• ikala

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Maka001. Vad skönt att du har kunnat koppla bort detta lite och njuta av sommaren, det är inte lätt det ska gudarna veta men man måste försöka.

Själva stickande i sig är jag inte så rädd för men det känns så drastiskt och påtagligt att allt inte är ok när man måste spruta i sig grejer.

Enboll. Jag kommer att börja med 50 iu, men det lär ju behövas vrida upp en del.

Lillajag86. Ja hoppas du får tid snart så du får nån ordning på mensen, har du några andra pco/pcos symtomer?

• ikala

Enboll du hade ingen reaktion av pergotimen alls va? Jag har ingen koll på vad som är det normala att börja på det kanske är olika beroende på vad man ska använda, för det var väl gondal f du skulle använda?

Ja vi vill ha många plus till hösten!!

• ikala

Enboll: Lillbönan blev till efter en dubbeldos pergotime, jag har tagit två dubbeldoser i år vid den ena fick jag äl men inte vid den andra.

Tanken var att jag skulle börja med puregon redan innan bönan men då gick jag en jätte sen äl medan jag åt primolut nor.

Jag hade till och med handlat hem allt, tur i oturen då har puregonet legat i kylen sen dess och det hår inte ut förens i slutet på året så jag slipper köpa nytt.

• ikala

Maka011 vad skönt att du känner att dina "batteri " är laddade, det behövs inför hösten med hormonbehandlingen för det tär på krafterna.

Hur ställer sig alla här till ivf? Är det nått ni tänker på? Jag känner att nån ivf för oss kommer nog inte vara aktuellt även om inte puregon skulle funka.

• ikala

Lillajag86 jag skulle säga att största anledningen att ivf inte känns aktuellt är att vi redan har ett barn.

Sen tror varken jag kr min läkare att det kommer att bli aktuellt i och med att jag blev gravid på pergotime och hade säkert kunna bli det igen om jag tragglat och ätit fler kurer. Min läkare är emot det och tycker att man ska ha ett resultat hyffsat snabbt. Med puregon är jag ju typ garanterad äl.

• ikala

Enboll jag har haft mensvärk ibland lite närsom. Hur många dagar äter man provera?

Jag äter sista dagen med primolut nor idag, räknar ned mens på Lördag/Söndag börjar med puregon på mensdag 2.

• ikala

Oki samma som primolut nor då. Det finns så många olika piller :-S

Jag har till för vul den 18:e, tror inte att det har hänt så mycket till dess. Börjar förhoppningsvis med sprutorna på Måndag. Lite pirrig, känns så mycket mer påtagligt att man tillför nått när man sprutar istället för piller...

• ikala

Mensen har kommit, så imorgon börjar jag med puregon. Spännande, läskigt och jag ser så fram emot att få bli gravid snart!

• ikala

Nu har jag tagit i 4 dagar och det går som en dans, man vänjer sig så snabbt. Har inte känt av några biverkningar alls än.

På måndag är det dax för vul och se om nått händer, håll tummarna!

• ikala

Lillajag å jag känner så igen din känsla!!! Glömmer nog aldrig den dagen, som grädde på moset åkte min sambo till Göteborg den dagen och stannade över helgen.

Det blev många tårar mycket vin och ciggaretter och 3 timmar i telefon med en av mina bästa vänner.

Men du är inte värdelös och hur pissigt pcos är så är det i många fall ett bra problem som är lätt att lösa.

Jag har varit på vul idag, och (trummvirvel) det var en äggblåsa som börjar växa till sig. Den var 12 mm idag ska fortsätta spruta samma mängd och tillbaka för koll på Torsdag igen. Håll tummarna och tår att den växer.

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??