelkuren i våras men inte vid andra.

• ikala

Jag ska spruta med puregon,.

Tog du både enkel och dubbeldos av pergotime??

Vilket datum ska du börja med sprutorna?? Jag ska börja 10/8 så "bara" en månad kvar nu... Börjar med primolut nor i slutet på juli.

• ikala

Enboll, i och med att jag redan tagit ett varv i den här karusellen innan så har mannen redan lämnat spermaprov med bra resultat.

Jag gjorde varken en spolning innan Fia lr nu, jag antar att det inte behövts.

Med puregon börjar man spruta på mensdag 2 vet inte om det är samma med gondal...

Maka 011 ja det är skönt att vara några som är i samma sits, jag tror inte riktigt att nån som inte varit här kan förstå. Jag tycker att det är ett bra stöd och kanske ännu mer när det är människor man inte "känner" man kan vara mer ärlig då.

• ikala

Ja det är klart att det var väl inte riktigt så här man hade tänkt sig att det skulle bli, och man blir lätt knäckt av alla piller, sprutor, vul och läkarbesök men det är bara att bita i det sura och kämpa på.

• ikala

Jag glömmer nog aldrig dagen då jag fick diagnosen pco, även om jag hade misstänkt det då jag hade/har många typiska pco symtomer så kom det som en chock. Det blev så svart på vitt, jag skulle inte kunna bli gravid på egen hand....

Ja ibland är det bra att få lite tid att landa och bearbeta, å bara vara och att allt inte kretsar kring bebisverkstaden.

• ikala

Lillajag ja än är det ju ingen ko på isen så att säga, jag slutade med ppiller i juni fick en mens i september första tiden hos gyn var i Januari. Går du till landstinget måste man aktivt försöka i 1 år innan man får hjälp.

• ikala

Fru Grävling hoppas att pergotime räcker för dig, för mig var det en dubbeldos som gjorde att jag blev gravid med Fia.

Lillajag ja det låter väl som en bra plan, en utebliven mens utan graviditet är ju ett problem hur lr hur...

Nu är det mindre än 2 veckor kvar tills jag börjar med primolut nor för att sedan starta första puregon kuren.

• ikala

Ja nu vill nan bara komma igång med försökandet! Å med lite tur så ligger det snart ett litet kryp och växer i magen på oss alla!!

• ikala

Här har det varit tyst ett tag nu, jag förstår att alla väntar på att semestrar ska ta slut.

Jag började med primolut nor idag och mensen bör komma om 12-13 dagar. På blödningar 2 börjar jag med puregon. Längtar och hoppas på ett plus i höst!!!

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??