Inlägg från: Fjällsippa |Visa alla inlägg
  • Fjällsippa

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Fr1da skrev 2014-07-30 09:19:23 följande:

Fick ett väldigt tydligt PLUS på stickan imorse! Fjärde försöket. Helt galet :)

Grattis!!
  • Fjällsippa

Jag vet inte om det här hör hit men jag måste fråga vad ni tror. De senaste två gångerna som jag har legat med min man så har vi fått avbryta för det har gjort för ont. Det är en känsla av att han trycker emot livmodertappen och den är jätteöm. Jag har aldrig känt så tidigare, och vet inte vad det är?!

När jag googlar så står det att det kan vara så vid ägglossning eller om man inte är tillräckligt upphetsad/uppvärmd liksom. Ägglossning hade jag för 9-10 dagar sen (iallafall positivt äl-test 11 dagar sen) och jag var absolut upphetsad, så ingen av de förklaringarna tycker jag kan stämma.

Jag har alltså bara ont vid penetration. Möjligen något mer flytningar, men jag tycker inte det ser ut som svampflytningar. Efter första gången så kände jag på tappen och den satt superlågt, andra gången högre men ändå lätt nåbar.

Är det någon som haft något liknande som kan råda mig?!

• Fjällsippa
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-01 17:13:12 följande:

Fjällsippa: Hade precis den känslan vid sex och några dagar därefter var testet positivt :)

Oh, det låter ju lovande! Jag gjorde ett äl-test bara för att utesluta att det var nåt vaksinera, eftersom det står att man kan få ont när man har ägglossning. Till min förvåning var testet positivt eller iallafall nästan, vilket jag inte alls hade väntatmig. Efter lite googlande så inser jag dock att det inte är så konstigt, äl-test kan visa positivt precis innan mens (BIM-5 idag) eller när man är gravid. Med det du säger, BowserSchauzer så får jag lite lite hopp, även om jag inte riktigt vågar för jag är rädd att bli besviken.
  • Fjällsippa
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-01 17:13:12 följande:

Fjällsippa: Hade precis den känslan vid sex och några dagar därefter var testet positivt :)

BowserSchnauzer, om du är kvar i tråden:

Hur länge kände du så här/ känner du det fortfarande? För mig ömmar det fortfarande men inte lika mycket. Igår kunde vi inte ha sex i vissa ställningar, som aldrig varit problem förut, men i andra gick det bra även om det kändes lite. Är på BIM-3 idag och testade negativt igår men hoppas på att det var för tidigt att testa. Jag testade kl 6.30, men hade varit på toa kl 4. Vet inte vilket man ska räkna som morgonurin? Jag kissar nästan alltid en gång/natt. Känns lite meckigt att hala fram testet vid 4 på morgonen...
  • Fjällsippa

Mensen kom tyvärr den här månaden också. Åh jag är såå besviken! Känslorna åker verkligen berg-o-dalbana. Som nån skrev här innan så kan jag känns mig ursexig och verkligen villig under de fertila dagarna och tycker sex är så mycket roligare och bättre nu när det är skarpt läge då att säga. Men nu när man sitter här menssvullen och ogravid så vet jag inte hur jag ska orka med att ta nya tag och försöka igen. Vi tänkte iaf prova SMEP den här månaden. Någon som provat eller känner till det? Största problemet blir nog att övertyga mannen om att varannan dag är bättre än varje dag i början.

• Fjällsippa
    Diamant skrev 2014-08-07 18:26:37 följande:

Beklagar mensstarten :( 

Hur länge har ni försökt? 

Sen april. Jag vet att det inte är så länge, känns trist ändå.
  • Fjällsippa
    Diamant skrev 2014-08-08 09:34:42 följande:

Klart det känns tråkigt! :(

Ny månad, nya tag <3 För mig blir det stickor denna månaden och köra helhjärtat efter ÄL om två veckor, kroppen behöver visst lite hjälp! 

Ja, ny månad, nya tag! Jag tillät mig deppa en dag, men det är väl bara upp i sadeln igen, eller vad säger man.

Vad menar du med att kroppen behöver lite hjälp?
  • Fjällsippa
    Diamant skrev 2014-08-08 22:28:15 följande:

Ja alltså lite mer hjälp med rätt tajming ;)

Använda ÄL-stickor denna månaden istället för att hoppas på att man träffar rätt dag när man räknar dagar och så med hjälp av appen, den är ju inte 100% kanske :) 

Ok, jag förstår! Ja det gör jag med. Hittills har vi legat i stort sett varje dag mellan mens och mens men har hört att det kan vara för ofta så vi ska prova SMEP nu. Min man bara tittade på mig som jag var dum i huvet när jag föreslog det. Han har ingen aning om hur mycket olika teorier och grejer det finns kring detta. Han vet inte heller att jag skriver här, kan nog inte riktigt se poängen med det. "Vi kör väl på tills det blir nåt", säger han. Jag önskar jag kunde tänka så också!
  • Fjällsippa
    Lillajag86 skrev 2014-08-14 18:33:22 följande:

Var hos gynekologen idag. Och det var som jag misstänkte "jag är en pco tjej" (gynekologens uttryck).

Det värsta av allt var att han inte ville hjälpa mig eftersom jag min familj har en ärftlig sjukdom som är ganska ovanlig i sverige. Jag har symptom på sjukdomen men vet inte om jag har den. Och han vill inte hjälpa mig förrän han vet om jag har sjukdomen eller inte. Jag har inte så allvarliga symptom och därför vet jag inte om jag har den eller inte. Men grejen är att får man sjukdomen kan man få väldigt allvarliga symptom. Jag har alltid tänkt att om jag skulle bli gravid så kan jag göra moderkaksprov eller fostervattensprov för att se om barnet har sjukdomen eller inte. Men det gick gynekologen absolut inte med på (han uttryckte sig inte så men det var ungefär så det lät). Eventuellt kan det bli IVF med pgd (vet ni inte vad det är så fråga :p). Men här jag bor så får man bara två försök med ivf och jag och min sambo kommer inte ha råd att bekosta några besök själva (vi tjänar inte speciellt mycket någon av oss). Så just nu är jag jättedeppig och ledsen. Jag och min sambo har alltid pratat om att skaffa 3-4 barn. Nu kanske det inte ens blir 1 :(

Ska också säga att gynekologen var bra i övrigt och hade ett väldigt bra och psoitivt bemötande. Men just det där att inte vilja hjälpa för att jag har sjukdom i familjen stör mig. Kan man neka någon "vård" p.g.a. det.

Ber om ursäkt för långt inlägg men var tvungen att skriva av mig.

Vad tråkigt Lillajag86. Men vad händer nu? Jag förstår att det är tidigt och ni kanske inte har landat i det än, men två IVF-försök är ju ändå två försök! Har han den gynekologen "sista ordet" eller finns det någon annanstans ni kan vända er? Privat?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU